HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 ny skiva, mr jones machine
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2007/04/12 :  15:17:23  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
English Version below.

MR JONES MACHINE - ÅTERVÄNDSGRÄND - 2007.05.09

Äntligen är Mr Jones Machine tillbaka med ett nytt album. Tänk Ratata, Adolphson & Falk, Tredje Mannen och Lustans Lakejer. Tio tidlösa SVENSKA klassiker. Vi pratar om synthpop av världsklass. Produktion, melodier och inte minst den starka sånginsatsen signerad Jarmo Ollila.

Bandets förra skiva "New Wave" klättrade högt på den svenska topplistan och var med på flertalet "årsbästa-listor" då skivåret 2005 sammanfattades.

"Återvändsgränd" (släpps 9 Maj) finns nu att förhandsbeställa och Progress Productions vana troget så släpps även en limiterad 2CD utgåva som är signerad av bandet och släpps endast i 200 numrerade exemplar. Den limiterade utgåvan av "New Wave" sålde slut långt innan den släpptes och är idag en eftertraktad raritet. Så missa inte att förhandsboka nu:

http://progress-productions.com/atervandsgrand/

Vår vana troget bjuder vi även på 3 hela låtar i bästa mp3 kvalitet att avnjuta redan nu. Låtarna "Augustiljus", "Vilda Drömmar" och "Psalm Till Döden" ger en klar fingervisning om hur "Återvändsgränd" låter.

10 låtar att älska.
Ladda ner och njut:

Augustiljus : http://www.border.se/Mp3/Test/Mr_Jones_Machine-Augustiljus.mp3
Psalm Till Döden: http://www.border.se/Mp3/Test/Mr_Jones_Machine-Psalm_Till_Doden.mp3
Vilda Drömmar: http://www.border.se/Mp3/Test/Mr_Jones_Machine-Vilda_drommar.mp3


Lite information:

PROCD013 Mr Jones Machine "Återvändsgränd"
Release: 2007.05.09 // Förhandsboka NU:

http://progress-productions.com/atervandsgrand/

Titlar:
1. Stjärnornas Musik
2. Kallt Stål
3. Augustiljus
4. Psalm Till Döden
5. Vilda Drömmar
6. Dansar Dansar
7. Vår Man I Stockholm
8. Graverat Spår
9. Vår Lilla Planet
10. Höstpromenad


ENGLISH VERSION
---------------

NEW PROGRESS PRODUCTIONS RELEASE!
MR JONES MACHINE - ÅTERVÄNDSGRÄND - 2007.05.09

Finally Mr Jones Machine returns with their long awaited follow up to the debut album "New Wave".
The new album "Återvändsgränd" (Dead End) is presented in Swedish and holds ten tracks of the finest electronic pop music, I dare to say EVER heard from Sweden. The Production, the melodies and not least the strong vocal performance signed Jarmo Ollila (ex. Daily Planet, La Vouge etc.).

As usual we release a STRICTLY limited edition version (200 hand numbered and signed copies WORLDWIDE!) with a bonus CD. Have in mind that the limited edition of their last album sold out already in advance.
So to secure your copy pre order NOW:

http://progress-productions.com/atervandsgrand/

And as usual we offer you the chance to listen to 3 complete tracks of the album presented in best possible VBR MP3 Bit rate. The tracks "Augustiljus" (Augustlight), "Vilda Drömmar" (Wild Dreams) and "Psalm Till Döden" (Psalm To Death) will give you a hint of what to expect from this amazing Swedish trio.

Download here:

Augustiljus : http://www.border.se/Mp3/Test/Mr_Jones_Machine-Augustiljus.mp3
Psalm Till Döden: http://www.border.se/Mp3/Test/Mr_Jones_Machine-Psalm_Till_Doden.mp3
Vilda Drömmar: http://www.border.se/Mp3/Test/Mr_Jones_Machine-Vilda_drommar.mp3

10 TRACKS TO LOVE AND ADORE!!!!!!

Information:

PROCD013 Mr Jones Machine "Återvändsgränd"

Release: 2007.05.09 // Pre-order now:

http://progress-productions.com/atervandsgrand/


Total track listing:

1. Stjärnornas Musik
2. Kallt Stål
3. Augustiljus
4. Psalm Till Döden
5. Vilda Drömmar
6. Dansar Dansar
7. Vår Man I Stockholm
8. Graverat Spår
9. Vår Lilla Planet
10. Höstpromenad

//jouni

mikaels
Member

160 Posts

Posted - 2007/04/13 :  12:56:36  Show Profile Send mikaels a Private Message
Cool, den förra var ju kanon, så denna bokar jag ohörd!

