Du måste berätta hur den lirar ihop med Model1'orna! Stormen bör ju vara betydlig bättre än det du letade i början av tråden Vad hände med "högst 3 papp får den kosta"? Du fick nog betala lite mer för en Storm eller...
Ubbe O: Jag tror att jag fått en MYCKET bra matchning. Rel + Model 1 = sant.
Jag gav 7 papp för Storm 3 (praktiskt taget i nyskick)
Den är i Rosewood och är jättefin. Fin kvalitet på 30 kg. Den står på spikes och har ett 10" element riktat mot golvet.
Jag har kopplat in den via högnivå. Och tycker mig redan ha fått till en ganska bra inställning på subbens kontrollpanel.
Det är sanslöst vad häftigt det är med en riktigt fyllig bas-botten. Det känns mer realistiskt och mer "live" känsla på de flesta skivor. Hittils har nog alla skivor blivit "bättre"
Svårt att förklara. Men det känns som ens system är mer på hugget. Det är mer kontroll över det som kommer ur monitorerna än tidigare.
Jag kommer nog inte kunna gå tillbaka till ett liv utan den basbotten som jag nu har i alla musik jag spelar.
Innan har jag mer "hört" el-basen och baskaggen. Nu känner jag den. Låter nog lika bra som när jag ägde Totem Mani2. De gick ner till 27Hz....
Storm 3 går ner till 18 Hz.....
Och att den har ett inbyggt slutsteg gör hela systemet mer dynamiskt.
Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!