Jag använder CLOU 610 Triol till högtalarna och CLOU 412 KRYSOLIT ROYALE till CD-spelaren med ett mycket gott resultat nästa steg är nog att byta ut kablarna till silver voice. Min fråga till er vad tycker ni om Clou cable.
Bra, men som det sagts tidigare så är det systemberoende. Trivs du med kablarna så blir det bara bättre med sivervoice. Jag har testat silver-voicekablarna och det är det bästa jag haft i min anläggning. Men då har jag inte jämfört med annat i prisklassen. Clou-kablarna tillför värme och ger ett mjukt ljud som vissa anläggningar helt enkelt kräver men som passar sämre i andra anläggningar.
Bra, men som det sagts tidigare så är det systemberoende. Trivs du med kablarna så blir det bara bättre med sivervoice. Jag har testat silver-voicekablarna och det är det bästa jag haft i min anläggning. Men då har jag inte jämfört med annat i prisklassen. Clou-kablarna tillför värme och ger ett mjukt ljud som vissa anläggningar helt enkelt kräver men som passar sämre i andra anläggningar.
Jag har QLN-Signature och Jamo Consert 8 hemma. Skiftar lite ibland. Med QLN-högtalarna blir det inte bra med Clou. För mörkt. Dom högtalarna kräver ljusa kablar och då använder jag en oskärmad silverkabel som signalkabel från cd-spelaren. Mellan för- och slutsteg har jag en balanserad Clou Royale. Med Jamo fungerar Clou-kablarna bra rakt igenom och då har jag en Clou Royale från cd-spelaren. Jag använder Ståhls silverhögtalarkabel men den är lite för hård i ljudet med Jamo men fungerar utmärkt med QLN. Som du ser krävs det anpassningar och det är därför jag aldrig rekommenderar kablar. Var och en får klura ut vad som passar bäst i ens egen anläggning. Men det kan ju vara bra att känna till karaktärer hos olika kablar så man kan göra en grov gallring.
Det har du rätt i, själv använder Primare och högtalare som är gjord efter kvartsvågsprincipen dom har en ljusare karaktär så clou passar som hand i handsken där.