HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Advantage S1 - köpråd
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

AA
Member

131 Posts

Posted - 2003/01/07 :  22:22:45  Show Profile Send AA a Private Message
S1:a beställd!

/AA

Genväg till välljud? - Köp en Ducati!

Edited by - AA on 2003/01/07 22:23:31
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/01/07 :  22:44:49  Show Profile Send Neodynium a Private Message
quote:
Originally posted by AA

S1:a beställd!

/AA

Grattis..

När får du den?

Go to Top of Page

AA
Member

131 Posts

Posted - 2003/01/07 :  22:56:28  Show Profile Send AA a Private Message
Fick inget datum. Tydligen fattades det någon komponent hos en underleverantör. Det står tydligen en del spelare som bara väntar på denna del för att kunna skickas ut.

Längtar redan.....

/AA

Genväg till välljud? - Köp en Ducati!
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/01/07 :  23:18:45  Show Profile Send brumel a Private Message
quote:
Originally posted by Siffernisse

quote:

Nu till frågan.

Vad tycker ni om denna spelare?
Jag vill gärna höra det som är bra men framför allt det som ni uppfattar som mindre bra.
Vad rekommenderar ni för förstärkare till denna spelare tillsammans med ett par SF Electra Amator 2:or? Förstärkaren/slutsteget får kosta runt 20-30000:-. Hur är Advantage S150?

Tackar

Lyssnade på s1 med s150 monoblock och Martinlogan på Radiocentralen i umeå.
Tycker personligen att detta system lät väldigt tråkigt och platt. spelade några olika skivor, samma sak!.
Engangemanget? och spelglädjen hos musikerna var som bort-trollat!.

Det enda posetiva med detta system var att anslagen/ klangen på instrumenten/trummor lät bra, men tillsammans blev det en enda soppa!

lyssningsrummet var väll inte optimalt(glasvägg bakom lysningspositionen), men vem har perfekta lyssningsrum hemma??!

Om jag får rekomendera något så skulle jag säga tex Naim cd5, LINN Genki eller den dyrare men betyderligt bättre Linn IKEMI.

På tal om slutsteg, så måste du höra?? LINNs 2250, som låter otroligt bra.

mvh/
siffernisse

Nu har tråden fått liv igen och vardagen har kommit åter så jag ska följa ditt exempel och se om S1 är "platt och tråkig".
Konkurrensen är mördande i det högsta skiktet så man får bespetsa sig på en kritisk lyssning och bilda sig en egen uppfattning.

mvh Johan

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/01/27 :  09:56:12  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Att många av oss har helt olika inställning till musiklyssnande torde vara klart i och med denna tråd. Ex siffernisse jämför en Linn Genki med en S1 medans jag tycker att en CDfix är klart bättre än en Linn Ikemi. Det betyder inte att han har fel och jag har rätt utan att vi tar till oss musiken på lite olika sätt. När jag jämförde så såg jag till att ha lite "oliktänkande" människor med mig i soffan av den anledningen.

En sak som dom flesta av oss nog är överens om är att mången dyr hifi är väldigt svår att få till med placering mm. För att det skall sjunga riktigt bra skall allt stämma med millimeterprecision. Jag har lyssnat i alla butiker i gbg och nästan alla i huvudstaden samt i Alingsås och konstaterar att det kan låta riktigt illa i en butik utan att det är fel på prylarna.

Bla Linns butik i Göteborg, där låter det ibland rent skräp. Butiksinnehavaren förklarar det med att han är granne med en tvättstuga som ibland kör för fullt i rummen bredvid affären. Då är det bra att kunna låna hem grejerna om man är intresserad. Elektronik kan också vara känslig för störningar av medhavd mobiltelefon mm.

Därför vill jag inte vara för kategorisk och klaga för mycket på själva prylarna när jag lyssnar i butik. Dock tycker man att butikerna som lever på detta borde kunna få till en bättre ljudmiljö men det är kanske lättare sagt än gjort.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.37 sekunder. Snitz Forums 2000