HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Butikshyllan
 Butikshylla eller inte ??????
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

palm
Member

371 Posts

Posted - 2008/03/11 :  18:48:41  Show Profile Send palm a Private Message
Jag tycker att Butikshyllan endast ska innehålla begagnade aparater som olika affärer tillhandahåller....

Ta bort Ino och Linn forumen och skapa en för försäljare och butiker att använda för att göra reklam för sina produkter
Alltid trevligt med fina bildrepotage och bildtrådar om nya produkter

Detta är min åsikt vad tycker ni andra

Palm

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2008/03/11 :  19:25:04  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Jo jag håller med om att det kan bli förvirrande med att blanda butikannonser med butiksreportage och andra bildtrådar. En egen huvudrubrik kanske hade varit bra.

Tycker dock att dom ändrade reglerna i butikshyllan är bra för reklam eller inte reklam, är man i branschen så reser man en del och får se spännande saker som kan vara av allmänintresse att visa upp. Jag kan tänka mig att fabriksbesök, exotiska mässbesök och liknande är spännande att följa oavsett vem som lägger ut tråden.

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2008/03/11 :  19:28:24  Show Profile Send Kmj a Private Message
Ärligt talat tycker jag att åsikten är dålig. Varför skapa en ny avdelning för reklam, bildreportage och begagnat när den i sitt nuvarande skick ska innehålla exakt detsamma men även specialerbjudande?

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

palm
Member

371 Posts

Posted - 2008/03/11 :  19:37:15  Show Profile Send palm a Private Message
Jag tycker bara att det kan bli jobbigt att leta begagnade prylar bland flera hundra trådar.
Den ligger ju under köp, sälj och byt så varför inte göra det smidigt för dom som letar begagnat ?

MVH Fredrik

Palm
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2008/03/11 :  19:42:03  Show Profile Send Kmj a Private Message
Då vill du mao dela av reportage från försäljning. Det kan ju inte skada men jag tycker inte att butiker skall släppas in under den försäljningsdel som används av privatpersoner.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

palm
Member

371 Posts

Posted - 2008/03/11 :  19:47:34  Show Profile Send palm a Private Message
Men så blir det ju inte, butikerna annonserar ju ut sina produkter och erbjudanden på denna sidan avskillt från privatannonseringen.


Palm
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/03/11 :  19:54:12  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
quote:
Jag tycker bara att det kan bli jobbigt att leta begagnade prylar bland flera hundra trådar.
Den ligger ju under köp, sälj och byt så varför inte göra det smidigt för dom som letar begagnat ?

MVH Fredrik


Menar du att leta prylar hos butiker eller hos privatpersoner?

Privatannonser finns under säljes/köpes/bytes, företag kan presentera sina begagnade apparater under Butikshyllan, den här uppdelningen har vi nu.

Vi har infört möjligheten för företag att presentera sin butik/produkter här under den här rubriken av den enkla anledningen att vi vill hålla handlare och privat-säljare åtskilda.

Den förste att förstå möjligheten var sladd, som kom med en bra presentation från Alingsåshttp://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=64587, det tackar vi för , och nu kommer Akkelis Audio med bilder från Bo Hansson i Karlskoga http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=67348.

Fler "hemmahos"-visningar från Sveriges handlare är alltid välkommna, givetvis.





Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2008/03/11 :  20:25:09  Show Profile Send BosseBula a Private Message
En uppdelning av Butikshyllan i Företagsannonser och Företagsreportage hade kanske varit bra. Så länge kan väl de företag som gör reportage (och de gillar jag!) märka sina reportage tydligt så att man ser skillnaden och läser reportaget även om man kanske inte är ute efter någon ny pryl just nu (hm, när skulle det vara?)

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

palm
Member

371 Posts

Posted - 2008/03/11 :  20:26:39  Show Profile Send palm a Private Message
PG Jeppson, jag tycker det är jättebra att det är uppdelat och när man letar begagnat så vet man att det är butiksannonser under Butikshyllan och privatannonser på de andra tre.
Vad jag menar är att REA och begagnat under butikshyllan inte ska blandas med massa repotage utan tycker att dessa kan ligga under en egen rubrik
Jag tycker givetvis att det är supertrevligt med alla repotage som Akkelis, Sladd och de andra lägger ut fortsätt med det



Palm
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/03/11 :  21:48:31  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
palm, har du ett bra förslag på hur det ska lösas?

Jag tycker att det är viktigt att företagen har en plats att visa upp sig och sina produkter på, och att marknadsföra sig.

Det är ju tack vare de vi har en massa grejor att filosofera om .

Vemsom helst får opponera sig, men............. utan handlare så är hifi-branschen död.




Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2008/03/11 :  23:40:08  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Tack för synpunkterna! Den omställningen vi håller på med är för att öppna upp och göra HiFiForum mer tillgängligt för alla men ändå ha den vanliga HiFi-entusiasten i centrum med bibehållen dominerande position. Vi vill inte bli ytterligare ett marknadsföringsdominerat forum. Det finns det alldeles tillräckligt av.

Ös på med fler förslag, vi absorberar som svampar och funderar.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2008/03/12 :  00:02:46  Show Profile Send Lovan a Private Message
Jag tror han syftar på att dela upp nuvarande butikshyllan i två olika delar. "Butikshyllan" och "Företags reportage".
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000