HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Jag blir galen.. hjälp mig!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/01/26 :  15:15:40  Show Profile Send poman a Private Message
quote:
Originally posted by PAC

Hej,

det är inte lätt att plocka ihop något från början. Det finns för många variabler.

Du nämner Sonus Faber, deras Electa Amator II spelar riktigt bra. Ett annat högtalarmärke värt att ta en titt på är Mårten Design.

Vänligen, P

Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/01/26 :  15:20:46  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
quote:
Originally posted by poman

quote:
Originally posted by PAC

Hej,

det är inte lätt att plocka ihop något från början. Det finns för många variabler.

Du nämner Sonus Faber, deras Electa Amator II spelar riktigt bra. Ett annat högtalarmärke värt att ta en titt på är Mårten Design.

Vänligen, P

Jag har fått för mig att Mårten design spelar väldigt analytiskt och saknar lite spelglädje. Kan det ligga nåt i det?

Give me my medal because I bleed for it.

Edited by - Akhenaton on 2003/01/26 15:22:17
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2003/01/26 :  18:54:48  Show Profile Send NtR a Private Message
Nej, Quad drar inte åt det ljusare hållet i normalfallet. Quad 77 CD är t.ex. den enda silversnurrare jag står ut med. Den är nästan lika bra som en LP12. (nåja).

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/01/26 :  21:36:53  Show Profile Send brumel a Private Message
Det är nog så att man måste prioritera någon egenskap som man absolut inte kan undvara .
Man kan inte få cd, förstärkare och högtalare som kan allt för dom pengarna. Ska man dela upp ljudet i olika kategorier som ljust, mörkt, högt, lågt och kompensera för fel så tror jag att det blir som att täcka över gamla fläckar med nya fläckar. Det blir aldrig bra.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2003/01/26 :  22:28:56  Show Profile Send RotelPower a Private Message
Prova B&W Nautilus 805 med hela Silverline serien, finns på Hi-Fi klubben, lät väldigt bra i mina öron.

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page

AndersB
Member

234 Posts

Posted - 2003/01/26 :  22:47:00  Show Profile Send AndersB a Private Message
Akhenaton

Om du är inne på stativare med rapp och djup bas + ett öppet och icke instängt ljudideal är givetvis Revel Performa M 20 ett alternativ värt att kolla upp. Själv lyssnade jag igenom en drös statviare, dock ej Amphion Argon 2, innan jag slog till på Revelarna, som jag nu med framgång kör med Cyrusgrejor. Rekommenderas varmt - både lådorna och elektroniken!

Anders
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/01/27 :  00:11:18  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
quote:
Originally posted by Nicke Löfmark

Nej, Quad drar inte åt det ljusare hållet i normalfallet. Quad 77 CD är t.ex. den enda silversnurrare jag står ut med. Den är nästan lika bra som en LP12. (nåja).

Låter interessant, jag kanske har avfärdat Quad för tidigt. Ska kika närmare på dom nästa gång jag är i Kristianstad. Har för mig att Dirty Music har Quad, right?

Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/01/27 :  00:18:41  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
quote:
Originally posted by brumel

Det är nog så att man måste prioritera någon egenskap som man absolut inte kan undvara .
Man kan inte få cd, förstärkare och högtalare som kan allt för dom pengarna. Ska man dela upp ljudet i olika kategorier som ljust, mörkt, högt, lågt och kompensera för fel så tror jag att det blir som att täcka över gamla fläckar med nya fläckar. Det blir aldrig bra.

jag har inte för mig att jag satt något exakt pris som jag ej vill överstiga. Tycker dock att 55 000kr för en cd är lite väl mycket för mig just nu. Jag delar inte heller upp ljudet i olika kategorier, men oftast är det så att nästan all hifi utrustning man lyssnar på har olika karaktärsdrag, eller kanske jag skulle säga att dom som har konstruerat prylen oftast har en egen ljudfilosofi som avspeglar sig på det dom konstruerar. Det gäller även high end utrustning, det är min erfarenhet iallfall.

