HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vad tycker era kompisar om era hobbies?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/02/09 :  10:45:21  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Hejsan

Vad tycker igentligen era vänner och flickvänner om era hifi hobbies, jag kan ju säga att mina kompisar har gett upp hoppet totalt om mej! hihi! Går och köper kablar för tusenlappar ,m.m! Dom blev mest knäckta när jag satte spikes på CD:n hehe!

Skulle vara roligt att höra vad dom tycker om er!

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/02/09 :  11:02:13  Show Profile Send poman a Private Message
Hej marcus_ec!

Nog får man alltid höra kommentarer hur man kan lägga ut så mycket pengar
på det, när man kan resa istället eller hör ingen skillnad.
Roligast hade dom nog när jag satte upp akustikplattor i taket för
att dämpa upp rummet då fick man kommentarer kan du tro.

/PO

Edited by - poman on 2003/02/11 11:41:43
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/02/09 :  11:07:10  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Hos mina vänner så är den största frågan diabasstenen som cd:n står på. MvhKristofer
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2003/02/09 :  11:07:55  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Mina "ointresserad" polare tycker nog att jag ligger mer på den sunda sidan av hobbyn. Jag berättar ibland om vilka olika skumma produkter det finns och vad dom kostar. Då framstår mina inköp i klart bättre dager.

John

Is there anybody out there?
Go to Top of Page

andar
Member

303 Posts

Posted - 2003/02/09 :  11:10:30  Show Profile Send andar a Private Message
De flesta tycker det är kul och jag har även lyckats få flera intresserade. Dock är intresset måttligt och jag får fortfarande komentaren

"Du är inte klok, det går ju att få en schysst bil för de pengarna....."

Men det känns onödigt med en bil när man e student och har en fullt fungerande cykel.....
Nyttigt med kondition!!!!!

GAIS är tillbaka!!!
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/02/09 :  11:17:46  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Bilen är ett färdmedel, den skall rulla men inte mer!! hihi! Har även en cykel men den står i förrådet!
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/02/09 :  11:18:35  Show Profile Send poman a Private Message
Du har alldels rätt i det jag har inte heller bil det funkar bra men visst ibland skulle man behöva ha bil men man kan hyra i så fall.

quote:
Originally posted by andar

De flesta tycker det är kul och jag har även lyckats få flera intresserade. Dock är intresset måttligt och jag får fortfarande komentaren

"Du är inte klok, det går ju att få en schysst bil för de pengarna....."

Men det känns onödigt med en bil när man e student och har en fullt fungerande cykel.....
Nyttigt med kondition!!!!!

Go to Top of Page

andar
Member

303 Posts

Posted - 2003/02/09 :  11:34:54  Show Profile Send andar a Private Message
quote:
Originally posted by poman

Du har alldels rätt i det jag har inte heller bil det funkar bra men visst ibland skulle man behöva ha bil men man kan hyra i så fall.

Jupp, min mening till fullo. Dock när man skall hämta nya läckra prylar , så hade det ju varit trevligt att slippa ringa runt för att få tag i färdmedel. Men det har löst sig exemplariskt hitils , så jag planerar även en exemplarisk framtid på den fronten.

GAIS är tillbaka!!!
Go to Top of Page

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2003/02/09 :  11:37:13  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
De flesta undrar vad det är för fel på min flickvän då hon låter ett par 182cm höga högtalare stå mitt i vardagsrummet...

Mina investeringar har dom slutat kommentera för länge sen, de skakar bara på huvudet när det hör talas om priserna........favoritfrågan brukar vara relaterad till priset på olika kablar... följt av en del oförstående miner...

Mvh,

RKL

www.highendnews.com
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/02/09 :  11:38:04  Show Profile Send yoko a Private Message
tjaaa...min allra bästa vän (basist) tycker att jag är..tjaaa..MYCKET speciell som går på hifimässor med pojkarne och har lyssnings tester med gubbarna o pöjkarne...
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/02/09 :  11:53:13  Show Profile Send mag a Private Message
quote:
Mina "ointresserad" polare tycker nog att jag ligger mer på den sunda sidan av hobbyn. Jag berättar ibland om vilka olika skumma produkter det finns och vad dom kostar. Då framstår mina inköp i klart bättre dager.

Den taktiken kör jag också med räcker med att säga att det går att köpa nätsladdar för tusentals kronor sen är man frisk förklarad .

En annan kul grej är när man berättar att man funderar på att handla högtalare i 50000:- klassen så tror dom flesta att det måste vara dom dyraste högtalarna som finns att köpa, när man sen berättar att det finns högtalare för både 600000:- och flera miljoner så verkar dom knappt tro en, det är då man dessutom berättar att man kan köpa högtalar kablar för över 100000:- om man önskar, då faller deras "sterio bild" totalt

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

markih
LTS Göteborg

963 Posts

Posted - 2003/02/09 :  12:15:31  Show Profile Send markih a Private Message
quote:
Originally posted by yoko

tjaaa...min allra bästa vän (basist) tycker att jag är..tjaaa..MYCKET speciell som går på hifimässor med pojkarne och har lyssnings tester med gubbarna o pöjkarne...

