HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Cambridge Audio 840E & 840W
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mschill
Member

420 Posts

Posted - 2009/01/01 :  18:30:33  Show Profile Send Mschill a Private Message
Jag har börjat fatta tycke för Cambridge Audio's produkter då jag tycker dom är mycket prisvärda. Och har fått Azur 840E & Azur 840W (För och effektstärkare) på radarn och skulle vilja veta om någon på forumet har hört eller möjligen har denna kombo? Då HiFi klubben i Uppsala inte har dessa för inne lyssning. Har inte lust att hosta upp 30000.- utan att lyssnat på dom (helst hemma),

//Schill

Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud.

pewe
Member

335 Posts

Posted - 2009/01/02 :  10:59:14  Show Profile Send pewe a Private Message
840-serien är riktigt fin, ett stort steg i rätt riktning för CA. Jag har inte hört just 840W o 840E men den integrerade 840A är en mycket fin förstärkare. Sen anser jag ju att cd-spelaren 840C är årtiondets klipp, den är enormt bra! Jag upplevde den integrerade som kraftfull med bra punch i basen och ett riktigt fint mellanregister.

Vill minnas att jag läst ett test, nedladdningsbart från Cambridges hemsida, där W o E kombon testas och de får bra betyg. Speciellt mycket beröm får framförallt slutsteget.

Hade jag varit som du hade jag testat den integrerade 840A först. Om du gillar vad du hör kan du räkna med att W o E kommer ha samma ljudsignatur men på stereoider.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000