Sitter här och spelar skivor. Det slår mig att en del omslag är verkligt snygga! Här är mitt bidrag. Hittar ni fler snygga omslag posta här så vi kan ta del av dem.
Ja fy fan vilka hemska skivomslag. Jag har en känsla av att de mest smaklösa skivomslagen är producerade av frikyrkornas skivbolag och dansbands skivor är nästan alltid trista att se. Förövrigt kan man också lugnt påstå att alla svenska skivomslag från 50-talet också är smaklösa och fula.
Det snyggaste jag vet är Joy Divison - Closer. Jag tycker det är så fint att jag ramat in det och har det på väggen
Micke
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Konstnären som gjorde YES använt sig av har gjort många snygga omslag. Tycker nog att det började dyka upp läckra omslag på 70-talet iom proggens (den utländska) intåg.
Gruppen Renaissnace har haft en del snygga och fantasieggande omslag. De här två är från gruppens första sättning:
Nya sättningens andra album är i sin enkelhet rätt fint. Måhända att gubbarna ser roliga ut i sina 70-talsfrissor men grupper utstrålar lugn och trygghet - "vänta tills ni lyssnat på världens vackraste musik ...", verkar de säga.