Det är verkligen tur att du finns Yoko, så att inte allt blir snedvridet inom denna sfär. Du är liksom det däringa undantaget (Kvinna) som gör att bara trillar ner i de alltför obalanserade excessernas fåror

markih

Edited by - markih on 2003/02/09 12:17:37
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2003/02/09 :  12:27:49  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Japp, yoko du är klippa.

john

Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/02/09 :  12:33:04  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Hade förresten en liten egen kabel test i lägenheten igår! Hade tråkigt på lördagskvällen! Det blev noname mot TaraLabs Prime 1000! Plus att jag lekte lite med biamping m.m Oj vad skoj man kan ha! hihi!
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/02/09 :  12:38:54  Show Profile Send poman a Private Message
Ibland får man sina ryck! Nå vad blev utfallet av dina tester.

/PO

quote:
Originally posted by marcus_ec

Hade förresten en liten egen kabel test i lägenheten igår! Hade tråkigt på lördagskvällen! Det blev noname mot TaraLabs Prime 1000! Plus att jag lekte lite med biamping m.m Oj vad skoj man kan ha! hihi!

Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/02/09 :  12:41:38  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
nja Prime 1000 piskade rätt bra!! testade även på en högtalare att köra bryggade slutsteg 2x400w på diskant och mellan! och 2x400w på basen blev rätt rent ljud faktiskt! bra punch! hihi man kan aldrig få nog av effekt!
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/02/09 :  12:42:47  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Tja, oftast blir man idiotförklarad. Men det är ingen som klagar på de som har segelbåt för 300k eller bygger ett spa i källaren för 200k. Lite intressant hur vissa hobbies inte får kosta lika mycket som andra

Say's who!?
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/02/09 :  12:58:53  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
quote:
Originally posted by hali

Tja, oftast blir man idiotförklarad. Men det är ingen som klagar på de som har segelbåt för 300k eller bygger ett spa i källaren för 200k. Lite intressant hur vissa hobbies inte får kosta lika mycket som andra

problemet är att segelbåten syns lite mer än vad stereo anlägningen för 300000 gör!! Brudarna tänker inte, nä men titta! Högtalare som 2.00m höga med 15tummare! Ser dom båten så tänker dom pengar och smycken, haha!!
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/02/09 :  13:28:24  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Tja med frugan är det inga problem hon vill ju själv ha bra ljud så hon är nästan lika intresserad själv fast hon har överlåtit jobbet till mig men hon är med och utvärderar. polaren jag omgås med mest är själv oxå intresserad. men sedan har man ju de polarna som tycer att för de pengarna får du ju en fin bil också och där kommer ju ett litet problem då jag också är bilintreserad (gamla bilar mao en massa oförstående kommentarer där också) och man har ju inte obegränsat med stålar. men ett par uppgraderingar till och sedan får jag ta hand om min bil. :).

Mikael

www.selleri.de
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2003/02/09 :  14:11:32  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
De respekterar individualitet, och således de flesta upptänkliga hobbies. Några hänger på till viss del. Alltid kul när någon frågar innan de köper någon onoffpryl
Go to Top of Page

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2003/02/09 :  14:39:53  Show Profile Send jajon a Private Message
Mina vänner tycker att jag är lite konstig som lägger så mycket pengar, men det räcker
med att jag sätter på en skiva (gärna någon av deras egna favoritskivor) så blir de helt
tysta och mest bara sitter och ler. Plötsligt inser de att det är svårt att värdera den
upplevelse som god hifi-utrustning ger med pengar.

Faktum är att jag har invigt 5-6 vänner till vår värld enbart genom att spela musik för
de. Gissa om min hifihandlare ger mig rabatter?

Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/02/09 :  14:45:55  Show Profile Send Snutten a Private Message
Jag får otfa höra "o nej inte det där hifi-snacket igen!" så det är lite jobbigt men kanske jobbigast för mina vänner .
Själv märker jag inte alltid att jag snackar för döva öron, men ok det är en ganska speciell hobby detta och visst har jag själv tänkt" hmm den där förstärkaren va inte billig och kanske borde pengarna gått till annat". Men sen tar man sitt förnuft till fånga och tänker "näää!!"
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/02/09 :  15:15:24  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Mina vänner tycker redan jag är du i huvudet då jag för några månader sen kastade ut köksbordet för att kunna trycka in tre flipperspel till i köket. Jag har ont om plats och tycker själv det är jättebra lösning

Så jag är redan idiot förklarad... Mitt hifi interesse gör varken av eller till.

Give me my medal because I bleed for it.

Edited by - Akhenaton on 2003/02/09 15:21:51
Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2003/02/09 :  15:45:16  Show Profile Send MaS a Private Message
De bästa med Hifi är att det kan njutas ofta och utan större förberedelser, å man slipper mecka å underhålla sakerna in absurdum.

Jag gillar fiske, å Cross, men detta kräver vissa förberdelser å tar tid, de fina med hifi är att man kommer hem slänger in en skiva njuter så länge det passar.

I ain´t no nice guy after all.
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/02/09 :  16:38:17  Show Profile Send yoko a Private Message
Hepcat:bra val av fruga!
Ståhlberg och Markih: En får tocke, en får `lan tacke!!!
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2003/02/09 :  17:31:14  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Det var så lite. En klippa menar jag givetvis.

John

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000