HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Formel 1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

henrickpettersson
Member

359 Posts

Posted - 2008/07/07 :  02:12:15  Show Profile Send henrickpettersson a Private Message
Den där Felipe Massa verkar vara en riktig fena, speciellt när det är regn förhållande, hehe
Go to Top of Page

Brus91
Member

71 Posts

Posted - 2008/07/07 :  11:16:30  Show Profile Send Brus91 a Private Message
quote:
Den där Felipe Massa verkar vara en riktig fena, speciellt när det är regn förhållande, hehe

Det roligaste var ju haren han skrämde upp, den måste ha fått sitt livs chock.
Jag tvivlar på att han är kvar hos Ferrari så länge till, kanske nästa säsong, men sen blir han nog utbytt

Om drygt en vecka åker jag ner till Tyskland förresten

/Martin
Go to Top of Page

aleks
Member

79 Posts

Posted - 2008/07/07 :  12:23:33  Show Profile Send aleks a Private Message
Skulle inte sitta helt fel med Alonso bakom ratten istället för Massa...Tänk er Kimi och Alonso nästa år =) Det vore en trevlig sista säsong för Kimi.

Airport Express - Dared MP-6 - Amphion Helium 510
Go to Top of Page

jonasz
Member

2543 Posts

Posted - 2008/07/07 :  13:43:21  Show Profile Send jonasz a Private Message
Massa är ju trots allt i delad mästerskapsledning trots att han nollade i detta loppet. Bara för att han är svagare i blött väglag med en bil (liksom Raikkönens) inställd för torrt väglag så är han ju ingen dålig förare...

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

henrickpettersson
Member

359 Posts

Posted - 2008/07/07 :  19:05:06  Show Profile Send henrickpettersson a Private Message
quote:
Massa är ju trots allt i delad mästerskapsledning trots att han nollade i detta loppet. Bara för att han är svagare i blött väglag med en bil (liksom Raikkönens) inställd för torrt väglag så är han ju ingen dålig förare...

Glöm inte att han helt oförklarligt satte hjulen utanför banan och snurrade i en tidigare tävling i år, osäker på om han bröt. Men om allt detta sammantaget han fortfarande skulle vara världsmästarmaterial då är det något fel på poängsystemet eller hela uppbyggnaden av Formel 1 tävlandet. Vinner han i år kommer jag att sluta titta på Formel 1.

För övrigt, alla förare i Formel 1 är så pass duktiga att dom skulle klara av att vinna ett och annat race i en Ferrari, framför allt om dom kommer i väg först i starten och sedan får åka sitt eget race. Förarna är anställda för att för att göra ett bra jobb i trafik, tajta situationer och under svåra förhållande i ett lopp, kan dom inte det finns det så många andra man skulle kunna välja.

Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2008/07/07 :  20:11:02  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
[quote]Skulle inte sitta helt fel med Alonso bakom ratten istället för Massa...Tänk er Kimi och Alonso nästa år =) Det vore en trevlig sista säsong för Kimi./[quote]

varför skulle kimi sluta då?

wHy r u here? ask yourself

Go to Top of Page

jonasz
Member

2543 Posts

Posted - 2008/07/07 :  20:47:33  Show Profile Send jonasz a Private Message
quote:
För övrigt, alla förare i Formel 1 är så pass duktiga att dom skulle klara av att vinna ett och annat race i en Ferrari, framför allt om dom kommer i väg först i starten och sedan får åka sitt eget race.

Vilket innebär att han kvalat bättre än de andra? Såklart är inte Massa världens bästa förare men han är inte dålig...

