Det låter ju nästan som om du borde byta dem oavsett om någon annan har likadant brus eller inte... det där hade jag nog inte stått ut med... låter ju helt otroligt störande!
Har återförsäljaren till subborna några fler på lager för jämförelser? Någon demokörd kanske? Du borde väl kunna lämna tillbaka dem för reparation eller byte till någon annan produkt?
quote:En herre som äger 2 st här på forumet sa att hans INTE brusade alls.
Är denna herre MangaX, frågade honom om detta för ett tag sedan när jag rekomenderade att du skulle kontakta honom och fick då svaret att hans ex var tysta. Låter skumt detta och det låter som om något är fel. Har aldrig varit med om det själv att en subb brusar och har nog aldrig läst om detta problem heller. Ps. Innan du lämnar in dem så kolla alla kontakter och testa att koppla in dem på en annat väggutag än det som du använder till stereon.
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Det ska inte brusa så att det är hörbart från lyssningsposition. Lägger man örat mot högtalaren och vrider på volymen, så kan det brusa litegrann, men det ska inte vara av den karaktären som du beskriver, Ohmboy!
Min REL Stampede var helt knäpptyst och det har alla andra subbar jag provat också varit.
Finns all möjlighet att båda subbarna kan ha samma fel. Är de byggda vid samma tillfälle och med kanske någon komponent som inte lirar är det inte alls konstigt tycker jag.
Jag hade propsat på att få dem utbytta i vilket fall. Du har ingen butik i närheten som saluför dessa burkar? Kan du ju gå dit och lyssna!
Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!