Jag har 2 monoblock (Nuforce Ref 8, men kortet ska tydligen vara uppgraderat till 9.02 har jag för mig) varav det ena verkar vara sönder. När jag inte spelar är det tyst och på väldigt låg volym är det ok. Så snart man börjar höja mot normal lyssningsvolym så sprakar det i ena högtalaren.
Jag skulle vilja beskriva det som att det framförallt är mellanregistret som liksom spricker. Efter att ha bytt runt lite så har jag försäkrat mig om att varken högtalare eller försteg är orsaken utan det är ett av monostegen.
Eftersom de ju inte är traditionella förstärkare så undrar jag om det är något man kan laga? Helst av allt skulle jag önska en lagning till liten kostnad så att jag kan skynda långsamt med eventuella uppgraderingsplaner. De var från början tänkta som en mellanstation, men i och med att jag inte har så mycket tid att lyssna nu så har jag svårt att motivera större investering.
Samtidigt så saknar jag musiken just nu. Går det inte att laga så måste jag ju hitta ett annat sätt att driva mina högtalare...
Hjälp!
(har mailat dem som verkar vara generalagent, men inte fått något svar.)
Gizmo eller Patrik på Kavena fixar det. Det är han som har haft hand om NuForce i Sverige om jag förstått det hela rätt. Bra jobb gjorde han med ett par 8.5v2 jag hade.