| Author |
Topic  |
|
Frux
Member

183 Posts |
Posted - 2003/02/10 : 21:05:01
|
Om man ritar gröna streck över hela villan/lägenheten, borde det inte låta ännu bättre då!?
Fast det finns kanske i och för sig ingen anledning att förlöjliga ert släkte, det gör ni så bra själva!  |
 |
|
|
yoko
Member

420 Posts |
Posted - 2003/02/10 : 21:12:25
|
Jag vet en kille   som har tejpat röda sträck där han önskar sig hjälabsorbenter, dessa visar han till alla sina hifipolare...men jag har inte sett ngn hjälabsorbent än...han kanske nöjer sig med drömmen... |
 |
|
|
Hepcat
Member

1103 Posts |
Posted - 2003/02/10 : 21:17:59
|
Om jag tar bort allt grönt hemma så börjar det eka så konstigt och hela lägenheten ser kall ut inte alls roligt. Så jag behåller nog det gröna det verkar ju göra nytta både för musiken och för allmäna välbefinnandet. |
www.selleri.de
|
 |
|
|
nalle
Member

686 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 07:44:03
|
Pröva att ta bort det gröna i trädgården, det förbättrar ljudet otroligt! |
Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna? |
 |
|
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 13:37:55
|
Mässingsöverdragna handtag till slutsteget kan ge avsevärda subjektiva förbättringar har jag hört. Även tyngden spelar roll. Fler komponenter är dyrare: alltså bättre.   |
Hifiarkeologen |
 |
|
|
Frux
Member

183 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 13:41:31
|
quote: Originally posted by brumel
Mässingsöverdragna handtag till slutsteget kan ge avsevärda subjektiva förbättringar har jag hört. Även tyngden spelar roll. Fler komponenter är dyrare: alltså bättre.  
Nja, blir det inte fler omvandlingar av dragkraften då om man lyfter? Borde väl leda till en slapp och sladdrig känsla om man håller i slutsteget?  |
 |
|
|
akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 19:05:48
|
Enligt Svalander så skall man tynga ner sin utrustning. Alltså, på ex. cd-spelaren skall man lägga först ett dämpmaterial och sedan så mycket tyngd man vågar. Han hade uppskatningsvis (enl. Svala själv) ca 15-20kg i vikt ovanpå CD;n. Återstår att testa för min del. |
nu schlappnaru av... DIY. Monacor
|
 |
|
|
yoko
Member

420 Posts |
Posted - 2003/02/12 : 17:14:36
|
Ett konstigt fenomen även om det inte är renodlat hifiF. är dem killar ens omgivning som startade eget skivbolag i slutet av 90-talet, en skivbolags bom i musiker kretsar...dem hade allt; cd press, värsta datorerna, vräkiga mixerbord, vissa hade dat oxå , men bara en kompakt modul som lyssningsanordning och kompaktmodulens högtalare som monitorer ...sedan blev vi sååå förvånade över resultatet när man satte sig för att lyssna hemma hos oss som hade det bästa hifisystemet (=halv bra, halv dåligt BangOlufsen system)..tragiskt! |
 |
|
Topic  |
|