Som ni alla vet, är jag en oerhört allvarlig man. Nu har jag ett följande problem. Vet inte om jag ska sätta det här ämnet under off topic eller musik. Om moderator tycker att det bör flyttas, så är det okej med mig.
Alla fall, vill jag diskutera om den här fina artisten som kallas för Le Pétomane. Undrar om någon vet ifall det finns några inspelningar bevarade?
Hoppas att den här stora konsten har inte försvunnit som så många andra.
Det var bra sagt! Hoppas att någon annan har också lite åsikter om det här ämnet. Visste ni att det finns även en film om hans liv? Undrar om det finns en soundtrack också? Kan vara en rejäl brakare.
Absolut! Han var en stor och mycket uppskattad (f)artist på sin tid. Bland publiken fanns även kungligheter *s* Men det kanske inte doftade tallbar och rosor precis efter showen.
Det ser ut att vårt högfärdiga sällskap inte gillar lite mer udda konst ... Men så är det alltid. Om man försöker komma med något nytt så blir man trampad ner So what! Show must go on!
P.S. Av någon anledning kan jag inte använda smajlisar innan jag har gjort mitt inlägg. Men det gör inget. Bättre sent än ...
Jag tror minsann att Steffo Törnquist har ett kapitel om denne man i sin bok "Njut!". Den hemliga popgruppen Parker har namngivit en skiva efter personen i fråga. Kanske är det det närmsta man kommer... :-)