Alltså kommer jag fram till att matchning är väldigt viktigt när man ska sätta ihop ett system. Det är långt ifrån att "täcka över gamla fläckar med nya fläckar" eller vad du vill kalla det, tycker jag iallfall. Att dela upp ljudet i "högt och lågt" vet jag inte riktigt vad du menar med?

Jag har ingen lust att bara fokusera på en sak inom musiken som jag vill att mitt system ska kunna återge, utan jag vill ha en helhet som funkar. Hur kul är det att ha ett system som bara är bra på en sak..

Jag kanske inte riktigt har fattat vad du menar?

Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/01/27 :  00:21:20  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
quote:
Originally posted by AndersK

Akhenaton

Om du är inne på stativare med rapp och djup bas + ett öppet och icke instängt ljudideal är givetvis Revel Performa M 20 ett alternativ värt att kolla upp. Själv lyssnade jag igenom en drös statviare, dock ej Amphion Argon 2, innan jag slog till på Revelarna, som jag nu med framgång kör med Cyrusgrejor. Rekommenderas varmt - både lådorna och elektroniken!

Anders

Det känns lite som det förmodligen kommer bli stativare. Vad jämförde du Revel stativarna med för andra stativare innan du bestämde dig? Hur kommer det sig att du föll för just Revel M20?

Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/01/27 :  00:39:18  Show Profile Send brumel a Private Message
Akhenaton skriver:

Att dela upp ljudet i "högt och lågt" vet jag inte riktigt vad du menar med?

Jag har ingen lust att bara fokusera på en sak inom musiken som jag vill att mitt system ska kunna återge, utan jag vill ha en helhet som funkar. Hur kul är det att ha ett system som bara är bra på en sak..

1)Jag menar att när vissa brukar karakterisera ett ljud så brukar dom tala om hur hög eller låg ljudbilden var som om det var en egenskap som fanns hos grejorna.

2)Bra då har du kommit fram till att helheten betyder mest för dig. Fokusera på den!

Hifiarkeologen

Edited by - brumel on 2003/01/27 00:40:57
Go to Top of Page

AndersB
Member

234 Posts

Posted - 2003/01/27 :  10:22:51  Show Profile Send AndersB a Private Message
Akhenaton

Jag lyssnade på Mårten Design Monk, B& W Nautilus 805?, QRS Callisto, Monitor Audio GR 10, Dynaudio 1.3 se, QLN Signature som jag hade sedan tidigare samt QLN Signature HD2. Skillnaderna mellan alla dessa tar för lång tid att gå igenom nu. Jag har skrivit om det tidigare, så du kan väl se om du hittar inlägget här på forumet. Tyvärr hemmatestades inte alla, utan vissa lyssningar gjordes i olika butiker med olika elektronik.

Revelarna hade det jag ville ha: snabb och rapp bas, detaljer, renhet och öppenhet i ljudbilden dvs de komprimerade ingenting. Grymt välbyggda är de också! Sök recensioner på nätet, exempelvis Stereophile om du är intresserad av sånt. Jag köpte mina på Hifikonsult i Alingsås.

Lycka till

Anders
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/01/27 :  11:27:06  Show Profile Send Knoppen a Private Message
quote:
Originally posted by Akhenaton

quote:
Originally posted by aaight

lavardin och jmlab är som du säger en bra kombo. du kan kanske testa en rotel cd-spelare som är lite "piggare" än aa, typ rcd-1070. inte krell men...

Lavardin IS har imponerat stort på mig. Den låter riktigt bra. Så det lutar åt att det blir lavardin som stärkare. Om jag nu inte fastnar för svårdrivna högtalare vill säga.

Jag tyckte också jm lab och lavardin passade bra ihop. Jag vet inte om rotel cdn är ett jättebra val för vad jag ville "får bort" var den stundtals vassa diskanten, jag tyckte det var bra driv trots att det var paganinin som stod för signalen. Antar att det var Lavardinens förtjänst. Kalle (som demade grejerna) började snacka om en Wadia cd, som skulle vara nästan lika bra som krellen, men ändå inte riktigt. Men då skuttade vi helt plötsligt upp ett par prisklasser och hamnade runt 50 000kr för enbart cdn, vilket spräcker min budget en hel del..

