Author |
Topic  |
CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 14:33:10
|
Svejk/ Enligt uppgift är jag buksvåger med Mike Oldfield, och JA, Mike var först, jag fick komma som en taskig tvåa ett par år senare  |
A balanced diet is a cookie in each hand. |
 |
|
Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 15:10:33
|
Hogga
Den var perfekt
Vad är brukssvåger?
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
 |
|
svejk
NA addikt

3505 Posts |
|
CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 16:23:13
|
Ja du, svejk, under ca 20 års extraarbete som dörrvakt har jag träffat många som du, Jan Banan och Slobban  Det är "Musjakt" inne på stället, "Grisjakt" i garderoben och avslutas med "Vildsvinsjakt" i Taxikön 
Jag var ju bara tvåa efter ett par år, men 20 år, hur gammal var hon???
Eller som en kollega uttryckte det efter en helg i Skagen: "Fan, killar, bruden jag fick hem var så gammal att hennes lillasyster var min fröken i lågstadiet" |
 |
|
Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 17:53:25
|
Hehe...vilka sköna bekännelser! Finns ju en del man hört och sett, men det får bli en annan gång.
Fyller på med att jag har varit på efterfest med Kent och första gången jag såg dem live var 1995 och då var vi max 10 stycken i publiken i Norrköping.
|
 |
|
Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 18:48:52
|
Buksvåger med Rod Stewart och jag var före    |
Artphotography |
 |
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 20:04:42
|
MickeY
Vet du INTE vad det betyder ??
Att man har sexat med samma kvinna såklart  |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
svejk
NA addikt

3505 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 22:00:41
|
Har sedan 15 år lagt ner Vildzvinjakten och blivit en kultiverad gentleman. Imorgon skall jag med hålldam besöka teatern och se Doktor Glas med eftersittning på restaurang.
|
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
 |
|
ILLY
HiFitraktör

1325 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 22:01:37
|
quote: Alltså en Lassie historia skall vara så krånglig som det bara går, typ min mammas arbetskamrats moster träffade xxxxx på sin semster och tog en drink i baren på yyyy.
Jahaaa, då förstår jag! Mer åt det här hållet då: Min syster har klarerat in och slussat Ulrika Knapes faster i Göta Kanal.
Sen finns det en ganska rolig historia om min dotters mor (exflickvän, som hon även kallas) och Lasse Kronér också. Lasse Kronér stog intill entrédörren på någon avenykrog och var ganska rejält berusad. När exflickvännen kom och skulle gå in, så skämtade han och lekte dörrvakt "Nej, du får inte komma in, vi har stängt", sa han och drog igen dörren. Problemet var att Jossans kappa fastnade mellan dörrkarmen och dörren, som gick i baklås. Så där fick hon stå och frysa i en halvtimme medan en aningen generad Lasse Kronér letade rätt på krögaren, som tydligen var den enda som hade nyckel på sig. (sen kan man ju fråga sig hur bra det är ur brandsäkerhetsperspektiv, men det hör inte hit)
Glömde förresten att jag lagat mat åt vår käre prins också, varje dag i en månad, när han var marinkadett på båten där jag gjorde min värnplikt.
Edit: Hade en gång på en kökschef på en praktikplats, som hastigt avslutade en diskussion mellan mig och en annan praktikant, om vilka kändisar vi mött. "Äh, håll käften med er praktikantj***ar. Jag har lagat mat åt Madonna och Bruce Springsteen". |
Militant cyklist. |
Edited by - ILLY on 2007/02/09 22:05:32 |
 |
|
rip59
Member

1365 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 22:12:12
|
johan.björklund Wrote:
quote: MickeY
Vet du INTE vad det betyder ??
Att man har sexat med samma kvinna såklart.
Hvad er sex Johan?
Rip |
Tannoy SGM 1000 eoJeud... What else? EAC/Flac guide |
 |
|
johan.björklund

20859 Posts |
Posted - 2007/02/09 : 22:16:31
|
quote: Hvad er sex Johan?
Jag ska se om jag hittar det Danska ordet, ska finnas i klubbstugan nånstans  |
|
 |
|
rip59
Member

1365 Posts |
Posted - 2007/02/10 : 00:07:19
|
 |
 |
|
rip59
Member

1365 Posts |
Posted - 2007/02/10 : 00:07:53
|
BTW, ordet är det samma på danska, men vilka betydelse har det?
Rip
|
 |
|
johan.björklund

