HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Seriöst... - Jormadesign?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

jiha
Member

105 Posts

Posted - 2008/02/21 :  15:02:11  Show Profile Send jiha a Private Message
Har under många år sett och hört mycket gott om Jormas kablar, så ingen tvekan om att han är seriös och duktig.

Det som gör mig lite förundrad är att: Surfade runt på jormadeign.com och det är en trevlig sida -inget fel där, men köper man kablar för en 1/4 miljon kr så tycker jag att man borde ha mer än en "hotmail" adress som kontakt uppgifter!

Så ett råd i allra vänligast mening -Ta steget upp från "källarföretaget" och visa en seriös sida även på kontakt/företagsinfon..

// Jiha

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/02/21 :  15:09:06  Show Profile Send matte76 a Private Message
Maila honom och PM:a honom om det via forumet, men vad är vitsen med att starta en tråd under "HiFi-diskussion" om det??

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

jiha
Member

105 Posts

Posted - 2008/02/21 :  15:12:44  Show Profile Send jiha a Private Message
Diskussion kanske? Har för mig att tråden heter HiFi-Diskussion.

Men det kan ju också vara så att jag bara är uttråkad och inte hade något vettigt att komma med.

//
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/02/21 :  15:20:00  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Diskussion kanske? Har för mig att tråden heter HiFi-Diskussion.

Men det kan ju också vara så att jag bara är uttråkad och inte hade något vettigt att komma med.


Vad finns det att diskutera, att seriösa företag bör ha telefonnummer där man kan nå dem? Det är upp till varje företag, bara de besvarar alla mail inom 1-2 dagar tycker jag det är ok att inte kunna ringa dem. Däremot finns det ju företag som väntar flera dagar eller veckor med att besvara mail eller rent av inte svarar alls, dessa företag bör då kunna ringas upp. Se där, man kunde ju diskutera detta!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/02/21 :  15:34:36  Show Profile Send huzze a Private Message
Vad är det för fel på @hotmail.com ?
Finns "seriösa" adresser som inte svarar...
Go to Top of Page

jiha
Member

105 Posts

Posted - 2008/02/21 :  15:43:19  Show Profile Send jiha a Private Message
Lite av en helig ko där!
Klart att de flesta här på forumet tycker att det är seriöst, -de flesta känner ju Jorma, har kanske varit hemma hos honom.

Men sticker man upp huvudet ur lådan och vänder på kakan... Skulle du köpa ett par kablar i den prisklassen från t.ex. Grekland om det bara fanns en opersonlig, ospårbar hotmail adress?

//
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2008/02/21 :  16:19:37  Show Profile Send forken a Private Message
Håller med, skulle aldrig köpt något av ett företag som ej orkar fixa vettiga mailadresser.
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2008/02/21 :  16:22:55  Show Profile Send ayayay a Private Message
Det ligger allt något i det som jiha skriver.

Det hade sett snyggt ut med @jormadesign.se

Kom igen nu Jorma, du är faktiskt en av Sveriges HiFi-stoltheter

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2008/02/21 :  16:48:26  Show Profile Send ninja a Private Message
I Asien, t.ex. hotmail.com är mer accepterat än telia.se

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2008/02/21 :  16:58:07  Show Profile Send forken a Private Message
quote:
I Asien, t.ex. hotmail.com är mer accepterat än telia.se


Tanken var väl knappast att jorma skulle byta till en annan gratismail utan en seriös typ info@jormadesign.com
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2008/02/21 :  17:10:43  Show Profile Send Zombie a Private Message
Jamen, det här är ju off-topic så det bara smäller om det, inget med hifi att göra, utan snarare företagsrelaterad kommunikation och bör väl hållas på OT-forumet?

Dessutom funkar hotmail.com, vilket man sknappt kan säga om telia.com

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

Edited by - Zombie on 2008/02/21 17:11:29
Go to Top of Page

global
Member

314 Posts

Posted - 2008/02/21 :  17:12:37  Show Profile Send global a Private Message
Håller med. Många tittar på mailadressen för att avgöra hur seriöst företaget är. Om man inte ens har råd eller ork att skaffa en "riktig" mailadress. Hur sköts då företaget? Resonerar man.