Han snackade lite om musical fidelity också, men han hade inget inne för tillfället utan jag ska tillbaka dit om nån vecka eller två när han fått in fler grejer.

Hade jag bara kunnat få Lavardin/jm lab combon att funka med en "billig" cd(ca 10 000-15 000kr) så kör jag på det. Men än så länge så har det bara funkat med Krellen, men då lät det nästan ruggigt bra också.

Vissa (kanske inte de allra dyratse) JM lab har ett karaktärsdrag av att ha lite märkliga extraljud i diskanten, tycker jag. Det beror på resonanser i diskantmebranet och kan ej kompenseras med "snällt" ljudande CD-spelare.

Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2003/01/27 :  11:40:05  Show Profile Send NtR a Private Message
Du får många tips här ser jag, men jag kan inte avhålla mej från att påstå att de flesta refererar till grejor som åtminstone jag tycker låter alldeles för ljust och hårt.

Jag har ingen aning vem som säljer Quad i skåne, inte Sonus Faber heller. Jag skulle nog inte sälja min själ för en grundkombo bestående av Quad 99/909 och Sonus Faber Electa Amator, men jag skulle vara med och deala en bra stund innan jag värderade min själ högre än ovanstående utrustning.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/01/27 :  11:48:18  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
quote:
Originally posted by Nicke Löfmark

Du får många tips här ser jag, men jag kan inte avhålla mej från att påstå att de flesta refererar till grejor som åtminstone jag tycker låter alldeles för ljust och hårt.

Jag har ingen aning vem som säljer Quad i skåne, inte Sonus Faber heller. Jag skulle nog inte sälja min själ för en grundkombo bestående av Quad 99/909 och Sonus Faber Electa Amator, men jag skulle vara med och deala en bra stund innan jag värderade min själ högre än ovanstående utrustning.

Det är just quad 99/909 som jag har för mig att dirty music i Kristanstad har hemma, så man får väl ta och pilla sig dit och lyssna lite. Sonus Faber vet jag dock ingenstans i skåne där jag kan lyssna så det kan bli lite knepigt med dom..

Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/01/27 :  11:50:57  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
quote:
Originally posted by Knoppen

quote:
Originally posted by Akhenaton

quote:
Originally posted by aaight

lavardin och jmlab är som du säger en bra kombo. du kan kanske testa en rotel cd-spelare som är lite "piggare" än aa, typ rcd-1070. inte krell men...

Lavardin IS har imponerat stort på mig. Den låter riktigt bra. Så det lutar åt att det blir lavardin som stärkare. Om jag nu inte fastnar för svårdrivna högtalare vill säga.

Jag tyckte också jm lab och lavardin passade bra ihop. Jag vet inte om rotel cdn är ett jättebra val för vad jag ville "får bort" var den stundtals vassa diskanten, jag tyckte det var bra driv trots att det var paganinin som stod för signalen. Antar att det var Lavardinens förtjänst. Kalle (som demade grejerna) började snacka om en Wadia cd, som skulle vara nästan lika bra som krellen, men ändå inte riktigt. Men då skuttade vi helt plötsligt upp ett par prisklasser och hamnade runt 50 000kr för enbart cdn, vilket spräcker min budget en hel del..

Han snackade lite om musical fidelity också, men han hade inget inne för tillfället utan jag ska tillbaka dit om nån vecka eller två när han fått in fler grejer.

Hade jag bara kunnat få Lavardin/jm lab combon att funka med en "billig" cd(ca 10 000-15 000kr) så kör jag på det. Men än så länge så har det bara funkat med Krellen, men då lät det nästan ruggigt bra också.

Vissa (kanske inte de allra dyratse) JM lab har ett karaktärsdrag av att ha lite märkliga extraljud i diskanten, tycker jag. Det beror på resonanser i diskantmebranet och kan ej kompenseras med "snällt" ljudande CD-spelare.

