Hur skulle ni koppla om man skulle köra två likadana subbasar? Grabben har en likadan som min, skulle vara kul att testa. Jag har kopplat min så att jag har en högnivåkabel från vardera högtalaren. Så min undran är om man måste brygga ingången på subben om man bara använder en kabel? Eller finns det andra bättre sätt? Xtz w10 16 heter subben. Mvh. knallis.
Då tror jag att du behöver dela topparna neråt också för bästa resultat. Har du ett par toppar som normalt spelar från ca 50 Hz och uppåt bör du dela dem med samma delningsfrekvens som du delar subben uppåt. En vanlig delningsfrekvens är ca 80 Hz. då bör subben spela upp till 80 Hz och toppar ner till 80 Hz och mötas där. Ett vanligt aktivt filter ställt till 80 Hz ger att subb och topp spelar vardera - 6 db i delningsfrekvensen. Om du inte delar topparna neråt kommer du få en förstärkning i frekvensområdet som överlappar mellan topp och bas.
/mvhff
Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!
Problematiken med frekvensdelning är inte problemet, utan mer den praktiskt tekniska kopplingen. Räcker det att ansluta vardera subben med en högtalarkabel, eller måste jag brygga ingången på subben? Finns ju två par anslutningar där. Men tack för informationen i alla fall. Mvh. knallis. Ps. Finns det andra förslag dela gärna med er. Ds.