HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 grym liten förstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2012/05/14 :  15:03:53  Show Profile Send oliver a Private Message
http://imageshack.us/photo/my-images/844/20120425174419.jpg/
Otroligt hur den här lilla modulen rent ut sagt spelar skiten ur min Zapsolute Mk4.
Nu tog jag nog i lite men den är grym trodde inte att det fanns så mycket djupbas i mina SL3:or.Dessutom breddades stereobilden och ett mer öppet ljud. 2 X 300Watt Class-D Audio Amplifier Board - TAS5630

http://www.sureelectronics.net/category.php?id=17 .Dom har mycket skoj. Köpte även switchad nätdel 48V 12,5A 600W , allt som allt landade det på 1300kr, nätdelen hittade jag billigare på en annan sida än deras. Snacka om mycket ljud för pengarna, enbart modulen kostade bara 595kr inkl.frakt.

Skeptiker

Edited by - oliver on 2012/05/14 15:27:31

Kondensatorn
Member

120 Posts

Posted - 2012/05/16 :  15:02:36  Show Profile Send Kondensatorn a Private Message
Låter intressant! är själv sugen på att köpa ett likadant för att driva mina bottnar, var hittade du nätdelen någonstans??


Shanling CD T-100, ZERO 24BIT/192KHz DAC,Squeezebox V-3, Hegel-H1,Dual-721, Dynaudio Aries
Diy Scanspeak 2 delat,
Systemdek IIX
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2012/05/16 :  16:51:31  Show Profile Send jonasz a Private Message
Låter den bättre i hela registret eller är det mest basen som briljerar jämfört med ditt klass A steg?

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Kondensatorn
Member

120 Posts

Posted - 2012/05/25 :  05:32:48  Show Profile Send Kondensatorn a Private Message
Nu har jag beställt ett jag med,så nu går man i väntans tider

Shanling CD T-100, ZERO 24BIT/192KHz DAC,Squeezebox V-3, Hegel-H1,Dual-721, Dynaudio Aries
Diy Scanspeak 2 delat,
Systemdek IIX
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2012/05/28 :  11:21:01  Show Profile Send oliver a Private Message
Det är lite svårt att sätta fingret på vad som är bättre men lite grann av hela registret tycker jag nog.Otroligt vilken kraft i den här lilla saken, kanske lite väl mycket ibland beroende på källa. nu ska man väl inte ha TV källa som en referens även om man använder digitalutgången.Men med CD spelaren låter det riktigt bra. Nätdelen hittade jag på ebay men det går inte att hitta företaget för han har nog bara erbjudanden ibland, den som Sureelectronics säljer är inte så mycket dyrare. Ska du köra försteg så får du vara lite försiktig så det inte lämnar för hög utsignal. Det kan enligt bruxen skada chippet??? Nu kör jag Emotivas DAC som också är ett försteg och inget har då hänt fast jag testat att spela ohälsosmt högt, men var lite försiktig och läs bruxen( nåt man alltid gör försent)

Skeptiker

Edited by - oliver on 2012/05/28 13:19:27
Go to Top of Page

Kondensatorn
Member

120 Posts

Posted - 2012/06/08 :  14:24:26  Show Profile Send Kondensatorn a Private Message
Sådär ja! då har man hämtat ut sitt lilla kort,det gick ju smidigt
får se om jag hinner testa det under helgen

Shanling CD T-100, ZERO 24BIT/192KHz DAC,Squeezebox V-3, Hegel-H1,Dual-721, Dynaudio Aries
Diy Scanspeak 2 delat,
Systemdek IIX
Go to Top of Page

Bardis
Member

3343 Posts

Posted - 2012/06/08 :  17:38:03  Show Profile Send Bardis a Private Message
Har SURES 100W modul. Men när jag kopplar in den till högtalarna kommer det bara ett högt pipande ljud.
Vad kan vara felet?
Ganska sugen på att få det att funka nu när de fått så bra betyg.

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page

Bardis
Member

3343 Posts

Posted - 2012/06/10 :  19:46:27  Show Profile Send Bardis a Private Message
Nu spelar modulen!!!!!
Den är tydligen känslig för jordloopar. Bytte nätdel och nu kommer det musik.

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.54 sekunder. Snitz Forums 2000