Djävlar vad vi rör i lådan som vi inte har ett dugg att göra med.
Go to Top of Page

jiha
Member

105 Posts

Posted - 2008/02/21 :  18:10:13  Show Profile Send jiha a Private Message
Off-topic?
Ja!
Diskussion?
Ja!
Heta känslor?
Nja..

Som alltid när kablar kommer på tal....

//

Edited by - jiha on 2008/02/22 11:47:19
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2008/02/21 :  19:42:04  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
hehehe, nej, nej, det är väl inte så heta känslor här heller.
Och inte är det särskilt mycket kabelsnack heller.

Jorma måste ju vara en superstar när hans mailadress kan generera så mycket intresse.

Och snart får vi se Hisinge-killen i Ny Teknik!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2008/02/21 :  19:48:48  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
jag känner mig kränkt och bestört!

hotmailadress. fy sjutton!

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2008/02/21 :  20:05:51  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2008/02/21 :  20:46:12  Show Profile Send Marc a Private Message
Han kunde ha jorm@design.com

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Go to Top of Page

Dr Moureau
nu mera Dr...

316 Posts

Posted - 2008/02/21 :  20:55:37  Show Profile Send Dr Moureau a Private Message
Ja Telias mail har ju verkligen fungerat exemplariskt den sista månaden.

OBS ironi OBS

"A friend will help you move. A really good friend will help you move a body."
-Anonymous
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2008/02/21 :  21:06:30  Show Profile Send Blue a Private Message
Ganska b med en hotmail ja, det måste man säga.

Dessutom går det ju att få "seriösa" adresser alldeles gratis numer, t.ex. via Google-mail (som då t.ex. kan vara "info@jormadesign.com, trots att det alltså är en webbmail).

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Bardis
Member

3343 Posts

Posted - 2008/02/21 :  21:22:46  Show Profile Send Bardis a Private Message
Tycker Marcs förslag är helgjutet fiffigt!!!!!!!!!!

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2008/02/21 :  21:45:04  Show Profile Send svejk a Private Message
Säger som Carl Lidbom, diplomaternas John Travolta Trams!


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/02/21 :  23:08:36  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
byta till en annan gratismail

Jag råkar veta att Jorma använder den betalda varianten av hotmail. Det viktiga är att komma åt
sin mail från vilken dator som helst och då är hotmail jättebra. Svarar gör han också.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/02/22 :  00:06:54  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Intressant i sammanhanget är att om man ska beställa samples från National Semiconductor (LM4780) så blir "frakten" avsevärt högre om man beställer från en hotmail eller motsvarande än om man har en registrerad egen domän.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2008/02/22 :  02:12:19  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Jag betalar för min Hotmail och har inga som helst bekymmer med att mina kunder som i första hand är distributörer inte skulle nå mig.
Spamfiltret är bättre med en betald Hotmail och det finns andra fördelar med det också.
Telefonnummer som folk ringer dygnet runt kommer jag inte att lägga ut mer.
Genom Hotmail har jag inte fått ett enda virus genom åren, men däremot har jag fått det när jag har använt Outlook som dom flesta andra mailadresser kräver.
Jag äger flera domäner bla jormadesign.com och jormadesign.se och kan öppna hur många mejladresser som helst under dom domänerna men jag tycker att Hotmail fungerar fint och det var jag än befinner mig. Det har varit väldigt få tillfällen som det inte har gått att nå hotmail och idag är ju Hotmail ägt av Microsoft, som väl är seriöst. Eller?
Att det skulle kosta mer eller vara besvärligare att handla något med en Hotmailadress har jag inte märkt av alls.
Att man skulle vara nedvärderad idag därför att man har en Hotmailadress har jag bara sett här på forumet. Ingen annan stans. Jag har en del distributörer runt om i världen som säger ifrån om något jag gör kan vara negativt för försäljningen, men ingen har nämnt min Hotmailadress i något sammanhang.
Så jag säger bara jippiiii för att Hotmail fungerar så in i vassen bra att jag inte tappar några affärer pga. av dåligt fungerande mejlservrar

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2008/02/22 :  02:15:41  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Han kunde ha jorm@design.com


Den var kul, men den kräver att jag får hyra in mig på domänen deign.com eller att köpa den.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2008/02/22 :  06:55:06  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message
Är det här en relevant fråga för ett Hi-Fi forum? Jag tycker det finns betydligt viktigare saker att diskutera. Det är väl Jormas ensak hur han vill marknadsföra sig, det anser jag i alla fall.

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000