| Author |
Topic  |
|
|
Dr.Nope
Member

631 Posts |
Posted - 2013/03/14 : 10:10:19
|
kopplade upp mina Dynaudio 42W framför datorn häromdagen. tyckte det var synd att de skulle stå på en hylla oanvända och de skall ju låta rätt OK.
Skaffad en NAD 3020i, 3m 2.5mm högtlarakabel på Kjell och compani i snygg transparent isolering som budgetalternativ, skall ju inte spela speciellt högt så tänkte den räcker nog, ville inte lägga massa pengar på ljudet igen eftersom det är sekundärt att använda högtalarna, blir mest hörlurar framför datorn pga kollega i rummet....
Nåväl. För att inte överdriva det hela så låter det bajs. Burkigt och uschigt. Drog upp diskanten på max för att få lite trevligare ljud. kommer inte ihåg att det lät så här hemma, men då drev jag med musical fidelity A3 för och slutsteg så jag gissar att det är förstärkaren som låter, eller om det är för att jag sitter för nära och har volymen för lågt? Någon som har något bra billigt alternativ till det här tro? |
Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!
You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska  |
|
|
Beat
Member

1505 Posts |
|
|
AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts |
Posted - 2013/03/14 : 12:54:58
|
Jag ser framför mig att du ställt upp dem på ditt skrivbord?  Kanske är ute och cyklar, men du behöver nog isf.: Vinkla upp dem mot dig med hjälp av SD-kuddar eller dylikt. Ta en bit korrugerad papp eller något annat diffuserande och lägga framför dem så du "slår sönder" första-reflexen.
Annars tycker jag nog att Audience 42 låter besvärande bra för sin storlek! Och en 3020i borde definitivt kunna driva dem, även om det inte är den mest sprittande av förstärkare 
MVH /Micke |
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
 |
|
|
Dr.Nope
Member

631 Posts |
Posted - 2013/03/14 : 14:38:07
|
Jo, de står på skrivbordet.... Halvt om halvt skymda bakom 2 24" widescreen skärmar dessutom. Men de låter ju burkigt... Menar du att jag skall få upp diskanten i öronhöjd? Kanske skulle vinkla in dem lite mer....
edit:Läste igen.... slå sönder första reflexen i bordet var det ja.... |
Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!
You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska  |
Edited by - Dr.Nope on 2013/03/14 14:49:07 |
 |
|
|
Larsen
Member

833 Posts |
Posted - 2013/03/23 : 23:06:40
|
Men... Audience 42 med tillägg "W" är väl gjorda för att hängas på vägg? Står dom mot vägg? Om inte, så kan det vara orsaken, då filtret är optimerat för just väggplacering. En tanke bara... |
Har ingen koppling till varumärket Larsen |
 |
|
| |
Topic  |
|