| Author |
Topic  |
|
|
n/a
deleted

1491 Posts |
Posted - 2002/12/12 : 16:20:14
|
Någon som diggar dessa skäggiga gubbar? Kan ni rekommendera några skivor med dem?
|
|
|
Jonas
Member

738 Posts |
Posted - 2002/12/12 : 16:45:07
|
Hej! Lyssnade mycket på dessa för ca 6-7 år sedan, men tröttnade tills slut lite grand på deras långa (läs tråkiga) mellanspel i varenda jvla låt... Men hur som helst har de gjort mycket bra, själv är jag mest förtjust i deras tidigare lite bluesigare alster exempelvis Tres Hombres. Afterburner och Elimonator är exempel på två skivor med lite influenser i 80-talets hårdrock kanske man kan säga, helt annorlunda än de tidiga skivorna. I och med Recycler blev det lite mer tung blues igen och med Antenna är de nästan tillbaka där de började soundmässigt. Den sista skivan (som jag vet om iaf) XXX har jag bara lyssnat på nån enstaka gång - den var helt enkelt riktigt underlig och behöver nog rejält med inlyssning. Detta blev en enda röra verkar det som... Börja du med Tres Hombres, den gillar jag skarpt. Recycler är rätt skön även den med riktigt tung bluesrock.
"Remember when you were young?" |
"My head kissed the ground, I was half the way down" Mina system
|
 |
|
|
Soulman
Member

441 Posts |
Posted - 2002/12/12 : 16:48:41
|
quote: Originally posted by chrille
Någon som diggar dessa skäggiga gubbar? Kan ni rekommendera några skivor med dem?
Låtarna "Jesus just left Chicago" och "Blue Jean blues" är riktiga höjdare Det finns någon tidig greatest hits som kan vara bra att börja med kanske... /Stefan |
-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things -- |
 |
|
|
Pipes
Member

591 Posts |
Posted - 2002/12/12 : 20:10:48
|
| Deras onekligen bästa skiva är den första som jag tror heter "first album" (kan kolla lite senare). Den är ganska ovanlig och ibland svår att få tag på. Vinylen låter, när det gäller denna skiva, mycket bättre än cd:n. |
Moderator på http://www.vinylengine.com/ |
 |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2002/12/13 : 01:40:25
|
Jodå, dom har man lyssnat en del på!
Nu vet jag att detta inte är en köpes-tråd.... ...men jag har några ZZ Top över om du är intresserad? |
//StefanZ
"..are all these your guitars..?" |
 |
|
|
hkan
Member

130 Posts |
Posted - 2002/12/13 : 10:14:40
|
| Dom första är bäst: "First album", "Rio Grande mud" och nån till. sedan så vrider dom bara ur trasan om och om igen och ut kommer bara mindre och mindre av klass. |
 |
|
| |
Topic  |
|