| 
                 Bubbel 
                Eojeud-VALS, 100.000-klubben 

6804 Posts  | 

Posted - 2009/05/05 :  11:47:34

| 

quote: Är DIYare mindre benägna att tweaka och/eller skaffa sig "lyxiga" sladdar?

Kanske det beror lite på hur mycket man vill göra själv en del kanske är nöjda att bygga sig en förstärkare sedan inget mer medan andra bygger allt (nästan).
   quote: Är man mindre benägen att ägna sig åt tweaks eller sladderier om man har en teknisk eller vetenskaplig erfarenhet (lång och trogen tjänst eller utbildning)?

Tror inte det, jag skulle gissa att man drivs av nyfikenhet att man gör saker med händerna som ger tillfredsställelse, så är det för mig även om jag inte har en avancerad utbildning att luta mig mot. Att man har stark ekonomisk grund kan faktiskt göra att man hoppar över diy men byter apparater oftare. 
  En annan aspekt för mig är att hitta produkter som använd i ett annat sammanhang som man kan utnyttja till hifi det är minst lika roligt som att bygga.
   quote: För många år sedan fanns det ett begrepp som kallades "Epa-trimning".

Jag kommer ihåg alla "rally-trimmade" Amazoner   som fanns på 70 talet vissa ägare trodde att de var stjärnor med kunskaper utöver vi andra  .
  anders | 

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.  | 

| 

|