HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Skivor man skäms att man gillar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/06/08 :  22:15:08  Show Profile Send Eref a Private Message
Vissa skivor som jag återkommer till och spelar känns det som att jag inte riktigt kan stå för att jag tycker om. Jag verkar gilla dom av några dunkla irrationella skäl fast dom egentligen är ganska dåliga.
T.ex. är jag väldigt svag för countrymusik och då menar jag även den riktigt sliskiga sentimentala varianten typ Jim Reeves. Paul Anka är en annan artist som jag har svårt att motivera varför jag gärna lyssnar på. Senast var det hans "Rock Swings" med trista "Frank Sinatra"versioner av rockklassiker som drabbade mig.
Och så älskar jag Blå Tåget hur falskt dom än spelar. Tore Bergers soloplattor tillhör mina mest spelade skivor. Kan han sjunga? Tveksamt.
Så har ni själva några lik i garderoben som ni knappt vågar erkänna?
(Själv har jag en del ännu värre exempel som jag inte ens tar upp här...OK då "Ålefiskarns vals" med Kjell Kraghe och "Ljuva Ungdom" med Bertil Perrolf. sic.)

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/06/08 :  22:45:11  Show Profile Send huzze a Private Message
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=59149
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/06/08 :  23:01:25  Show Profile Send Eref a Private Message
Jäklar också. Jag är för ny helt enkelt. En snabb titt på den gamla tråden ger vid handen att mina värstingar överträffas med marginal...
Glöm den här tråden...

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/06/08 :  23:19:38  Show Profile Send huzze a Private Message
Äsch då. Det är inte bara du eller jag som råkat skapa en ny tråd som redan varit uppe. Jag råkade bara ha den i färskt minne.

Skriv dina skräckexempel där (om du vill), så kanske den tråden får nytt liv igen
Go to Top of Page

Sundström
Member

745 Posts

Posted - 2007/06/10 :  10:22:40  Show Profile Send Sundström a Private Message
Fast det verkade som förra tråden handlade om tidigare misstag mm. Den här rubriken handlar mer om det man döljer. Typ, skivomslaget är ACDC men inuti ligger Carolas Kyrkliga Sånger.

Fast jag har slutat skämmas. Minns att jag skämdes för T-bone Burnettes contry-skiva när jag var tonåring.

OK, jag köpte Da Buzz skiva med Do you want me. Men det var på rea!

:-)
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/06/10 :  12:02:44  Show Profile Send Roq a Private Message
Torsson. Skrattade åt dem när jag var i 12-13 års åldern då farsan hade fått ett kassettband med dem. Efter mycket lyssnande så bet några av låtarna sig fast och nu har jag ett gäng skivor med dem Inget jag lyssnar på idag men nån gång åker en skiva på.
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/06/10 :  13:34:11  Show Profile Send Eref a Private Message
Jag som hade hoppats tråden skulle självdö!
Men när jag jämför med den gamla tråden så är dom inte identiska.
Den handlade mer om skivor som hamnat i samlingen av misstag och var dåliga.
Denna handlar om musik man lyssnar på och gillar fast man inte kan stå för det riktigt!
Min ide var att man kunde bikta sig här, komma ut, och sedan kunna gå vidare i sin musiklyssnarutveckling istället för att fastna i garderobslyssnandet!
Torsson är väl inget att skämmas för! "Det spelades bättre fotboll på Gunnar Nordahls tid" är inte bara en korrekt iakttagelse utan en av mina favoriter!
Värre kan du, som dom skrev i den andra tråden!

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

miaber
Member

1344 Posts

Posted - 2007/06/10 :  15:14:16  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
----------------------------------------------------------
Skulle dock blåneka om någon kofronterade mig med detta.




EDIT: Sopat igen spåren.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098

Edited by - miaber on 2007/06/12 22:07:38
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/06/10 :  21:53:56  Show Profile Send brewitz a Private Message
E-type.......... hmmmmm ....... harkel ...........
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8251 Posts

Posted - 2007/06/10 :  22:00:07  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Peps Persson-hög standard..Den är ju bra egentligen.
Svullo-För fet för ett f...

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/06/10 :  22:08:14  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
quote:
Peps Persson-hög standard..Den är ju bra egentligen.


