HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Aldrig mera SD
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 13

danielbas
Member

209 Posts

Posted - 2003/02/13 :  19:00:14  Show Profile Send danielbas a Private Message
quote:
Originally posted by John Stalberg

Jag menar mässingsringarna. Jag har för mig att det är cylinderformade skålar. Alltså ringar med botten i. Du som är basist kanske skulle gilla renheten i basen med SD. Det låter en aning starkare med spikar enligt min erfarenhet men djupet och renheten blir bättre enligt mig med SD. Mer "riktig" bas så att säga. Du får testa.

John

OK. Tackar, tackar!
Jag ska testa både det ena och andra, från mjukt till hårt, men så långt som till BDR går jag nog inte. De är ju horribelt dyra!
Jag är på väg att byta ut hela den befintliga anläggningen (inte en kabelstump ska behållas!) så det ska bli ganska spännande. Just nu fattas mest en ny lägenhet eftersom i den nuvarande är det meningslöst att försöka placera ut högtalare.
Go to Top of Page

Frux
Member

183 Posts

Posted - 2003/02/13 :  19:07:55  Show Profile Send Frux a Private Message
Det säljs skyddande kristaller inom New Age-rörelsen som aldrig förr också. Astrologi upplever en renässans och särskilt väldigt många kvinnor tror på astrologi. Om man sedan ser den ökande konsumtionen av sådant som en oroväckande utveckling, eller som ett bevis på att prylarna verkligen fungerar, ja det kan man ju diskutera.¨

På lång sikt tycker jag att religion verkar vara utrotningshotad, men uppenbarligen finns det ju en del människor som känner ett behov av att tro på det övernaturliga.
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/02/13 :  19:10:26  Show Profile Send Timbre a Private Message

Den borde vi spara Frux.
Kan bli en klassiker...
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2003/02/13 :  19:11:24  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
quote:
Jag ska testa både det ena och andra, från mjukt till hårt, men så långt som till BDR går jag nog inte. De är ju horribelt dyra!
Jag är på väg att byta ut hela den befintliga anläggningen (inte en kabelstump ska behållas!) så det ska bli ganska spännande. Just nu fattas mest en ny lägenhet eftersom i den nuvarande är det meningslöst att försöka placera ut högtalare.

Plötsligt verkar fotfrågan aningen perifer.

Lycka till! / John

Is there anybody out there?
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2003/02/13 :  19:12:47  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Håller med Timbre. Frux, I kind of like you...

John

Go to Top of Page

danielbas
Member

209 Posts

Posted - 2003/02/13 :  19:20:22  Show Profile Send danielbas a Private Message
quote:
Originally posted by John Stalberg

Plötsligt verkar fotfrågan aningen perifer.

Lycka till! / John

Njae, högtalare med stativ är redan inköpta! Ligger i kartong fortfarande... Och lägenhet har det jagats sedan förra sommaren så snart, snart, håller alla tummar som finns, ta i trä...
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/02/13 :  19:26:02  Show Profile Send Timbre a Private Message

Frux, sköt dina kort väl så kanske du blir upptagen i den innersta cirkeln.
Där strategierna läggs upp.
Go to Top of Page

Frux
Member

183 Posts

Posted - 2003/02/13 :  19:34:06  Show Profile Send Frux a Private Message
Innersta cirkeln? Nu är jag inte riktigt säker på att jag är med. Du kan ju knappast mena hififorum.nu iaf!
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/02/13 :  19:42:54  Show Profile Send Timbre a Private Message

Nä, jag avsåg "föreningen" LTS...
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/02/13 :  19:57:00  Show Profile Send s.m.f a Private Message
knaske inte tillför debatten sd/spikes så mycket, men jag har nog alltid haft goda erfarenheter av BDR koner.

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/02/13 :  20:12:17  Show Profile Send Nagref a Private Message
Det skulle vara intressant att kolla i Timbres citatarkiv... Kan du inte lägga ut det?

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/02/13 :  21:01:55  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Jag har inget mer att tillägga i denna fråga. Det känns lite urspårat nu, mest på grund av moderatorernas förmåga att lyfta fram massa andra saker än det som tråden handlar om. Är det inte dags att stänga tråden snart?
Go to Top of Page

Frux
Member

183 Posts

Posted - 2003/02/13 :  21:30:48  Show Profile Send Frux a Private Message
quote:
Originally posted by Timbre

Nä, jag avsåg "föreningen" LTS...

Aha! Jaså du tycker att jag är så jordnära och resonerande i min hållning eller? Tar det som en komplimang...
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2003/02/13 :  21:49:17  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
quote:
knaske inte tillför debatten sd/spikes så mycket, men jag har nog alltid haft goda erfarenheter av BDR koner.

Va menar du med inte tillför? Detta inlägg är ovanligt mycket sakinriktat just för tillfället. Inte för att jag känner till BDR men sakfrågan handlar det definitivt om vilket är uppfriskande!

