hejsan jag tror det blir ett utmarkt steg till dessa burkar. Jag kanner en som kor med lillebrorn 250,5 och jag kan saga att maken till steg far man leta efter. Otroligt bra driv och det ar ett steg som gar att pressa valdigt hart innan det ger vika och borjar tappa greppet. Da kor anda denna kille ett par otroligt svardrivna hogtalare. Det man kan saga om steget ar vall att det later som en otroligt kraftig rorforstarkare. Valdigt stabilt och kraftigt ljud helt enkelt:)
Skulle alltså betyda att steget distar en hel del men med ett mjukare ljud som resultat?
Tycker faktiskt inte att om man beskriver en transistorkonstruktion att den ger ett "rörljud" att det skulle vara någon form av "kvalitetstämpel" på ljudet. Men folk ät olika dessbättre.MvhKristofer
quote:Tycker faktiskt inte att om man beskriver en transistorkonstruktion att den ger ett "rörljud" att det skulle vara någon form av "kvalitetstämpel" på ljudet.
Jo, om man gillar rör så blir det en subjektiv kvalitetsstämpel.
Nelson Pass tror inte på kraftig negativ återkoppling i sina konstruktioner. Det är en suverän åtgärd för att minimera harmonisk distortion. Problemet är att andra typer av distortion växer upp i stället, och dessa andra typer anser han vara värre.
Så hans förstärkare liknar rörkonstruktioner när det gäller vilken typ av distortion som förekommer.