Det är dags för artikelgruppen att visa framfötterna igen. Denna gången tog sig Rannagarden an...
...Dynavoice DF5 & DM5!
Rannagarden skriver:
quote:
"iförd en blek uppsyn och med handen för pannan"
Stämmer påståendet att man lätt blir lite snorkig om man konstant navelskådar musik ur anläggningar som närmar sig nybilsbelopp? Visserligen brukar det ta ett tag...
Tycker allt som oftast att man blir positivt överraskad över hur bra det kan låta för väldigt lite pengar om man är lite noggrann med vilka prylar man plockar ihop. Visst finns det rent skräp också, men dynavoice verkar ge gott värde för pengarna i likhet med XTZ och Audio Pro tex...
Tackar. DM-5 och DF-5 är högtalare med mycket skoj för liten peng. Jag håller absolut med om att man kan få en schysst anläggning för en blygsam slant. Det finns nog många "överraskningar" att få där ute om man letar.
Jag uppskattade artikeln. Rekommenderade själv ett par Dynavoice till en totalt hifi-ointresserad kollega som inte vill lägga så mycket pengar på sitt ljud.
Har ett par DF5 som jag spelar på, tycker de ger vad jag känner att jag vill ha förtillfället. Spelandes med vitusblocken så är det rätt snärtigt o rappt ljud... fast med 100W klass A i ryggen så kan de inte vara kinkiga.
Bra recension btw! Du nämnde vad man själv upplevt/er med dem. Jag har förvisso gått loss med både stoppning, bitumen och nytt internkablage i mina. Filter kommer när jag har skaffat lödgrejer. Vet inte hur det låter med nyt filter men det andra jag gjort har stramat upp ljudet.
Mycket bra och intressant artikel. Recensionen bra och initierad. Har själv haft hemma ett par DM5 och instämmer i det mesta. Mycket trevliga och lättplacerade högtalare. Kan innebära rejält ljudlyft för många för en rimlig peng.
Jo, prisnivå/listpris kan man ju normalt ta med. Framför allt eftersom artikeln är vinklad aningen mot pris/prestanda. Men en länk till distributören i slutet av artikeln (Fynda.se) kanske kompletterar bättre utifall listpriset ändras etc. Jag tar med mig feedback till kommande artiklar.