- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Hur upplever musikgrupper och artister det här? Många grupper finansierar sin verksamhet genom skivförsäljning. De måste ha drabbats av minskade inkomster. Finns det risk att vi nu får en artist och musikgruppsdöd?
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
quote:Hur upplever musikgrupper och artister det här? Många grupper finansierar sin verksamhet genom skivförsäljning. De måste ha drabbats av minskade inkomster. Finns det risk att vi nu får en artist och musikgruppsdöd?
Att skivbutiker får slå igen beror nog mest på att det är för dyrt hos dem jämfört mot nätet eller...? Men det som är det stora hotet är alla som laddar ner musiken utan att betala ett öre och fortsätter den gruppen att växa så lär det snart vara riktigt illa.
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
...och igen. Den här gången är det Skivbutiken i Jakobsberg som klappar igen. 29/4 försvinner butiken med ett av de bästa utbuden av AOR/hårdrock. Så jag stöttade dem med ett sista jätteinköp (25% på allt). "Det går inte att driva en skivbutik idag" sa innehavaren.