HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ny förstärkare > 5000kr (2-kanals)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

zeal
Starting Member

2 Posts

Posted - 2003/01/01 :  19:25:25  Show Profile Send zeal a Private Message
Jag tänker byta ut min NAD T741 mot en 2-kanals eftersom jag inte utnyttjar surroundfunktionerna. Nu kommer då frågan vad man skall byta ut en mot, ett givet val att provlyssna är ju H/K 670 eftersom den rosats av så många. Men mer då? Funderar på NAD C350 också. Har ni fler förslag?

Sen är man ju lite nyfiken på om man kommer att höra skillnad? Jag har idag ett par B&W DM603 S3 och en tyvärr inte allt för bra Samsung 611 som jag spelar CD med, men den sistnämnde kommer snart att bytas ut.

Mvh,
Erik

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/01/01 :  19:51:14  Show Profile Send brumel a Private Message
Nad låter enligt min mening lite väl inbäddad i diskanten så HK är ett bättre val men där får man se upp så det inte blir för gåpåingt/ skrikigt. Bäst vore en beg Linn Majik för dom pengarna.
Då får du detaljer utan att det låter påträngande. Och räcker inte kraften till så kan du köra den som försteg. Byter du Samsung cd:n så får du mycket bättre ljud hursomhelst.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

joakim
tom blommorna på spikes!

534 Posts

Posted - 2003/01/01 :  22:08:25  Show Profile Send joakim a Private Message
Prova att köpa en begagnad Edison 60, så får testa om du gillar rör.
Go to Top of Page

nalle
Member

686 Posts

Posted - 2003/01/02 :  03:47:10  Show Profile Send nalle a Private Message
Har själv en Primare A-20 som jag är väldigt nöjd med. En beggad borde ligga i samma prisklass som H/k.

Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna?
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/01/02 :  18:33:10  Show Profile Send poman a Private Message
Primare A10 är inte heller så tokig förstärkare om du hittar beg eller någon demomaskin nånstans som du kan pressa priset på.

Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/01/02 :  19:02:03  Show Profile Send marens a Private Message
Kolla så att den har allt du behöver, som hörlursuttag, fjärr, antalet ingångar, högtalarväljare, pre-out, radio? mm. Det är trist att sitta med någonting som inte uppfyller de grundläggande funktionskraven man har, hur bra det än låter. Och att allt funkar helt problemfritt är också ovanligt. Med det menar jag sådana saker som inte klassas som rena fabrikationsfel men är äckligt irriterande i alla fall. "Använd" apparaten innan du köper den. Man ska ju använda grejerna också, det är inte bara ljudet som betyder något.

Tänk på att man inte får så mycket 2-kanal för pengarna pga efterfrågan. Det låter vrickat men det är billigare att producera flerkanalsförstärkare så det är inte ett dugg säkert att du får bättre ljud om du byter.
Go to Top of Page

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2003/01/02 :  19:55:01  Show Profile Send Sudden a Private Message
Sitter nu på en 670, och enligt mig så är det en mkt bättre förstärkare än 350ian.
den låter helt enkelt för mkt NAD, och hur låter då det? Tja, lite inbeddat tycker jag.
Men lyssna, NAD ser ju "coola" ut, medans 670n är lite mer elegant med den nya designen.
Jag är en sådan som även tycker att det ska se bra ut.
Lycka till / John
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000