Hej! Eftersom jag är mest intresserad av äldre hifi,så har jag samlat på mig en del material(och förhoppningsvis lite kunskap också)på vägen. Ditt Peerless-element är från slutet av 60-talet till början av 70-talet och tillhörde den serie med rubber roll surround som tillverkades parallellt med de gamla typerna.Bör alltså fungera än idag. Lite data:Diam 210mm,64000 Maxwell magnet,voice coil 1½ tum,max 50W,resfrekv 20Hz,användbar upp till 2500Hz. Några moderna parametrar fanns ju inte då.
Jätte Tack. Nu kan jag gå vidare. Jag gjorde en dubbelavstämd basreflex låda med andra högtalare, de som sitter i en sonab t-46. eftersom jag inte där heller hittade några värden så chansade jag. Det blev inte så bra. Kanske du vet något om Scan-speak 21 W 3808 P4A? Har skrivit till Tymphany men inte fått svar. MVH Per
Glömde skriva det att högtalarna fungerar. Tror faktiskt att högtalarna är omkantade, därför att någon har kladdat med lim. Tror inte att de släpper något sådant ifrån fabrik. Dessa peerlesar blir perfekta basstöd till mina line-source, innan mina tappade horn tar vid neråt. MVH Per