HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 ZZ-top
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2002/12/12 :  16:20:14  Show Profile Send n/a a Private Message
Någon som diggar dessa skäggiga gubbar?
Kan ni rekommendera några skivor med dem?

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2002/12/12 :  16:45:07  Show Profile Send Jonas a Private Message
Hej!
Lyssnade mycket på dessa för ca 6-7 år sedan, men tröttnade tills slut lite grand på deras långa (läs tråkiga) mellanspel i varenda jvla låt... Men hur som helst har de gjort mycket bra, själv är jag mest förtjust i deras tidigare lite bluesigare alster exempelvis Tres Hombres. Afterburner och Elimonator är exempel på två skivor med lite influenser i 80-talets hårdrock kanske man kan säga, helt annorlunda än de tidiga skivorna. I och med Recycler blev det lite mer tung blues igen och med Antenna är de nästan tillbaka där de började soundmässigt. Den sista skivan (som jag vet om iaf) XXX har jag bara lyssnat på nån enstaka gång - den var helt enkelt riktigt underlig och behöver nog rejält med inlyssning.
Detta blev en enda röra verkar det som... Börja du med Tres Hombres, den gillar jag skarpt.
Recycler är rätt skön även den med riktigt tung bluesrock.

"Remember when you were young?"

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

Soulman
Member

441 Posts

Posted - 2002/12/12 :  16:48:41  Show Profile Send Soulman a Private Message
quote:
Originally posted by chrille

Någon som diggar dessa skäggiga gubbar?
Kan ni rekommendera några skivor med dem?

Låtarna "Jesus just left Chicago" och "Blue Jean blues" är riktiga höjdare Det finns någon tidig greatest hits som kan vara bra att börja med kanske...
/Stefan

-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things --
Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2002/12/12 :  20:10:48  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
Deras onekligen bästa skiva är den första som jag tror heter "first album" (kan kolla lite senare). Den är ganska ovanlig och ibland svår att få tag på. Vinylen låter, när det gäller denna skiva, mycket bättre än cd:n.

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/12/13 :  01:40:25  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Jodå, dom har man lyssnat en del på!

Nu vet jag att detta inte är en köpes-tråd....
...men jag har några ZZ Top över om du är intresserad?

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

hkan
Member

130 Posts

Posted - 2002/12/13 :  10:14:40  Show Profile Send hkan a Private Message
Dom första är bäst: "First album", "Rio Grande mud" och nån till. sedan så vrider dom bara ur trasan om och om igen och ut kommer bara mindre och mindre av klass.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000