Author |
Topic  |
läktarörnen
Semesterfirare

480 Posts |
Posted - 2010/11/21 : 12:32:30
|
Ett knep att komma ifrån detta maniska bytande av hifi-prylar,det kan vara att lyssna på musiken istället för prylarna
Mvh |
 |
|
snare2
Member

547 Posts |
Posted - 2010/11/21 : 13:01:10
|
Jag kan hålla med om ovanstående kommentar.
Jag tycker att det är en trevlig hifiresa som du gör Audiovector, men är det inte att simma runt i "lågpris-mellasegmentet" och byta mera i sidled hela tiden, dvs same but different .
Jag har självklart vart i samma sits för många år sedan, men det är kanske ett gott råd att fixa till ett bra rum som oftast ger mera än att byta en förstärkare.
Mvh
|
 |
|
softishman
Member

602 Posts |
Posted - 2010/11/21 : 13:09:41
|
Har man pengar så man har råd att byta stereo saker som en annan byter strumpor ungefär.... Det måste vara kul att prova så många nya saker hela tiden men man kanske ska prova dom lite mera innan man köper dom själv?! Så länge du (Audiovector) är glad och nöjd (kanske nån gång iaf) så är det helt ok, jag tycker det är kul och intressant att följa detta äventyr och ta del av alla intryck osv även om jag är lite skeptisk till att allt är så himla bra för att säljas relativt snabbt... Man måste vara skeptisk till allt och alla när det gäller recensioner....
Men som snare2 sa, laborera mer med rummet, du kommer att nå oanade höjder med det!!!
Lycka till med allt! |
 |
|
Leif B
Member

1504 Posts |
Posted - 2010/11/22 : 19:09:24
|
Jag har tyckt om hifi i många, många år och jag har inte tyckt att det varit värt speciellt mycket pengar. Visst man kan byta prylar väldigt ofta men jag har så svårt för att sälja det jag har köpt. Man köper nya saker men nu till slut har jag förstått att olika saker passar bra ihop med vissa prylar bättre än andra. Byter man t.e.x. högtalare så kan dessa passa mycket bättre ihop med en annan förstärkare. Hifi är ett sökande efter något man tror kan finnas. En evigt sökande efter något som får en att bli nöjd. När du känner dig nöjd så infinner det sig en tanke om att det kanske finns bättre bakom staketet där kanske gräset är lite grönare.
Vi lever i ett konsumentsamhälle och pengarna ska rulla, sen beror det på vad man prioteras rent ekonomiskt och till vilken grad man vill att detta ska uppfyllas. En del kan låna pengar för att kunna köpa något som man drömt om andra sparar ihop tills man kan uppfylla en dröm. Det är upp till var och en.
Antingen är man en prylnisse eller älskar man musiken, vilken typ är ni?
Önskar också dig lycka till.
|
 |
|
snare2
Member

547 Posts |
Posted - 2010/11/22 : 23:38:36
|
Jag får nog kalla mig både och.
Jag är en ganska "extrem" prylnisse som har ett intresse för mekaniska & designmässiga detaljer. Just nu huserar jag ca 20st cd-spelare, 10st dacar, 10st transporter, 15st integrerade förstärkare, jag tror det är en 7-10st försteg, 10-talet slutsteg 13 par högtalare & då har jag inte räknat med mina hembioprylar. Flera kartonger med kablar. Svag för nästan alla tweaks , Ja, det är mera än vad jag kan dra mig till minnes.... Lägg där till klockor, smycken , livsstilsprodukter , gadjets, designsaker osv... Ja det tar nog aldrig slut?....
Musiken ja, jag har vart aktiv musiker ( trummor/slagverk) i över 30år. Ett nästan maniskt samlande på all världens musik i olika format.
Är lika manisk på att ha Välstämda & välljudande instrument i toppskick. Jag tycker nog att det går hand i hand med hifiintresset iom att jag vet hur många instrument låter i verkligheten efter att spelat i både storband, rockband, jazz, hårdrock, musikkårer osv.
Sorry det blev mycket offtopic...
Sökandet (vägen) är en del av det roliga men man måste ha en tydlig målsättning och även i bland vara beredd att gå "utanför" ramarna.
Mvh |
Edited by - snare2 on 2010/11/22 23:40:45 |
 |
|
Snutten
200.000-klubben

3452 Posts |
Posted - 2010/11/23 : 14:08:01
|
snare2: hört talas om hifimagasinet? Sälj av det du inte behöver och gör något vettigt med pengarna. |
 |
|
läktarörnen
Semesterfirare

480 Posts |
Posted - 2010/11/23 : 15:38:50
|
Håller med Snutten ( om snare2 ) Sälj dom hifi-prylar du inte behöver och köp skivor för pengarna.
Ps, snare2 du kanske vill ha en anläggning till varje skiva
Mvh |
 |
|
snare2
Member

547 Posts |
Posted - 2010/11/23 : 20:56:06
|

Ja, då skulle det bli en sådär 1000st anläggningar .
Jag har nog ett bredare utbud av hifiprodukter en mina lokala hifi-handlare .
Ok, nu skall jag inte vara mera offtopic i denna tråd.
Mvh |
 |
|
Topic  |
|