HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Butikshyllan
 DAC VI från G-dis SÅLT!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2011/09/29 :  22:24:56  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
ALLT SÅLT!!

Säljer G-DIS DAC VI helt ny i kartong med kvitto och garanti.

Denna dac har jämförts med Audio Research nya dac för ca 55000:- och klarar sig galant i sällskapet.

ALLTSÅ RIKTIGT HIGH END LJUD FÖR SMÅSLANTAR I SAMMANHANGET!

DESSA 2 SOM ÄR KVAR HAR ENDAST KOAX IN OCH BALANSERAT UT FÖR BÄSTA PRESTANDA!

SÄLJES TILL MYCKET BRA PRIS!

9900:- istället för 20000:-







http://www.fevgidis.com/dac_vi.html


Även en DAC V MkII med rhodiumkontakter och flätad nätkabel finns till försäljning för 13000:- SÅLD!!!!!





ombud för Intelligent Sound

Edited by - räven on 2011/12/12 18:00:38

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2011/10/28 :  07:00:23  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Så här skriver en köpare av G-Dis DAC V:
Tjena Carl!

Har nu på eftermiddagen tagit en första seriösa lyssning. Kopplade in dacen i fredags så att den fått värma upp sig ordentligt, märkte rejäla skillnader under de första timmarna i fredags med slölyssning så det behövdes helt klart :-)

Ok, så nu ser systemet som följer:
På digitalsidan så är det alltså SqueezeBox server till Touch som gäller. Vidare till Dac-V och balanserat in i Primare Pre 30, till ganska annorlunda och IS moddade Elecrocompaniet AW 120 monoblock. Mellan dessa och mina öron står Magnepan 1.6QR.

På analogsidan har jag en Clearaudio Champion level 2 fast utan mellandistanserna mellan plexiskivorna. Armen är en hårt modifierad Rega 300 med Clearaudio-kablage utan avbrott mellan puppa och RIIA med balanserad terminering. Puppa är en Benz Micro Glider II. RIIA är ett Aqvox Phono 2 CI.

Allt binds ihop av balanserade SilK kablar (utom mellan Dac och försteg där det idag sitter en balanserad Audioconcept Nordic One) samt SilSpeak 440 mellan slutsteg och högtalare.

Som jag sa så har jag kört med en DacMagic under det senaste året och efter byte så kan jag väl sammanfatta det hela som total och fullständig slakt. Jag anser fortfarande att DacMagic är en mycket bra burk med tanke på slanten den betingar men denna Dac-V är helt enkelt totalt överlägsen på allt (vilket ju inte är helt överraskande men ändå). Jag kan inte ännu riktigt sätta ord på det hela (när kan man det egentligen) men det blev helt enkelt ett makalöst lyft med mer detaljer och ett mycket trevligt "analogt" ljud. Mitt största problem just nu är att jag spontant tycker bättre om digitalriggen än analogriggen (och så var det definitivt inte innan) vilket torde innebära att något inte är som det ska på analogsidan ;-)

Det är "early days" fortfarande men det råder ingen tvekan om att Dac-V gav ett enormt lyft i mitt system och trots mitt förhållandevis blygsamma system så tycker i alla fall jag att det låter riktigt bra.

Ett stort tack för en trevlig affär och för den subventionerade supermumsiga mortadellan ;-)

På återhörande,

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2011/10/30 :  14:47:19  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Och så här en annan.

Hej Calle

jag hann lyssna lite på Dacen innan högtalarna åkte iväg. Att den låter mycket bra är väl det enda jag kan säga så här långt och den verkar fungera som den skall, så jag är nöjd.


Hälsningar

xxxxxx

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000