John

Go to Top of Page

Tobias
Member

185 Posts

Posted - 2003/02/13 :  21:55:33  Show Profile Send Tobias a Private Message
quote:
Innan denna tråd låses (vilket känns vara smått på gång...) undrar jag igen om ingen har provat att måla kanten på sina SD-fötter? Det är nämligen en förutsättning att de kan förvandlas till svarta om jag överhuvudtaget ska kunna testa dem! Tanken på himmelsblå grunkor under pianosvarta skönheter får en att må

Jag har för mig att jag har sett svarta dämpfötter på hifiklubben. Om det var SD-fötter och vilka vikter de var anpassade för vet jag inte, men de skulle vara funktionsmässigt identiska med en brun variant enligt personalen.
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/02/13 :  22:09:43  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Holfi's tossingar är svarta. Jag har dom själv under alla apparater (inkl Riaa och vinyl). Oftast har jag dom under högtalarna, men det beror på från fall till fall...så klart!

// Pär E
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/02/13 :  22:10:33  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Tråden handlade om "aldrig mera SD"

Det finns de som aldrig märkt något positivt med SD-fötter trots upprepade försök i flera anläggningar. Egen erfarenhet.

Det finns de som ibland tycker de gör stor nytta men kanske inte alltid. Egen erfarenhet.

Det finns de som inte klarar en tråd som denna utan att dra igång de värsta brösttoner man kan tänka sig och utmåla SD eller mjuka fötter till upphöjd naturlag och tvivlare jämställs med kristalldyrkare eller jorden är platt-tyckare....

Att ni aldrig lär er.

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/02/13 :  22:21:53  Show Profile Send Nagref a Private Message
Sladd: ska det inte vara så 'att vi aldrig lär oss'????

Människans historia är väl kantad av upprepade misstag och det gör väl inte saken bättre att vi är ett av de mest opportunistiska djuren som testar gränserna hela tiden??

Det ger ett lite mer jobb för dig som Moderator men det ger ju mer variation för oss alla!

Roligare tycker jag själv!

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/02/13 :  22:32:28  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Point taken!

Kan vi lägga den här tråden på hyllan nu folks??

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/02/14 :  00:46:52  Show Profile Send nin a Private Message
quote:
Originally posted by Samuelrönnqwist

Ni alla har fel och jag har rätt.

Tycker att nin och knoppen borde bli ett par. Deras delade åsiker om saker och ting kanske skulle plana ut i den optimala lösningen då.

Tror inte det!! För han skulle bara vilja mäta min snopp medans jag säger att han ska känna hur den känns istället!!!

*Ett litet skämt Knoppen, hoppas det var okej!*

Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/02/14 :  00:51:02  Show Profile Send Saro a Private Message
LOL
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/02/14 :  00:52:51  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
nin det var en annorlunda liknelse som fick mig att tänka efter...
Är hifi som sex... något som inte kan mätas, trotts att det finns många parametrar att mäta på.

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/02/14 :  08:32:22  Show Profile Send Knoppen a Private Message
quote:
Originally posted by nin

quote:
Originally posted by Samuelrönnqwist

Ni alla har fel och jag har rätt.

Tycker att nin och knoppen borde bli ett par. Deras delade åsiker om saker och ting kanske skulle plana ut i den optimala lösningen då.

Tror inte det!! För han skulle bara vilja mäta min snopp medans jag säger att han ska känna hur den känns istället!!!

*Ett litet skämt Knoppen, hoppas det var okej!*

Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2003/02/14 :  08:39:14  Show Profile Send Terminator a Private Message
Vibra säljer svarta kuddar på Hifi-klubben. Jag har dom själv .
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/02/14 :  09:40:48  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
quote:
Originally posted by n00b

En sak om tvättmaskiner när ni endå håller på =))

Stora bra maskiner brukar väl ha hela trumman i någon form av fjädring/upphängning så att den inte överför vibrationerna till själva utsidan av tvättmaskinen ?????

Alltså den är mekaniskt frikopplad från chassit.

Sedär vad en n00b kan.

//jonas

Det har inte så mycket med topicen att göra men när vi ändå håller på.....

Köpte för några år sedan en Wascator modell stor för att tvätta hästtäcken o dylikt i. De där lejongula monstren som står i många av landets tvättstugor i bostadsområden. Kan klassa in som "större och bra". Den är helt stumt monterad och byggd som en liten stridsvagn. Tog de största franska bultarna och drog fast den i trägolvet. Provtvätt. Efter en timme fick vi rusa in och bryta strömmen då det väsnades förfärligt i grovtvättstugan. Maskinen hade slitit sig och skakde omkring på golvet. Några dagar senare byggde jag ett fundament som var 30 cm högt och någon meter brett och en halvmeter djupt. Fyllde med cement där gängstänger förankrade maskinen. Fundamentet bultades i golvet. Nu skulle det väl stå still. Efter en timme är det samma visa igen, med den skillnaden att maskinen nu hade en flera hundra kg tung klump under sig som hoppade runt och gjorde sönder hela rummet..... Fram med motorsågen, bygga större form ända ned till backen under huset, ca 800 kg. Jodå, nu slet den sig inte...

Jag sa ju att det var of topic. Någon dag skall jag berätta om en granne som säljer julgranar, han är igång när älgarna börjar röra på sig, skymning och skumt, pressenning över släpkärran.....

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page
Page: of 13 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000