Author |
Topic  |
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/11/27 : 13:33:44
|
krell e visst allt =) |
 |
|
Staffan
Member

714 Posts |
Posted - 2002/11/27 : 13:45:58
|
Wilson högtalarna som står hemma nu verkar klara sig hyffsat utan Krell |
 |
|
mva
Fd HiFI Spirit. Fd. Jorden

159 Posts |
Posted - 2002/11/27 : 15:03:46
|
Har kört med Naim Nap 250, 70w vid 8 ohm 110w 4 ohm lät helt ok om man vrider upp volymen, har dock en liten för slapp bashantering. Dock blir det problem när man vill spela på låga volymer det låter instängt och syrefattigt där behövs det kvalitets watt, mer ström ger mer luft och liv.
|
Världen har musik för dom som lyssnar! |
Edited by - mva on 2002/11/27 15:04:48 |
 |
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts |
Posted - 2002/11/27 : 17:50:56
|
Prova att lyssna med en bra rörförstärkare och du kommer till att bli överraskad.Annars är det som SLADD skrev 1 till 2m från bakvägg räcker bra och inga problem med sidoväggarna Kör själv med ESL och rör.Rummet 7,5x4x2.85
|
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
|
 |
|
pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts |
Posted - 2002/11/27 : 22:14:37
|
quote: Originally posted by Kreator
quote: Originally posted by ekman
krell=krut dock även i den lilla integrerade på 200w per kanal i 8ohm och såååååå otroligt kinkiga lär inte ML vara
Det är inte strömmen som är problemet med 300:an, det är att den ljudmässigt inte kommer i närheten av att göra Ascent rättvisa! 300i är en på tok för dyr och överskattad förstärkare!
Har aldrig lyssnat pa en 300i men jag har forstatt att det ar en hel del skillnader mellan 300i och 300iL. Hur som helst blev jag efter ovan namnda lyssning mycket imponerad av 300iL (och numera star en sadan hemma i mitt vardagsrum...  ).
Jag vill dock komma tillbaka till min tidigare punkt att det beror pa tycke och smak. Jag har hort Aeon med McIntosh-forstarkare i ett par olika rum och elektrostaterna faller mig helt enkelt inte pa lappen . Peter |
Detroit, Michigan |
 |
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2002/11/28 : 09:25:45
|
krell e visst allt =)
Mark Levinson   |
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/11/28 : 09:26:07
|
levinson e för flickor    |
 |
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2002/11/28 : 09:29:10
|
Kör ett par Martin logan med vad som helst och du blir belönad. Kör ett par Martin Logan med ett riktigt kralligt och bra slutsteg och du blir rikligt belönad
(nu pratar vi vi inte Dixi stereo mfl) |
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
 |
|
zev
Starting Member
41 Posts |
Posted - 2002/11/29 : 01:30:31
|
quote: Originally posted by dole
Kör ett par Martin logan med vad som helst och du blir belönad. Kör ett par Martin Logan med ett riktigt kralligt och bra slutsteg och du blir rikligt belönad
(nu pratar vi vi inte Dixi stereo mfl)
Funkar ML till Quad 606 eller är förstärkaren för klen? Om jag har förstått så har du ett par ML SL3, hade dessa funkat? till Quad´en? |
 |
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2002/11/29 : 02:28:44
|
quote: Originally posted by zev
Funkar ML till Quad 606 eller är förstärkaren för klen? Om jag har förstått så har du ett par ML SL3, hade dessa funkat? till Quad´en?
Jag har ingen aning om 606 så det kan jag inte svara på. Högtalarna jag har är Modellen efter SL3, Ascent och de kan vara en lite svår last för en förstärkare då de går ner till 1.2 ohm men Quad lär inte vara någon enklare last
|
 |
|
Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts |
Posted - 2002/11/29 : 11:01:42
|
quote: Originally posted by Kreator
krell=krut dock även i den lilla integrerade på 200w per kanal i 8ohm och såååååå otroligt kinkiga lär inte ML vara
Det är inte strömmen som är problemet med 300:an, det är att den ljudmässigt inte kommer i närheten av att göra Ascent rättvisa! 300i är en på tok för dyr och överskattad förstärkare!
Hej Kreator
Kav 300 I och 300 IL är inte samma produkt!!!! Mvh Kenth " rätt skall vara rätt, eller har jag blivit lurad"
   |
 |
|
zev
Starting Member
41 Posts |
Posted - 2002/11/29 : 15:31:50
|
quote: Originally posted by zev
Funkar ML till Quad 606 eller är förstärkaren för klen? Om jag har förstått så har du ett par ML SL3, hade dessa funkat? till Quad´en?
Jag har ingen aning om 606 så det kan jag inte svara på. Högtalarna jag har är Modellen efter SL3, Ascent och de kan vara en lite svår last för en förstärkare då de går ner till 1.2 ohm men Quad lär inte vara någon enklare last
Det tackar jag för. Quad ESL är väl inte heller så lättdrivna...? Jag tror att jag skall börja söka eft6er ett par ML.
|
 |
|
Topic  |
|