Det ligger nog en hel del i det du säger, för jag tycker själv att Audio analogue är en rätt snäll cd spelare. Det är också p ga av detta diskantljud som jag ratat jm lab.

Just nu känns det som att det enda jag verkligen gillat av det jag hört har varit Lavardin IS. Men jag vill helst köpa högtalare först, för Lavardin IS passar inte till alla högtalare. Man kanske skulle skita i det egentligen och köpa en Lavardin IS och sen prova ut högtalare och cd spelare till denna. Då har man iallfall en variabel mindre att räkna med..

Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/01/27 :  11:52:46  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
quote:
Originally posted by AndersK

Akhenaton

Jag lyssnade på Mårten Design Monk, B& W Nautilus 805?, QRS Callisto, Monitor Audio GR 10, Dynaudio 1.3 se, QLN Signature som jag hade sedan tidigare samt QLN Signature HD2. Skillnaderna mellan alla dessa tar för lång tid att gå igenom nu. Jag har skrivit om det tidigare, så du kan väl se om du hittar inlägget här på forumet. Tyvärr hemmatestades inte alla, utan vissa lyssningar gjordes i olika butiker med olika elektronik.

Revelarna hade det jag ville ha: snabb och rapp bas, detaljer, renhet och öppenhet i ljudbilden dvs de komprimerade ingenting. Grymt välbyggda är de också! Sök recensioner på nätet, exempelvis Stereophile om du är intresserad av sånt. Jag köpte mina på Hifikonsult i Alingsås.

Lycka till

Anders

Låter som du jämförde Revel med en hel del av det jag också går och funderar på. Ska ta en titt på Revel. Tack för tipset!

Är Revel svårdrivna?

Go to Top of Page

AndersB
Member

234 Posts

Posted - 2003/01/28 :  08:46:09  Show Profile Send AndersB a Private Message
Akhenaton

6 ohm och sen tror jag det är 87/88 db i känslighet eller nåt sånt. Det tekniska har jag dålig koll på, men de är mer lättdrivna än tidigare QLN Signature. Just nu kör jag med en Cyrus 7 (60 kontinuerliga watt i 8 ohm) som snart blir en Cyrus 8. Mitt intryck är att de inte är svårdrivna, men jag har å andra sidan inte hört dem med monsterstärkare. Ampliifxen är det kraftigaste jag hört dem med och det funkade bra det med.

Anders
Go to Top of Page

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2003/01/28 :  10:12:43  Show Profile Send jajon a Private Message
Vissa som tycker att AudioVector M1 Signature är lite tråkiga, men inte vill överge den fasta
fina basen finner Linn Katan som en mycket bra högtalare. Den spelar luftigt, tight och helt
klart tillräckligt djupt för den mesta musiken.

Jag uppfattar inte M1 Signature som direkt tråkig, jag har hört mycket värre högtalare. Men
Katan är ett rejält steg upp i lyssningsglädje... I pris också, eventuellt...

Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/01/28 :  10:15:13  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
quote:
Originally posted by jajon

Vissa som tycker att AudioVector M1 Signature är lite tråkiga, men inte vill överge den fasta
fina basen finner Linn Katan som en mycket bra högtalare. Den spelar luftigt, tight och helt
klart tillräckligt djupt för den mesta musiken.

Jag uppfattar inte M1 Signature som direkt tråkig, jag har hört mycket värre högtalare. Men
Katan är ett rejält steg upp i lyssningsglädje... I pris också, eventuellt...

Självklart har jag hört mycket värre högtalare än m1 signature också. Men jag måste säga att basen i m1 signature är mycket bra. T ex Monitor Audio Gold 10 har inget att komma med när det gäller basen. Men MA Gold 10 har mycket bättre klangbalans i de andra registren.

Jag har tyvärr ingen linn handlare i närheten(vad jag vet iallfall) men om möjlighet ges ska jag definitivt kolla upp linn.

Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/01/30 :  09:15:30  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
då börjar det dra ihop sig till helg igen och jag tänkte att jag skulle låna hem lite fler grejer och förhoppningsvis bli lite klokare. Man kan ju hoppas iallfall..