Kan du väl knappast skämmas över, PEPS är kungen, och "Hög standard", ojoj.........

Min dolda svaghet......... Christina Agiulera , snodde hennes senaste skiva från min grabb

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/06/10 :  22:40:42  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message

Man får väl skaffa den där Aguilera, om den nu är värd en brottslig handling. Hennes kompis Britney Spears hade en ganska maffig produktion på Toxic.


Pinsamma felköp:
Dr Bombay, DaBuzz, TLC, Metal Marathon, Marc Anthony, Irish panpipes, Gloria Estefan, Aqua...


Kan inte komma på någon som jag spelar och skäms för; skulle Kenny Rogers räknas? Hur cool är Demis Roussos? eller Mireille Matieu?
Boney M måste räknas! köpte den med Daddy cool för ett par månader se'n på esset. En vinyl i dåligt skick.


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8251 Posts

Posted - 2007/06/10 :  22:40:56  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
Kan du väl knappast skämmas över, PEPS är kungen, och "Hög standard", ojoj.........


Etype duger ju oxå.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2007/06/10 :  22:54:21  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message
Av de skivor jag lyssnar på, finns det väl ingen som jag skulle försöka gömma eller, på en ren fråga, förneka att jag lyssnar på.

Däremot finns det definitivt en del musik jag inte drar upp som mina lyssningsintressen om jag sitter och pratar musik med någon.

Däribland finns Boney M - Boonononos (snurrat rätt mycket just senaste tiden, då min 15mån dotter älskar att dansa till den ), Jennifer Rush, Chris de Burgh. Finns säkert några till.

Sen har vi nostalgiavdelningen (Vinyl)..., När jag med glesa intervall råkar koppla upp svarven så kommer en massa gammal 70-80tals synth och disco ut ur högtalarna, Soft cell, Kim Wilde Cambodja, FJK (någon som minns dom?), *håll i er* Landscape - Einstein a gogo, Olivia N John - Physical, The flirts - 10c a dance, Human League - DARE. osv osv.

Några av dessa har jag numera dessutom som MP3, och behöver inte vänta på vinylkvällen för att höra dessa.

Sen har jag funderat på den andra tråden, som nämndes, och jag har kommit på ett riktigt lik i min skivsamling! Verkligen en skiva som måste ligga ordentligt gömd, så ingen, jag säger ingen, råkar hitta den...
Jag vet inte om jag vågar dra i den tråden och rapportera, göra bort mig själv, och ge er andra magproblem ...

edit:
Måste också nämna att ibland har jag lite småsvårt att medge att Dire Straits ljuder rätt ofta här hemma. Rätt irationellt, då det faktiskt är riktigt bra. Jag tror nästan att det beror på att någon (antagligen någon betydligt yngre tjej) berättat att DS är ganska gubbigt (nu var jag själv yngre då men...) numera är jag ju en Gubbe, så varför skämmas.

Edited by - Mickel-mackel on 2007/06/10 22:59:29
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2007/06/10 :  23:08:52  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag har en del musik i samlingen som nog får kategoriseras som "ungdomdssynder", ex. en skiva med Haddaway. Fast till mitt försvar får jag nog säga att jag inte lyssnat på den på sisådär 10 år.
Dock ska jag erkänna att jag då och då plockar fram samlingskivor med ex. Corona, Capella m.m.som jag lyssnade en del på i början av 90-talet. Dock undviker jag 2 Unlimited, någon sorts stolthet måst man ha

Jag har även en del skivor jag inte "borde" gilla men som jag ändå lyssnar på, ex. Courtney Love (den enda artist i den genren jag lyssnar på) och nu senast Arctic Monkeys. Jag impulsköpte deras senaste skivan och trots att den tillhör genren "jättehypade brittiska gitarrband" a la Oasis som jag normalt undviker så måste jag medge att den är riktig bra (särskilt texterna).

Sedan tillhör jag den minoritet som tycker att Garbage är ett väldigt undervärderat band som gjort en del riktigt bra musik -(jag har alla skivor). Och det står jag för





Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2007/06/11 :  10:36:48  Show Profile Send ILLY a Private Message
f95:
Second that, angående Garbage.


