Ibland samlas det dynga i pumpen och den måste göras ren, kolla om det går att ta ut pumphjulet. Annars är det bara att läsa av kapaciteten och köpa en ny... Det finns de med två farter, kan vara användbart.
Till dom vanligare typerna finns det drivsidor att köpa. Pumphuset håller i stort sett hur länge som helst och behöver inte bytas. Det är enkelt att byta drivsidan då du inte behöver meka med rören.
VA ?! då är man en B-skådis igen alltså nåja, den sitter inbyggd i värmepumpen så man ska nog inte fundera på det... Bra med gamla hus annars med grova rör, inget tjut där inte
quote: Till dom vanligare typerna finns det drivsidor att köpa. Pumphuset håller i stort sett hur länge som helst och behöver inte bytas. Det är enkelt att byta drivsidan då du inte behöver meka med rören.
Lät som en lysande idè så jag snodde driv sidan från punpen som går till acctanken då den är likadan. Hjälpte inte ett sk*t Får byta hela pumpen... Det här tar energi från min badrums renovering...
quote:Lät som en lysande idè så jag snodde driv sidan från punpen som går till acctanken då den är likadan. Hjälpte inte ett sk*t Får byta hela pumpen... Det här tar energi från min badrums renovering...
Det låter som att det är något annat som är fel och inte pumpen. Kolla istället upp om det kan vara reglersidan som spökar, annars kommer felet att bestå efetr pumpbytet. Det kan vara ett relä eller ett kretskort som det är fel på eller kanske någon inställning på reglerdelen.
Satte dit en ny cirkulationspump i går kväll. ÅÅÅååååå så skönt med värme i huset!!!!!! Nog för att kakelugnen värmer nästan hela undervåningen men uppe har det varit kallt. Tackar för all rådgivning i denna svåra tid.