Ska låna hem Audiovector m1 signature igen. Men utan Arcam grejer denna gången. Ska låna en vincent sv236(rörhybriden) och en vincent cd s-6 (rörhybrid). Ska bli mycket interessant att höra hur detta spelar ihop, kan bli jättebra, kan också blir mindre bra..

Ska även plocka hem ett par Monitor Audio Gold 10 tillsammans med en Arcam fmj stärkare och cd 82t:an igen.

Ska försöka ta mig till Kristianstad och lyssna på Quad cd 99p, Quad 99? slutsteget och Quad högtalarna som What HiFi tycker är så bra.

Ska även försöka ge Amphions stativare en ordentlig genomlyssning.

Har börjat bli nyfiken på Dynaudio också. Tänkte jag skulle lyssna på Dyanudio 1.3mkII och 1.3SE tillsammans med vincent grejer också, om jag hinner.

hmm.. undrar om jag blivit något klokare efter helgen...

Edited by - Akhenaton on 2003/01/30 09:16:15
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/01/30 :  13:58:59  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
Akhenaton! Amphions stora modell! Lyssna på den! Xenon heter den! Den mindre modellen ni snackat om heter dessutom Argon, INTE Aragon. Jag har själv lyssnat på både Dynaudios golvstående Contour-högtalare och Audiovectors M3-serie. Men jag föll PLADASK för Amphion Xenon första gången jag hörde den! Den har djup, men fast bas! Och spelar med en underbar musikalitet!

Dessutom kan man dämpa basen med upp till 3dB i två steg. Det första steget är via en liten metallskena som man kan sätta mellan två kontakter och det andra steget är att stoppa en skumgummiplugg i basreflexporten. Det första alternativet påverkar inte högtalarens "klang", utan sänker bara basen. Om den nu skulle bli för mycket.

För mig finns det inget annat alternativ än den högtalaren, tror jag inte. Jag har dock varken hört Revel, Sonus Faber eller Audio Physic. Om jag skulle välja mellan dem skulle det nog troligtvis stå mellan Audio Physic och Sonus Faber. Men skulle nog ändock i slutändan återvända till Amphion Xenon, pga att den är så förbannat prisvärd. Jag har själv gått omkring och känt att jag velat uppgradera, men Audiovector, Linn och Dynaudio har inte riktigt "talat till mig". De har liksom bara stått där och spelat, men det har inte varit någon speciell upplevelse att lyssna på dem direkt. Så var det alltså inte med Amphion Xenon! (för mig)

De spelar med djup, själ och det kommer musik ur lådorna. Du MÅSTE höra dem, annars missar du något ganska speciellt. Det lovar jag.

I övrigt kan jag gå i god för Quads elektronik, åtminstone 99 pre och 909-slutsteget. Enormt prisvärt! När det gäller CD-spelaren är det svårare tycker jag, där får du testa runt litegrand skulle jag tro.

Lycka till, jag hoppas att du hittar rätt prylar för dig!

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/01/30 :  14:42:45  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
quote:
Originally posted by Jakob_S

Akhenaton! Amphions stora modell! Lyssna på den! Xenon heter den! Den mindre modellen ni snackat om heter dessutom Argon, INTE Aragon. Jag har själv lyssnat på både Dynaudios golvstående Contour-högtalare och Audiovectors M3-serie. Men jag föll PLADASK för Amphion Xenon första gången jag hörde den! Den har djup, men fast bas! Och spelar med en underbar musikalitet!

Dessutom kan man dämpa basen med upp till 3dB i två steg. Det första steget är via en liten metallskena som man kan sätta mellan två kontakter och det andra steget är att stoppa en skumgummiplugg i basreflexporten. Det första alternativet påverkar inte högtalarens "klang", utan sänker bara basen. Om den nu skulle bli för mycket.

