Jag kom direkt att tänka på den här låten när jag såg tråden, så jag sökte på youtube, och visst. Självklart var den där. I sedvanlig ordning blir man sittande med rysningar av vällust, men alla kanske inte tycker så. Hur som helst, mycket nöje.... http://www.youtube.com/watch?v=MKBwku-PsPY
En kul historia om när jag just köpt "Camel - stationary traveller" inträffade en kväll när den gick på riktigt hög volym.
Telefonen ringde mitt i musiken. - Jo hej det är din granne Barbro, jag hör att du spelar nån musik. - Ja visst det är jag som spelar jag skall sänka på en gång. - Nej inte behöver du sänka för min skull men skivan lät väldigt bra, du skulle inte kunna spela in den åt mig tror du ? - Jo självklart kan jag göra det, kom in med ett band bara så ordnar jag det - Tack det skall jag göra
Det hör till saken att Barbro var 63år och jag var väl 22 eller nått sånt
Det gick att spela väldigt högt på anläggningen och det gjorde jag ofta utan att få i princip några klagomål alls Pratade jag med grannarna om det så kommenterade dom mest min goda musiksmak
När Ronnie james Dio går in och sjunger får iaf jag ståpäls. (edit: men inte så väldigt mycket just nu, när jag lyssnar med bärbara datorns inbyggda högtalare )
Annars har t.ex. Sophie Zelmani några gåshudslåtar.
Jag håller som favorit Ashes Are Burning av och med Renaissance. Just det här stycket är ett paradexempel på hur bra det blir när en skolad sångerska möter skolade musiker och framför musik som inte är tillverkad för att ligga på hitlistorna 5 veckor, utan är gjord för att vara vacker och förföra musikälskare: Renaissance - Ashes Are Burning
När jag gick i 6:an hade jag en riktig gåshudslåt: "De e' bara Rock'n'roll" med Snowstorm. Fick alltid gåshud av disten på gitarrerna efter introt, när andra gitarren och basen kom in fyllde ut ljudbilden.