HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bladelius S150
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

carlcamper
Member

66 Posts

Posted - 2007/07/04 :  08:05:43  Show Profile  Visit carlcamper's Homepage Send carlcamper a Private Message
Godmorgon,

Har försökt söka efter lite tycken om denna maskin, någon som kan hjälpa mig med detta?!

Tack på förhand,
Calle

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2007/07/04 :  23:38:52  Show Profile Send ulfsan a Private Message
Är inte namnet fel? Kan det vara förklaringen till att dina sökningar inte lyckas?

Företagets produkter byter ju namn med jämna mellanrum. S150 låter som att den borde heta Advantage i förnamn...

(Med reservation för att jag kan ha helt fel )

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2007/07/05 :  00:22:34  Show Profile Send f95toli a Private Message
Precis, i Sverige kallades den (nu utgångna) modellen Advantage S150.

Jag äger sedan några år ett sådant. Ett trevligt, stabilt steg som driver mina 803or utan problem. Jag har inga planer på att byta ut det.
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2007/07/05 :  00:25:28  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Hej!

Företaget har alltid hetat Bladelius Design Group.

Man har från begynnelsen sålt märket Advantage med början mitten 90-tal.
Då hette produkterna t ex M300, CD 1 etc och utförandet var i svart akryl. Senare kom silverfärgade produkter, t ex den här omfrågade Advantage S150 slutsteg

2003 kom multikanalmaskinerna. Dessa kallades Bladelius. T ex Bladelius Grendel, Gondul etc.

2005 fick vi möjligheten att kalla alla produkter Bladelius och detta är läget idag.

Vad vill du veta om slutsteget S150 carlcamper?

mvh

.




www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

carlcamper
Member

66 Posts

Posted - 2007/07/05 :  08:37:01  Show Profile  Visit carlcamper's Homepage Send carlcamper a Private Message
Godmorgon,

Skulle vilja ha lite recensioner på den....

Carl
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2007/07/05 :  09:47:47  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Aha... f95tolis omdömme kan ju vara en bra start

Vi har väldigt få recensioner på utgångna maksiner på hemsidan, skulle just in och titta själv och vår hemsida ligger nere just nu.... återkommer om jag lyckas gräva fram recensionerna i arkivet. Finns från både High Fidelity och Hi Fi & Musik om jag inte minnsf el.

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000