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2008/07/07 :  22:29:00  Show Profile Send Magoo a Private Message
Oddsen att få se Kimi och Alonso i samma stall är nog inte särskilt stora. Det finns nog ingen stallägare som vill skapa sådana bråk som dök upp förra säsongen frivilligt. Visseligen var det Hamilton och Alonso som kivades då, men Alonso i samma team med en förare som är lika bra eller bättre funkar inte. Det är bara konkurenterna som vinner på det.

comfortably numb
Go to Top of Page

henrickpettersson
Member

359 Posts

Posted - 2008/07/08 :  04:19:29  Show Profile Send henrickpettersson a Private Message
quote:
Vilket innebär att han kvalat bättre än de andra? Såklart är inte Massa världens bästa förare men han är inte dålig...

Han sitter i en Ferrari, om han inte kvalar bra skulle han ha fått sparken direkt. Det är klart att han inte är dålig, han kör en Formel 1 bil men han är inte bättre än någon annan. Dom här problemen är inte nya för honom, dom har alltid funnits där.

Som sagt tidigare om dom misstagen han har gjort i år, tillsammans med den erfarenheten han har, att det skulle vara ett tecken på en bra förare eller en världsmästare, då är det ingen ide att titta för då är det ingen tävling. Då kan man lika gärna skippa föraren direkt, för vilken förare som sitter i bilen verkar då vara försumligt.

Edited by - henrickpettersson on 2008/07/08 10:44:57
Go to Top of Page

aleks
Member

79 Posts

Posted - 2008/07/08 :  07:45:52  Show Profile Send aleks a Private Message
Det går ju rykten att Kimi kommer sluta efter när hans kontrakt går ut med Ferrari..

Airport Express - Dared MP-6 - Amphion Helium 510
Go to Top of Page

Pelle
Member

417 Posts

Posted - 2008/07/09 :  23:53:55  Show Profile Send Pelle a Private Message

Var kan jag se det senaste rejset? Jag spelade in på fel kanal till mitt stora förtret.

[Audio Aero] [Audio Research] [inga högtalare]
Go to Top of Page

henrickpettersson
Member

359 Posts

Posted - 2008/07/10 :  08:05:03  Show Profile Send henrickpettersson a Private Message
http://www.formula1.com/services/play_video.html

http://www.youtube.com/watch?v=TiY9nxo3V3Q

Kanske inte vad det du letade efter precis, bara korta korta sammanfattningar. Annars kanske viasatsport sänder det i repris och det sista alternativet är att göra på film- och mediabranschens favoritsätt, men det är ju olagligt -:(
Go to Top of Page

Pelle
Member

417 Posts

Posted - 2008/07/11 :  09:24:47  Show Profile Send Pelle a Private Message

Tackar. Det var åtminstone bättre än att miss loppet helt.

[Audio Aero] [Audio Research] [inga högtalare]
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2008/07/14 :  00:32:33  Show Profile Send Loopen a Private Message
Om man bortser från bilen så tycker JAG att...

Räikkönen är snabb men ojämn.
Alonso är jämn och snabb i alla bilar men om han hamnar bak i fältet så tappar han snabbt fokus.
Massa är snabbare än de flesta men vacklar ibland i svåra situationer.
Hamilton är ett underbarn men för oerfaren. Blir världsmästare snart.
Kovalainen har mycket kvar att lära men kan bli en ny Räikkönen.
Kubica är jämn, snabb och smart. En riktig fighter och trots sin svåra krasch förra året tillbaka i hetluften.
Heidfeld verkar ha en kris men har kommit tillbaka med bra taktisk körning de senaste loppen.

Sen så finns det många talanger som Sutil, Vettel, Bourdais, mfl. som kommer att gå långt om de får stanna kvar. De gamla gubbarna Coulthard och Barrichello är ju värdefulla med sin erfarenhet men verkar tappat gnistan lite. Piquet har ju tagit sig i kragen så vem vet hur det kommer sluta.

Ja det var min högs personliga åsikt och jag längtar redan till söndagen lopp på Hockenheim.

