HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Berätta era teorier
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2007/05/27 :  23:02:51  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
En del säger att "den som söker han finner".

Det tycker jag är helt fel, min teori är:

"Den som söker han letar".

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2007/05/28 :  11:40:56  Show Profile Send poppen a Private Message
Hade vi klorofyl i blodet slapp vi att äta.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8904 Posts

Posted - 2007/05/28 :  11:42:41  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Prova.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/05/28 :  12:16:42  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
En teori från Stephen Wright:

Ett gott samvete är proportionerligt med hur dåligt minne man har.

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/05/28 :  14:42:24  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Utan förutfattade meningar skulle diskussioner vara väldigt korta.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/05/28 :  14:43:28  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Den upplevda tiden är omvänt proportionell mot ens egen ålder.

Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/05/28 :  14:45:10  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Ansträngningen att ha barn ökar med kvadraten på det totala antalet.

Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2007/05/28 :  15:31:37  Show Profile Send Stormen a Private Message
Min Teori:

Om en 3:dimensionell figur skulle korsa en 2D figurs hem (låt oss säga en papperslapp med ett hus och en person utanför, en sådan som vi alla ritade i småskolan)
Om en 3D person ska skaka hand och sträcker fram handen så skär de 5 fingrarna igenom pappret och 5 cirklar rör sig framför personen. Något avskräckande, obestämbart och konstigt för 2D gubben. När 3D figuren kliver frammåt och kommer igenom till hälften så avbildas den rätt och 2D personen kan känna igen figuren som människa.

Ok, vi rör oss genom ett par för oss begränsade dimensioner. framåt o bakåt, upp o ner och sidled. = 3D
När vi rör oss i tiden (något som vi ännu inte kan påverka nämvärt mycket) så är vi fortfarande det pappersarket och blir väldigt förvånade när något spår av annan tid eller liknande snabbt sveper igenom vårat pappersark.
Det är så jag ser det

Sen har vi ytterligare några dimensioner och framför allt naturvariabler som vore lattjo att kunna exprementera med.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/05/29 :  19:34:16  Show Profile Send huzze a Private Message
quote:
"den som söker han finner".
Hur kommer det sig att man alltid hittar det man letar efter på sista stället man letar???

Jo för sen slutar man ju leta...
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/05/29 :  19:56:27  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Min teori handlar om att hellre göra "nått" än att göra "inget".

Ibland driver jag det så långt att det till och med är bättre att göra något dåligt, än att inte göra något alls.

Den som gör nått eller rent av den som gör mycket, verkar alltid ha lättare för att göra något till. Exempel är kontaktnät som bara blir mer och mer värdefullt ju större det är.

En annan teori jag (med flera) har är att det finns folk som är så kallade "energy stopers". Vad som än skall göras, hur det än skall göras, så har dom alltid negativ kritik att föra fram...det finns alltid något att kritisera. Min motkommentar brukar vara "Inget klagande utan att man kommer med förbättringsförslag (som dessutom skall vara realistiskt)".

E ni me?

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2007/06/01 :  09:43:28  Show Profile Send Stormen a Private Message
energy stoppers, de finns överallt. Det märks tydligt tex när man flyttar ett bohag. Hjälpte 2 kompisar. Den ena flytten gick hur bra som helst. Den andra flytten så var allt tydligen krångligt :-)
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000