20859 Posts |
Posted - 2007/02/10 : 00:25:07
|
Vilket av dom ? |
|
 |
|
rip59
Member

1365 Posts |
Posted - 2007/02/10 : 00:34:49
|
Dom båda så klart!
Rip  |
 |
|
Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts |
|
Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts |
Posted - 2007/02/10 : 11:06:16
|
Förresten har jag en grej som ingen annan här kan säga: jag gick i samma klass (1-6) som Jeanette Von Silversked innan familjen flyttade till Spanien.  |
Artphotography |
 |
|
Nykmark
Member

379 Posts |
Posted - 2007/02/10 : 12:36:04
|
Jag var ihop med en tjej som var ute och gick på kvällen i Stockholm en gång och då träffade hon på en man som var ute och gick med sin hund och det var Brasse Brännström 
När jag var liten så var vi med familjen på Skara sommarland och då var det Bert Karlsson som stod och tog emot bilarna som kom dit, min far pratade lite med honom...
Jag har en kompis som har roddat lite åt olika band och en gång så var det Bruce Springsteen som var artisten. När det var dags för "The Boss" att gå på scen så stod min polare lite i vägen så han flyttade på sig när bossen kom joggande, när han flyttade på sig så sträckte han ut armen som man kan göra när man ska släppa förbi någon och då "high-five"-ade bossen honom  |
Det är du som avgör om din anläggning låter bra! |
 |
|
CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts |
Posted - 2007/02/10 : 20:39:17
|
Min sambo har ringt och pratat med Jan Guillo flera ggr.
Visserligen arbetsrelaterat, men ändå...  |
 |
|
short_cuts
Member

560 Posts |
Posted - 2007/02/10 : 20:39:56
|
min mamma har hånglat m Stirling Moss - det gör mig stolt  |
People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable. P. J. O'Rourke |
 |
|
govinda
Med nytt namn

2290 Posts |
Posted - 2007/02/10 : 21:46:50
|
Jag mötte min mamma första gången 20 februari 1961 på BB i GBG Samma dag som Jan Johansson spelade in sin skiva 8-Bitars Trio! live i Göteborg.
Man kan höra mig ta mina första andetag i bakrunden .
MvhAnders.s |
 |
|
cittroman
Member

2471 Posts |
Posted - 2007/02/10 : 23:00:58
|
Mitt aftonblad hamnade i händerna på Loffe Carlsson under en paus då han lirade jazz i Sandviken.
PS.Han lämnade tillbaka den och tackade för lånet.DS |
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
|
 |
|
edison
N.A.udiophile

2529 Posts |
Posted - 2007/02/10 : 23:42:18
|
Under en afrikaresa för "skitlänge sen" fick min morfar audiens hos Haile Selassie.Man fick inte vända ryggen till så utgång fick ske baklänges.Undrar om Bobban M fick träffa HS... ------------------ Sommaren -05 knackade det på hos morsan å farsan, som bor på landet utanför Örebro: Det var lokalfödda violinistvirtuosen Sara Trobäck (lyckligtvis igenkänd av morsan) med medföljande anlitad fotograf som hade åkt runt i trakten och hittat ett "sååå nice plejs" att ta lite informella utebilder i samband med sin vigsel kommande dag med nån USA-grabb. Så det gamla sunkiga uthuset bredvid farsans kvarn, å gärdet bakom det, blev bakgrund. "Hjälp vad skit det står i fönstret" sa morsan...hehe.Tyckte välan dessa folks bara var "exotiskt". Första Rollsmobilen som varit där och mer annan lyx i fordonsväg som hälsat på den dan än både före och efter... Lite småkul å kolla på bilderna dom tog (my old folks alltså) .
|
SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300 (Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad. |
Edited by - edison on 2007/02/10 23:45:13 |
 |
|
Boergars
Member

1641 Posts |
Posted - 2007/02/11 : 01:01:08
|
Yannick Tregaro var med pa planet till Amsterdam i torsdags. Har kastat snoboll med vokalisten i Strasse i en liten folkpark utanfor Filipstad. |
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall |
 |
|
räven
Member

3653 Posts |
Posted - 2007/02/11 : 18:38:12
|
Jag jobbade på en restaurang i sthlm som fick besök av Bruce Springsteen efter stängning, jag lagade mat till honom+ lite annat folk i hans sällskap. Efter middagen när jag satt i baren på samma ställe så kom han fram skakade tass och tackade för maten.
på en annan restaurang lagade jag mat åt alla möjliga kändisar men det var ju inte så att man träffade dom direkt, men Steven Tyler och Joe Perry signerade några av mina Aerosmith plattor och det är ju rätt tungt!!! |
ombud för Intelligent Sound |
 |
|
Topic  |
|