Årets stora ångestladdade utmaning, sak jag titta eller inte? Vilken låt ska få min röst?
I år blir det en del spektakulära inslag som vanligt. Näää inte några harmlösa "latexdemoner från Karelen". Irlands "kalkon-show" eller Polens "anti-show", men vist hon sjöng fantastiskt bra.
Men Ni kanske har bestämt Er för att vara skötsamma och gå och lägga Er tidigt på lördag. Och inte trötta ut Er i onödan?
Stora popcornskålar fram, 2l CocaCola. Smörgåstårta, en flaska vin. Stereon och DVD:n på. Block och penna till alla för nödvändiga kom ihåg annteckningar.
Jag höll på att glömma, "en Jansson och öl" till eftersnacket mot småtimmarna. Det är nu man kan analysera detaljerna med hjälp av DVD:n.
Sitter hellre och tittar på väggfärg som torkar än att slösa tid på det eländet.....
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
Azerbadjan? Vist är det bra, både musik o show! Problemet är att det är i alla fall en "handfull" inslag som når över gränsen "klart godkänt".
Sanningen var att jag missade din tråd. Och tänkte "är det ingen som tar upp ESC på lördag". Så jag försökte provocera lite "för o emot".
ninja;
quote:Vad är ESC?
Eurovision Song Contest. Frågan är bra om man vill provocera eller faktiskt vill veta. Sen finns det ett otal "filosofiska" svar typ "musikalisk segregation" osv.
Hur som ....., hoppas det svenska bidraget kommer bland dom 10 bästa. För sverige är en av dom större "musiknationerna" på klotet.