HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Om den bara lät bättre
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/05/05 :  21:21:19  Show Profile Send svejk a Private Message
Har lyssnat på Phil Spectors box Back to Mono ikväll. Den är så totalt knäckande braaa. En stor samling klassiker Spector hade oerhört duktiga musiker grymma låtskrivare fantastiska artister. Vet att inspelningsutrustningen inte riktigt hängde med, det är oerhört mycket information på låtarna. Lagt lager på lager, hade väl 8 kanaler tillgodo. Tänk att få höra detta med ordentligt remastring! Min stora musikaliska dröm.

Era önskelistor?


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/05/05 :  21:24:19  Show Profile Send iroise a Private Message
Hendrix efter Cry of love dvs efter 18 sep 1970!
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/05/06 :  18:40:52  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message

Ja, det var för tidigt (det med). Jag har sett Hendrix spela akustisk gitarr på film. Det var helt fantastiskt. Så det skulle jag önska att jag hittade på LP.

Utöver det letar jag, utan framgång, efter NHÖP och Oscar Peterson, Tranquility in the Woods på LP.


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/05/06 :  21:48:23  Show Profile Send Eref a Private Message
Kom att tänka på att jag tyckte många av Spectorklassikerna lät oväntat bra på min hifistereoanläggning när jag senast lyssnade. Produktionerna är ju i första hand gjorda för att låta bra i mono och kanske framförallt på radio. Spectors hifiambitioner var nog inte så stora. Men produktionerna är fantastiska! Frågan är om de vinner på mer hifi...hm
Min absoluta favorit är nog "River Deep Mountain High" med (Ike &)Tina Turner.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/05/08 :  23:52:50  Show Profile Send svejk a Private Message
Spector var en oerhörd perfektionist, tror att han hade en vision om fint ljud också. Men för att få till "Wall of sound" fick han göra pålägg på pålägg. Plattorna är hårt komprimerade. Gissar att mycket information inte går fram. Tänk dessa låtar med mer dynamik, ojoj!

Har du en anläggning som spelar Spectors grejer bra, grattis då har du en lyckad combo. Använder ofta River Deep som test


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2007/05/09 :  08:00:09  Show Profile Send EAR a Private Message
quote:
Använder ofta River Deep som test

Den skivan har jag på vinyl så klart annars tycker jag att Ronettes är en bra skiva med Phil Spector sound

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000