Dock vill jag ge TV6 och Viasat en rejäl spark i röven då de inte sänder presskonferensen efter loppet längre. Att de sedan har två idioter som kommenterar loppen gör ju inte saken bättre

Så fick jag spy lite galla med. Älskar F1 och hemma hos oss så är det loppet som gäller på söndagarna. Frugan är från Finland och mitt hjärta klappar för Alonso så det är goa kommentarer om någon klantar sig,,,,

Ha det bäst alla.
//Kim

Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2008/07/14 :  10:20:26  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
Dock vill jag ge TV6 och Viasat en rejäl spark i röven då de inte sänder presskonferensen efter loppet längre. Att de sedan har två idioter som kommenterar loppen gör ju inte saken bättre

+1

mace

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

Brus91
Member

71 Posts

Posted - 2008/08/03 :  16:07:55  Show Profile Send Brus91 a Private Message
Timo Glock, vilken kille va?
Sällan har en andraplacering varit så välförtjänt.

Kovalainen tycker jag inte syntes så mycket, han hade en väldig tur när Massa sprängde motorn ().

quote:
Att de sedan har två idioter som kommenterar loppen gör ju inte saken bättre

Efter Tysklands GP kan jag bara hålla med dig
Att de inte fattade att Piquet var på en enstoppare förrens det var 9 varv kvar var bara för dåligt

/Martin
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2008/08/03 :  16:12:50  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Att de sedan har två idioter som kommenterar loppen gör ju inte saken bättre
--------------------------------------------------------------------------------

Efter Tysklands GP kan jag bara hålla med dig
Att de inte fattade att Piquet var på en enstoppare förrens det var 9 varv kvar var bara för dåligt

+1
M
Se nedan för höjdar-citat

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2008/10/14 :  21:13:51  Show Profile Send garmen a Private Message
hur blåsta på konfekten blev vi F1 älskar nu då ?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/motorsport/article3530540.ab

man blir bara så trött...men å andra sidan, skulle jag suttit i deras sits så är det säkert helt förnuftigt och det handlar ju i slutändan om att tjäna daler....

MEN JAG ÄR INTE BITTER !

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/10/14 :  21:37:01  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Och de tog/fick tydligen MotoGP oxå,,, Tråkigt!!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2008/10/14 :  22:37:34  Show Profile Send Loopen a Private Message
Jag är inte förvånad. Viasat har inga skrupler. Nu har de visat F1 hela året och det har varit en spännande tid. Så vad gör de då? Jo de sista loppen skall vi inte få se om vi inte rusar till butiken och tar oss ett Viasat abonnemang och sätter upp en parabol på kåken. Glöm det säger jag. Finns bättre sätt att se loppet på även om det blir en fördröjning. Ingen Viasat skall få lura mej utan att de får tillbaka....

Edited by - Loopen on 2008/10/14 22:38:24
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2008/10/14 :  23:04:24  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Ja, då är det bara att öva upp danskan då och slå på danmark tv2. Det ska väl gå med lite övning. Där slipper man reklamen mitt i också. Viasat kan ta sig...

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2008/10/15 :  09:27:29  Show Profile Send nahoj a Private Message
hoppas inte ni vart för snabba att skaffa box..
Andas ut

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/motorsport/article3538590.ab

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2008/10/15 :  18:46:08  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Vad bra.

Men hur är det alltså? Om man har redan Viasat Sport, måste man ändå teckna ett nytt abonnemang för Viasat F1 eller ingår det?
I så fall, vilken kanal är det?
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts

Posted - 2008/10/15 :  19:25:54  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Det är en ny kanal som ska heta Viasat Motor.
Om den ersätter andra kanaler osv vet jag inte men det enklaste är väl att du tittar på din operatörs hemsida.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2008/10/16 :  00:08:56  Show Profile Send Loopen a Private Message
Kolla in här....
http://www.forza-motorsport.se/

Ang. Viasat Sport så tror jag att om man har alla Sport 1, 2 & 3 så får man de nya sportkanalerna i stället.

//Kim
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.46 sekunder. Snitz Forums 2000