| Author |
Topic  |
|
akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 17:36:23
|
En polare till mig har högtalarkablar för sisådär 10000 sek per sida. Hans kommentar var: "tur att jag inte behöver betala för dem. lite sjukt är det väl". Ännu "sjukare" blev det när vi räknade ut kostnaden för det totala kablaget. Det får man en jäkligt bra bil för. Men vem fan vill ha det? |
nu schlappnaru av... DIY. Monacor
|
 |
|
|
Robis
Member

552 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 17:40:27
|
..var just inne på K-Rauta och övertygade en herre på lagret att gå ut på baksidan och spetta loss två stycken cementplattor ur isen åt mig
Han lär väl ha undrat ett å annat |
 |
|
|
akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 17:48:23
|
Törs man fråga vad du skall ha detta till?
quote: Originally posted by Robis
..var just inne på K-Rauta och övertygade en herre på lagret att gå ut på baksidan och spetta loss två stycken cementplattor ur isen åt mig
Han lär väl ha undrat ett å annat
|
|
 |
|
|
Robis
Member

552 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 20:50:24
|
Vad jag ska ha dom till?
Jo, mina Amphion behöver komma upp ungefär 5 cm i höjd och jag vill ogärna köpa ny stativ eller använda tjejens böcker  |
 |
|
|
marcus_ec
Member

2396 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 20:53:23
|
Använd tjejens böcker! Alla måste vara delaktiga!  |
 |
|
|
akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 21:08:22
|
Vad kan vara bättre än ett par nyss losspettade cementblock? På dom bara.
quote: Originally posted by Robis
Vad jag ska ha dom till?
Jo, mina Amphion behöver komma upp ungefär 5 cm i höjd och jag vill ogärna köpa ny stativ eller använda tjejens böcker 
|
|
 |
|
|
JMlab
Member

595 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 21:17:13
|
Många tycker att man är en konstig typ som kan vara beredd att lägga mer pengar på kablar än de har betalt för hela sin anl.och ändå aktar jag mig att verkligen berätta om de "värsta dummheterna"men de brukar fatta vad "HIGH-End" handlar om efter att de fått en ordentlig demo av anl+ hur riktigt bra ljudåtergivning kan låta och blir litet mer förstående för vår hobby. Mvh JMlab |
 |
|
|
Altair
Member

79 Posts |
Posted - 2003/02/10 : 21:57:33
|
Jag tycker man inte ska säga så mycket om sin hobby utan bara ta med folk in och be dom ta med en skiva som dom gillar och spela upp den i riktigt bra HiFi-system.. Då tror jag dom får lite förståelse =) |
 |
|
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2003/02/10 : 22:03:33
|
| Har inga. |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
 |
|
|
Hepcat
Member

1103 Posts |
Posted - 2003/02/10 : 22:10:20
|
quote: Har inga.
Det var inte kul eller beror du på att du inte vill ha några. |
www.selleri.de
|
 |
|
|
Dan Brickman
Member

1179 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 05:54:50
|
Rätt lustigt..
Alla mina närmare vänner är lika eller mer hifiintresserade än mig själv.
Jag har inget behov av att dema mina grejer för folk som tycker att SIBA stereon för 4995Kr är alldeles för dyr och att man ändå inte hör skillnad. Dom som gillar fräcka prylar får nöja sig med min hemmabio, i mitt lyssningsrum står dom riktiga pärlorna som bara några få, utvalda släpps in
(OBS: halvt allvarlig ironi..) |
"My mistress eyes is nothing like the sun |
 |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 08:08:55
|
Dom skrattar åt min hobby och jag skrattar åt deras. Det är dom glada skratten som håller oss samman. |
 |
|
|
kentkreitler
Member

654 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 09:17:17
|
| Mina närmaste vänner är extremsportare hela bunten. När jag och en av dessa var ute på en topptur i minus tjugo kläcker han kommentaren "När ska du sluta med din låtsashobby?". Det kändes lite fånigt då, att stå på ett högt berg fullt med snö och branta sidor som vi precis skulle åka utför. Då kändes faktiskt HiFi lite "låtsas". Men livet har väl fler sidor än en. Jag tycker om att koppla av hemma med en kaffe i handen och favvoskivan spelandes, då får mina adrenalinpundare till kompisar säga vad de vill! |
Almost cut my hair |
 |
|
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 09:31:03
|
quote: Originally posted by mace
Har inga.
Har bara GODA vänner som inte bryr sig om vad jag har eller inte för hobby Har nog alltid haft en LITET men schysst 'kompisskara'
Inte mycket för 'idle chat'
Há dé gott magnus |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
 |
|
|
Per Berger
Member