Jaså, det var dags att bikta sig igen då.
Det händer att Pink åker på, när jag är ensam i exets lägenhet och jag inte förväntar mig besök. Tro mig, den ställs tillbaka på samma plats i hyllan och jag skulle aldrig erkänna för henne att jag lyssnat på den, ens om hon smygfilmat mig eller tagit mig på bar gärning.

Har av någon märklig anledning också alltid varit ganska svag för Sugababes, även om de inte alls stämmer in på de kriterier som majoriteten av mina favoritartister besitter. Tror det är något med de svängiga beatsen korsat med lite monoton på gränsen till ointresserad sång, som får igång mig. Väldigt brittiskt på något vis, men ändå rätt sexigt.

Ibland gillar jag Robyn också, men säg inget till mina kompisar!

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2007/06/12 :  16:34:10  Show Profile Send Melker a Private Message
Illy: Jag instämmer fullt i ditt resonemang om Sugababes men jag måste bara få säga att Pinks senaste skiva är hur bra som helst. De äldre är rätt bra de också när man har fått vänja in sig med den senaste. Som om inte det vore nog så har jag nog alla Robyns skivor även om jag spelar dem ganska sällan :-)

Mikel-makel: Jag har precis likadana vinylkvällar som dig :-) kolla även in denna:http://www.youtube.com/watch?v=pLvnYwvJMKE

sedan gillar jag den tidiga 90-tals housen som alla säger sig hata, men är det inte konstigt att det är det säkraste kortet för att få folk att dansa på fester?

Aguilera är en fantastisk sångerska men det mesta av den musik hon spelat in är rena sömnpillret. Detta hindrar dock inte mig från att få gåshud när hon sjunger Beautiful.

Halmstad
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/06/12 :  16:38:42  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Som sagt om man frågar mig vad jag gillar för musik så brukar mest metal och goth referenser nämnas... men hemma åker nog också sarah brightman, george michaels "older" och en del fet- elvis på ibland...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

UrSv
Member

2785 Posts

Posted - 2007/06/12 :  16:40:48  Show Profile Send UrSv a Private Message
Basshunter - LOL <(^^,)> ruskigt pinsamt att jag tycker det poppar på rätt bra. Boten Anna spelas ju på radion PÅ SVENSKA där jag bor och dessutom går den rätt friskt i radion både i tyskland och frankrike. Otroligt.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/06/12 :  17:20:56  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Är grymt svag för Markoolios "Ingen sommar utan Raggie", nästan så svag att jag skulle kunna köpa singeln,,, Till dottern

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/06/12 :  17:25:31  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Just D - vart tog den söta lilla flickan vägen.....harkel

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/06/12 :  21:53:19  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message
quote:
fet- elvis
Vilken fet-elvis då?
Jag är så jäkla svag för Elvis is back!. Den fortplantar sig rakt in i skelettbenet.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/06/12 :  22:42:48  Show Profile Send svejk a Private Message
Faktiskt inga numera. Men det har vart värre. På 70-talet lyssnade jag och kompisar på Yes Genesis Fusionjazz osv. Det värsta i musikväg var ABBA att lyssna på deras komersiella tuggummi pop var det skottpengar på. Men när jag var ensam hemma lånade jag syrrans ABBA plattor och lirade o diggade som fan. Att erkänna detta vore liktydigt uteslutning ur gänget någon form av smak harakiri.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/06/13 :  07:52:23  Show Profile Send matte76 a Private Message
Jag skäms inte för någon skiva jag lyssnar på...jag lyssnar nämligen bara på bra musik!

Visst trallade man med lite i "Boten Anna" förra sommaren som de flesta andra...jag är den förste att erkänna att det är en dålig låt, dock fastnar den uppenbarligen.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/06/13 :  09:21:52  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Min sambo brukar håna mig när jag spelar Waterfalls med TLC.......

Mayday: Just D är inget att skämmas för. Låtar som "Xtremt nästan levande" och "Ung och Hellig" snurrar ofta hemma hos mig. Albumet Rock´n´roll är dessutom riktigt trevligt ljudmässigt.

Boten Anna och E-type!! Där går gränsen!!

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

milesahead
Member

97 Posts

Posted - 2007/06/13 :  18:53:04  Show Profile Send milesahead a Private Message
utmärkta waterfalls från crazy, sexy, cool-plattan är inget att skämmas för! Lisa Lopez im memoriam!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000