Kul med dessa tips, annars hade jag aldrig upptäckt er

- "Do you indulge in any form of worship?"
- "Life. I love life, very much indeed.
David Bowie interviewed by Russell Harty, 1973

Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2007/04/13 :  13:55:49  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Alltid skoj att vara till tjänst! :P

Hoppas du diggar resten av plattan.. o det är väl lite hifi oxå!
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2007/04/13 :  18:01:28  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Även jag slängde in en beställning utan att höra låtarna , den förra skivan har gått många ggr här hemma ...

mvh Eddie

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/04/13 :  22:37:37  Show Profile Send Roq a Private Message
Kul att det finns musiker på forumet. Bläddrade lite bland skivorna då sångarnamnet kändes bekant. Ser ut som att ni låg bakom "One hit wonder", "Ater Koma" och en del jobb med "Pouppe Fabrikk"?

Edited by - Roq on 2007/04/13 22:38:11
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2007/04/13 :  23:58:03  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Rog, hehe.. japp det stämmer. har blivit en del projekt genom åren...
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2007/04/18 :  13:57:53  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
För er som bor i götet och är intresserade har vi ett gig nu på fredag på storan. Rupesh Cartel spelar oxå samma kväll... endast 80 sek för två högkvalitativa musikupplevelser!

Mera info på:

http://www.synthklubben.se/

edit: gjorde en kalenderhändelse av detta istället.

Edited by - ollilaboratories on 2007/04/18 14:02:35
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2007/04/24 :  15:52:30  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Bonusspåren klara på limited utgåvan, skynda för o hinna få ett ex!
Hela 13 extra låtar på skivan enligt nedan:

1 Alcohol & Cigarettes
2. Wrapped In Plastic
3. Look Like This
4. Stranger In This World Of Mine
5. Kallt Stål (Demo)
6. Augustiljus (Demo)
7. Psalm Till Döden (Demo)
8. Vilda Drömmar (Demo)
9. Vår Man I Stockholm (Demo)
10. Graverat Spår (Demo)
11. Vår Lilla Planet (Demo)
12. Höstpromenad (Demo)
13. Conversation

//jouni
Go to Top of Page

mikaels
Member

160 Posts

Posted - 2007/05/10 :  13:31:05  Show Profile Send mikaels a Private Message
Igår låg den på hallmattan, och jag har hunnit lyssna en gång hittills, låter mycket bra . Påminner en del om Tredje Maannen (finns deras skivor att få tag på?). När jag spelade bonusskivan frågade min sambo om det var gammal Lustans, ett gott betyg tycker jag .
Stort garv åt texten på baksidan "inga syntpluggar har använts på denna skiva, bara riktiga maskiner med träpaneler och skeva oscillatorer.", lite som när Queen skrev 'nobody played syntheziser' på den gamla goda tiden

- "Do you indulge in any form of worship?"
- "Life. I love life, very much indeed.
David Bowie interviewed by Russell Harty, 1973

Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2007/05/11 :  00:26:59  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
hehe, kul kul att du gillar den!

Mig veterligen så finns bara tredje mannen på vinyl, har letat mig blind på CD-versioner av albumen men inte lyckats... mina vinyler är dessvärre grymt slitna (de har spelats på lite väl många fester på den gamla goda tiden).

//J
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2007/05/11 :  04:47:57  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
quote:
Bonusspåren klara på limited utgåvan, skynda för o hinna få ett ex!


Var hittar man limited utgåvan?
Jag skickade efter en, men sedan kom jag på att jag glömde kolla om det var limited edition...

Vad gör jag nu?

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2007/05/12 :  09:30:19  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Limitedutgåvan gick till de första 200 som förbokade plattan innan release, om du var tidigt ute ska det vara lugnt. Nu idag så är den dessvärre slut... finns bara kvar som enkelCD.

//J
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2007/05/14 :  05:12:05  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Bummer... Jag missade Limited med andra ord.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2007/05/14 :  21:18:10  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Finns säkert på DC-butiken annars, brukar hamna där förr eller senare..
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2007/05/15 :  07:04:07  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Skivan dök upp i posten igår. Lyssnade på den under natten...

Jag får definitivt Adolphson&Falk vibbar av den, kanke inte så mycket Ratata eller Lustans Lakejer, men det kan bero på att jag aldrig lyssnade så mycket på dem. SPOCK återkom i mina tankar flera gånger.

Den här skivan är bra, och jag kommer absolut att lyssna på den fler gånger än de flesta andra skivorna i min samling.

Bra jobbat!

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2007/05/24 :  16:06:07  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
hehe, spock. det var oväntat! :P

Vad tycker ni om ljudkvaliten då (om man ska gå ontopic)? har försökt att bibehålla dynamiken i musiken även om det är elektroniska instrument till 98% på plattan. helanalogt mixade/skruvade instrument.. tyvärr summerat digitalt men i dagens värld är det svårt o hålla tempo med den digitala sfären när det gäller mastringsverktyg etc..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000