För mig finns det inget annat alternativ än den högtalaren, tror jag inte. Jag har dock varken hört Revel, Sonus Faber eller Audio Physic. Om jag skulle välja mellan dem skulle det nog troligtvis stå mellan Audio Physic och Sonus Faber. Men skulle nog ändock i slutändan återvända till Amphion Xenon, pga att den är så förbannat prisvärd. Jag har själv gått omkring och känt att jag velat uppgradera, men Audiovector, Linn och Dynaudio har inte riktigt "talat till mig". De har liksom bara stått där och spelat, men det har inte varit någon speciell upplevelse att lyssna på dem direkt. Så var det alltså inte med Amphion Xenon! (för mig)

De spelar med djup, själ och det kommer musik ur lådorna. Du MÅSTE höra dem, annars missar du något ganska speciellt. Det lovar jag.

I övrigt kan jag gå i god för Quads elektronik, åtminstone 99 pre och 909-slutsteget. Enormt prisvärt! När det gäller CD-spelaren är det svårare tycker jag, där får du testa runt litegrand skulle jag tro.

Lycka till, jag hoppas att du hittar rätt prylar för dig!

Jag tyckte jag skymtade Xenon inne hos Calle på ljudprodukter sist jag var där. Så jag får väl smita in på Lördag och sen om man kan få lyssna på den lite. Låter onekligen interessant, när man hör dig prata om den iallfall!

Vad går Xenon loss på för pris?

Quad är jag också duktigt nyfiken på. Ska lyssna på dom i helgen med hade jag tänkt.

Ska gå ner mig till hakan i hifiträsket i helgen! hö hö

Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/01/30 :  14:57:51  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
Akhenaton! ett par Xenon går loss på 27400kr i svart +4600kr om du vill ha dem i ljus eller i det orange-röd träfanér. Hehe, jo, alltså, det är mina nya drömhögtalare, så jag har svårt för att låta bli att tala gott om dem.

Jag har hört Xenon med Quad 99 försteget & 909 slutsteget. Det lät helt OK! Fast, då jag lyssnade var rummet inte det roligaste. (hos hifi-handlare, men inte i något av de riktiga demorummen, utan i hallen liksom) Så, jag har ganska stora förväntningar på Quad förstärkeriet i ett annat rum. Ska iväg och lyssna om ett par veckor.

Jag hoppas att du inte kommer bli besviken av Xenon, för då skulle jag känna mig lite fånig, hehe. Xenon är en sådan högtalare som tycks vara byggd genom att man plockat det bästa från olika högtalare & stoppat in allting i en ny låda. Eller något sådant, känns det som... För mig iaf...

Du får säkert en trevlig helg åtminstone!

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/01/30 :  15:31:27  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
quote:
Originally posted by Jakob_S

Akhenaton! ett par Xenon går loss på 27400kr i svart +4600kr om du vill ha dem i ljus eller i det orange-röd träfanér. Hehe, jo, alltså, det är mina nya drömhögtalare, så jag har svårt för att låta bli att tala gott om dem.

Jag har hört Xenon med Quad 99 försteget & 909 slutsteget. Det lät helt OK! Fast, då jag lyssnade var rummet inte det roligaste. (hos hifi-handlare, men inte i något av de riktiga demorummen, utan i hallen liksom) Så, jag har ganska stora förväntningar på Quad förstärkeriet i ett annat rum. Ska iväg och lyssna om ett par veckor.

Jag hoppas att du inte kommer bli besviken av Xenon, för då skulle jag känna mig lite fånig, hehe. Xenon är en sådan högtalare som tycks vara byggd genom att man plockat det bästa från olika högtalare & stoppat in allting i en ny låda. Eller något sådant, känns det som... För mig iaf...

Du får säkert en trevlig helg åtminstone!

Jag fick för mig att Xenon var den stora stativaren? men att döma av priset kanske den stora stativaren heter nåt annat och Xenon syftar på en golvare? *förvirrad*

Jo, en trevlig helg ska jag nog få till

Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2003/01/30 :  18:18:55  Show Profile Send lindvall a Private Message
Det är lite aviga öppettider på Dirty Music, så kolla noga upp innan du far iväg och ska lyssna på Quad. Annars är du välkommen till Kristianstad!

mvh lindvall (Dirtyhängaround)
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000