Tjena funderar på att köpa beggat antingen wakonda eller kolektor. Finns det fallgropar med detta vad skall man se upp med samt vilka serier betyder vad?
Skall ha den i pass through från hembion. Har separat riia men om det sitter ett bra MC riia är det trevligt.
Hittat en kolektorannons där allt är bytat inuti 0501 och som ligger på 4400 samt hittat en wakonda för 2900 (skall vara en sen modell) vilket låter riktigt billigt.
Vad tycker ni grabbar?
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Jag föredrar Wakonda framför Kolektor. Tycker Kolektor låter lite metalliskt och tråkig i jämförelse. Om du inte behöver en hel hög ingångar är min åsikt att du ska välja Wakonda (Wakonda har typ 5-6 ingångar tror jag, Kolektor 10).
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
jupps det har du rätt i. Dock skulle kolektorn vara lättare i handhavandet och min nästa fråga gäller jorden. Varför skall wakonda vara jordad? Skall Kolektorn också vara det, för det ställer till lite problem (finns 1 jordat uttag i min lägenhet och det är till frysen).
Tänker du spela vinyl så skall du välja Wakonda. Den har mycket bra RIIA och som även tar MC. Man byter plats på en bygel inuti mellan MM och MC. Jag har för mig att det finns en Wakonda utan RIIA så kolla upp vilken modell det är. Kolektor har bara MM-RIIA. Alla Linnprodukter har strömkabel med jordanslutning. Helst skall de nog anslutas till jordat uttag som de flesta andra hifiprodukter.
Det funkar ju att köra ojordat om man inte har möjlighet till annat, jag har kört Kairn ojordat utan problem. Som andra säger så är Kairn ett väldigt bra försteg och om du har pengarna och möjligheten att köpa det så är det högintressant. Väldigt mycket bang for the buck!
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
perfekt grabbar. Ni har definitivt gett mig en massa tips nu skall jag leta reda på en massa information om de olika förstegen och se om det dyker upp fler frågor. Jag bugar och tackar för all info. Ayn tack för tipset att man kan köra ojordat, det hade ställt till det mycket annars.