HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Konstiga HiFi fenomen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Frux
Member

183 Posts

Posted - 2003/02/10 :  21:05:01  Show Profile Send Frux a Private Message
Om man ritar gröna streck över hela villan/lägenheten, borde det inte låta ännu bättre då!?

Fast det finns kanske i och för sig ingen anledning att förlöjliga ert släkte, det gör ni så bra själva!
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/02/10 :  21:12:25  Show Profile Send yoko a Private Message
Jag vet en kille som har tejpat röda sträck där han önskar sig hjälabsorbenter, dessa visar han till alla sina hifipolare...men jag har inte sett ngn hjälabsorbent än...han kanske nöjer sig med drömmen...
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/02/10 :  21:17:59  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Om jag tar bort allt grönt hemma så börjar det eka så konstigt och hela lägenheten ser kall ut inte alls roligt. Så jag behåller nog det gröna det verkar ju göra nytta både för musiken och för allmäna välbefinnandet.

www.selleri.de
Go to Top of Page

nalle
Member

686 Posts

Posted - 2003/02/11 :  07:44:03  Show Profile Send nalle a Private Message
Pröva att ta bort det gröna i trädgården, det förbättrar ljudet otroligt!

Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna?
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/02/11 :  13:37:55  Show Profile Send brumel a Private Message
Mässingsöverdragna handtag till slutsteget kan ge avsevärda subjektiva förbättringar har jag hört.
Även tyngden spelar roll. Fler komponenter är dyrare: alltså bättre.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

Frux
Member

183 Posts

Posted - 2003/02/11 :  13:41:31  Show Profile Send Frux a Private Message
quote:
Originally posted by brumel

Mässingsöverdragna handtag till slutsteget kan ge avsevärda subjektiva förbättringar har jag hört.
Även tyngden spelar roll. Fler komponenter är dyrare: alltså bättre.

Nja, blir det inte fler omvandlingar av dragkraften då om man lyfter? Borde väl leda till en slapp och sladdrig känsla om man håller i slutsteget?
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/02/11 :  19:05:48  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Enligt Svalander så skall man tynga ner sin utrustning.
Alltså, på ex. cd-spelaren skall man lägga först ett dämpmaterial och sedan så mycket tyngd man vågar.
Han hade uppskatningsvis (enl. Svala själv) ca 15-20kg i vikt ovanpå CD;n.
Återstår att testa för min del.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/02/12 :  17:14:36  Show Profile Send yoko a Private Message
Ett konstigt fenomen även om det inte är renodlat hifiF. är dem killar ens omgivning som startade eget skivbolag i slutet av 90-talet, en skivbolags bom i musiker kretsar...dem hade allt; cd press, värsta datorerna, vräkiga mixerbord, vissa hade dat oxå , men bara en kompakt modul som lyssningsanordning och kompaktmodulens högtalare som monitorer...sedan blev vi sååå förvånade över resultatet när man satte sig för att lyssna hemma hos oss som hade det bästa hifisystemet (=halv bra, halv dåligt BangOlufsen system)..tragiskt!
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000