HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Pandora stoppas?!?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2007/05/03 :  14:22:50  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Läs mer här:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1058&a=645909

Är det sant? (Sitter just nu under gammalt linux som inte stödjer detta)

I så fall:

NEJ!!!

Va f--n då för?

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8772 Posts

Posted - 2007/05/03 :  14:37:10  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Det har stått i villkoren länge(/hela tiden?) att den inte får användas utanför USA med hänvisning till upphovsrätten. Så det är ju egentligen inte en nyhet förutom att de nu (iaf enligt uppgift) vidtar åtgärder för att se till att villkoren följs. Tråkigt är det hursomhelst.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/05/03 :  14:54:25  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Mkt tråkigt, pandora har lett till att jag upptäckt många nya artister och köpt många nya skivor, nåt jag tror att skivbranschen vill att jag ska göra... men, men ...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2007/05/03 :  17:33:43  Show Profile Send plind a Private Message
Fick ett mail från Pandora igår där de djupt beklagade att de inte kunde erbjuda tjänsten utanför USA:s gränser
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/05/03 :  18:41:01  Show Profile Send Lovan a Private Message
Går ju att komma runt om man känner sig lite järv...
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/05/04 :  00:34:21  Show Profile Send Roq a Private Message
Har de stängt av för dig Plind nu?
Här funkar det och inget mail har kommit. (Registrerade mig för länge sen, före begränsningen).

Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/05/04 :  08:17:22  Show Profile Send Vox a Private Message
För mig är det avstängt.

"Dear Pandora Visitor,

We are deeply, deeply sorry to say that due to licensing constraints, we can no longer allow access to Pandora for most listeners located outside of the U.S. We will continue to work diligently to realize the vision of a truly global Pandora, but for the time being we are required to restrict its use. We are very sad to have to do this, but there is no other alternative."




"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Ubbe O
Member

82 Posts

Posted - 2007/05/04 :  09:29:04  Show Profile Send Ubbe O a Private Message
Fick mailet den 2:a, det fungerade ännu igår men nu går det inte längre!
Snyft

Lovan, hur kommer man runt det?
Nu spärrar de ju IP-nummer som kommer från andra länder.
Det hjälper inte att fejka en ZIP-code längre.
"We show your IP address is 'xx.xxx.xx.xxx', which indicates you are listening from Sweden. If you believe you are seeing this by mistake, we offer our sincere apologies and ask that you please reply to this email."

" Until now, we have not been able to tell where a listener is based, relying only on zip code information provided upon registration. We are now able to recognize a listener's country of origin based on the IP address from which they are accessing the service. Consequently, on May 3rd, we will begin blocking access to Pandora to listeners from your country. We are very sad to have to do this, but there is no other alternative."

Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/05/04 :  16:14:41  Show Profile Send Roq a Private Message
Äh, nu rök Pandora för mig också
Go to Top of Page

Nykmark
Member

379 Posts

Posted - 2007/05/05 :  13:03:18  Show Profile Send Nykmark a Private Message
Blev också av med mitt Pandora nyss, men det finns ju alltid www.last.fm att använda.
Installerade programvaran nyss och det varkar vara riktigt bra faktiskt!
Kanske till och med bättre än Pandora

Mvh

Det är du som avgör om din anläggning låter bra!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2007/05/05 :  23:11:51  Show Profile Send Ayn a Private Message
Sitter och kör Pandora via min Squeezebox nu, den kör i sin tur via SqueezeNetwork (istf att köra från min lokala slimserver). Funkar hur bra som helst! Har andra liknande erfarenhet? Det kanske är möjligt att SqueezeNetwork agerar proxy i det fallet, så att det alltid kommer funka om man kör så?

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Nykmark
Member

379 Posts

Posted - 2007/05/05 :  23:40:44  Show Profile Send Nykmark a Private Message
Inte alls omöjligt Ayn

Det är du som avgör om din anläggning låter bra!
Go to Top of Page

Unkan
Member

119 Posts

Posted - 2007/05/07 :  20:37:45  Show Profile  Visit Unkan's Homepage Send Unkan a Private Message
Jag har fått pandora att fungera genom att köra HotSpotShield från www.anchorfree.com. Nackdelen är att all trafik går genom VPN medan man kör programmet. Nån som hittat nån bättre lösning?

//Mvh. Daniel
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/05/08 :  10:41:45  Show Profile Send brewitz a Private Message
Jag kör Pandora på jobbet. Via lite tekniskt kunniga människor kör vi Intenet via accesspunkter i Boston istället som i normala fall här i London. Funkar kanon men tyvärr hjälper det ju inte någon annan.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000