563 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 09:40:35
|
Mina kompisar har en blandning av förakt och beundran för mitt intresse, dvs ibland ruskar de på skallen men de lyssnar gärna på musik eller ser en film hemma med positiva kommentarer om ljudet... 
Vad gäller prylarna är det oxå så att jag har haft det här intresset så länge jag har känt dem så de är vana nu... 
/P
|
 |
|
|
Saro
Member

1721 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 10:33:05
|
MIna polare tycker väl att jag är lite sjuk.
Som en sa. "vad kostar detta då? det kostar säkert över 20 000?" jaa.. Vad kostar din skoter ny? "80-90 000" tycker du att det är dyrt? "naa det är ju vad en bra skoter kostar" Min stereo kostar ny lika mycket som din skoter + några lappar till. "VAAAAA??? Du är ju inte klok, man ska ju bara lyssna på musik" och du ska bara köra skoter. köp en ockelbo istället :) "mummel mummel"
:) |
 |
|
|
hali
Member

374 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 13:15:35
|
Hmm.. skoter kanske man borde skaffa sig. Behöver man körkort till dom?  |
Say's who!? |
 |
|
|
Jakob_S
Member

665 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 14:19:56
|
Alltså, jag gör som en del andra... Säger att det finns mycket dyrare prylar som aaaldriiig JAG skulle köpa. Så, då framstår man som snäppet mer normal... Däremot har jag blivit kallad idiot av en del tjejer. Men men, det är sådant man får ta. :D
hali... Vad ska du ha skoter till? Köp moonboots istället & matcha dina saturnus.   
//Jakob  |
Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
|
 |
|
|
Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 14:33:16
|
Alla mina vänner släktingar och min sambo är hifi intresserade. Kanske inte i lika hög utsträkning men iaf.
|
Driver forumet faktiskt.se |
 |
|
|
Magnuz
Member

1572 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 16:43:21
|
De flesta hobbies har en tendens att urarta för vissa människor. Det spelar ingen roll om det handlar om frimärkssamling, skidåkning, golf, segling, eller hifi. Det finns alltid någon som är beredd att lägga ut hur mycket pengar som helst på något som för en utomstående verkar helt vansinnigt. Jag tycker det är helt O.K. Jag förbehåller mig dock rätten att skratta åt de som köper kablar för hundratusentals kronor.  |
 |
|
|
Hepcat
Member

1103 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 16:47:45
|
| Om jag vill ha hundratusen meter kabel så vill jag nog att den kostar hundratusentals kronor *LER* |
www.selleri.de
|
 |
|
|
akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 19:10:15
|
Är inte säker vad det har med hififorum att göra men.... Du behöver förarbevis. Är det sk. skoter (vespa) behövs förarbevis. (närmaste trafikskola kan hjälpa dig) Är det snöskoter behövs förarbevis såvida man inte innehar giltigt körkort, taget före 2000. Undatag är skotersafari, med gruppledare. Kul är det under alla omständigheter.
quote: Originally posted by hali
Hmm.. skoter kanske man borde skaffa sig. Behöver man körkort till dom? 
|
|
Edited by - akktustakki on 2003/02/11 19:11:36 |
 |
|
|
Tank
Member

520 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 19:51:11
|
| Vespan får man ju köra på vanligt körkort också, om man nu har det. |
 |
|
|
hali
Member

374 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 21:56:01
|
quote: Originally posted by Jakob_S hali... Vad ska du ha skoter till? Köp moonboots istället & matcha dina saturnus.   
Hehe... Dom borde man få knalla runt i utan körkort iallafall.
Btw, undra hur de påverkar ljudet?  Någon som provat att ha magnetskor och metalltak och hänga upp och ner i taket och lyssnat? Man borde kunna få en ganska bra stereobild, ända tills för mycket blod rinner ner i skallen  |
Say's who!? |
 |
|
|
poppen
Member

1570 Posts |
Posted - 2003/02/12 : 12:05:04
|
Törs inte berätta vad min anlägning kostar. Inte ens min fru vet vad jag betalat. Hon komm in i bilden senare. Mina kopisar skulle nog omyndigförklara mig om de visste vad jag gett. Trotts att den bara kostar ca 40.000 |
 |
|
Topic  |
|