HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 S1 vs 390s
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/01/28 :  10:53:02  Show Profile Send dole a Private Message
quote:
Originally posted by sladd

Men gubbar, kablarna??????

Har lyssnat på Madrigal gelkablar och HT 9 är ju nästan berömda i alla fall i mitt hus.....

Alltså, hade ni inte lite Valhalla att tillgå eller Transparent Ref eller annat passande till dessa lyxspelare?

Det kommer... som jag skrev ska jag göra en studie i lugn och ro. Men jag måste få S1:an till att börja med.

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2003/01/28 :  11:24:47  Show Profile Send drgreen a Private Message
Dole har ju en transparent reference kabel hemma så det blir nog en jämförelse mellan dessa spelare med den kabeln.... Själv har jag nu en Kimber ks1130 som oxå kommer vara med i matchen. Jag har lite svårt att förstå aversionen mod madrigalkablarna-till 390 verkade de passa perfekt iaf jämfört med silk kabeln. Jag vet att HT kabeln i vissa kretsar inte är direkt rosad (men den är det i andra...bla har väl TAS uttalat sig positivt?)-men 1,5m lyckades inte förstöra ljudet i min anläggning iaf (menar sladd att det skulle bli ännu större skillnad om en annan kabel användes?).
Precis som dole var största förvåningen att skillnaden kunde vara såpass stor även om jag till skillnad från dole inte tyckte att ML var mkt bättre redan kall.

Edited by - drgreen on 2003/01/29 10:43:35
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/01/28 :  11:34:28  Show Profile Send dole a Private Message
quote:
Originally posted by drgreen

Dole har ju en transparent reference kabel hemma så det blir nog en jämförelse mellan dessa spelare med den kabeln.... Själv har jag nu en Kimber ks1130 som oxå kommer vara med i matchen. Jag har lite svårt att förstå aversionen mod madrigalkablarna-till 390 verkade de passa perfekt iaf jämfört med silk kabeln. Jag vet att HT kabeln i vissa kretsar inte är direkt rosad (men den är det i andra...)-men 1,5m lyckades inte förstöra ljudet i min anläggning iaf.
Precis som dole var största förvåningen att skillnaden kunde vara såpass stor även om jag till skillnad från dole inte tyckte att ML var mkt bättre redan kall.

Låna Kimber har du tid i kväll? (pm funktionen fick spader)

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

drgreen

946 Posts

Posted - 2003/01/28 :  11:41:57  Show Profile Send drgreen a Private Message
Är hemma efter 18-ring mej!
Go to Top of Page

juha
Member

316 Posts

Posted - 2003/01/28 :  14:21:51  Show Profile Send juha a Private Message
Fan grabbar... ni får en och kika på vad som är kvar efter räkningarna(nada) förbaskat kul med jämförelser:)
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/01/28 :  14:46:11  Show Profile Send dole a Private Message
Det skulle vara kul att se hur många ton hifiutrustning som burits upp och ner från min lägenhet den senaste 15 åren. Ett och annat kilo kan jag lova

Go to Top of Page

drgreen

946 Posts

Posted - 2003/01/28 :  14:47:39  Show Profile Send drgreen a Private Message
quote:
Originally posted by juha

Fan grabbar... ni får en och kika på vad som är kvar efter räkningarna(nada) förbaskat kul med jämförelser:)

Det VAR hur kul som helst att jämföra vi satt som klistrade i 3-4 timmar..bara jag å dole slet oss för en kopp java...
Tyvärr ganska tjock plånbok som behövs-önskar att denna nivå på cdljud var tillgängliga för alla så kanske vi kunde slippa dvd-a/sacd soppan....
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/01/28 :  14:52:52  Show Profile Send dole a Private Message
quote:

quote:
Originally posted by juha

Det VAR hur kul som helst att jämföra vi satt som klistrade i 3-4 timmar..bara jag å dole slet oss för en kopp java...
Tyvärr ganska tjock plånbok som behövs-önskar att denna nivå på cdljud var tillgängliga för alla så kanske vi kunde slippa dvd-a/sacd soppan....

Med lite tur kanske jag kan få låna hela riggen med 436 monoblock 390S cd och 380S försteget
Vi får se efter mässan. Kan bli dyrt det här 340000:-

Go to Top of Page

drgreen

946 Posts

Posted - 2003/01/28 :  15:05:53  Show Profile Send drgreen a Private Message
Dole....får jag bo hos dej då???
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/01/28 :  15:08:36  Show Profile Send dole a Private Message
quote:

Dole....får jag bo hos dej då???

*ASG* och vad säger sambon??? Hehehe

Go to Top of Page

drgreen

946 Posts

Posted - 2003/01/28 :  15:25:11  Show Profile Send drgreen a Private Message
Frun hm..bara jag tar barnen med mej så...
Du kanske kan råka tappa av dom på vägen till dej
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/01/28 :  15:31:14  Show Profile Send dole a Private Message
quote:

Frun hm..bara jag tar barnen med mej så...
Du kanske kan råka tappa av dom på vägen till dej

*ASG* det går att ordna. Läser din fru det här så får jag aldrig mer dricka kaffe i erat residens.

Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/01/28 :  19:05:28  Show Profile Send 10 a Private Message
quote:

Det är en begagnad spelare och detta är vad vi kommit överens om...beställa var kanske fel ordval:-)

Ah, det är skillnad det! Törs man förresten fråga vad en begagnad 390a går på? Är lite kär både i utseende, funktion och ljud sedan jag lyssnade på en 39a för en herrans massa år sen, men 90 kkr är mer än en aning för mycket...
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/01/28 :  19:14:28  Show Profile Send Timbre a Private Message
"önskar att denna nivå på cdljud var tillgängliga för alla så kanske vi kunde slippa dvd-a/sacd soppan...."

Den CD-spelaren är inte tillverkad ännu...

Förresten, märkte du någon skillnad efter...säg...ett par dygn med Selectkabeln inkopplad...
Eller hände det ingenting...

Go to Top of Page

drgreen

946 Posts

Posted - 2003/01/28 :  22:24:12  Show Profile Send drgreen a Private Message
quote:
Originally posted by Timbre

"önskar att denna nivå på cdljud var tillgängliga för alla så kanske vi kunde slippa dvd-a/sacd soppan...."

Förresten, märkte du någon skillnad efter...säg...ett par dygn med Selectkabeln inkopplad...

Jag har inte hört ngn sacd som övertygat mig ännu men har inte lyssnat så mkt-innan det finns bra skivor och INTRESSANTA skivor blir det inte aktuellt.
JA det hände väldigt mkt med kimbern- den var mkt detaljerad med mkt 3d känsla från början-men påträngande-efter ngt dygn var det lugna gatan
Go to Top of Page

juha
Member

316 Posts

Posted - 2003/01/28 :  23:52:31  Show Profile Send juha a Private Message
Förmodar väl att du kommer berätta för oss hur det lät...eller finns det plats till fler hyresgäster? Tänk då får du igen lite i hyreskostnaderna....det kunde bli ett hifi kollektiv...tänker på filmen tillsammans:))
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/01/29 :  09:16:07  Show Profile Send dole a Private Message
quote:
Originally posted by Timbre

Jag kan också ge dig en rapport på det om ett par dagar då jag har lånat den av drgreen. Den måstebara "ligga tillsig lite"

Edited by - dole on 2003/01/29 09:17:00
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000