HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audiovector M-serie
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/02/13 :  15:53:19  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
quote:
Originally posted by Ayn

Skulle jag välja mellan Ninka och M3 idag skulle jag utan tvekan välja Ninka även om jag skulle få lägga upp ett par lakan till.

Men lägger du ett par lakan till så är det orättvist att jämföra med m3an. Du ska då lägga ett par lakan till även på audiovector och lyssna på m3 SUPER. DET ÄR MYCKET STOR SKILLNAD PÅ M3 OCH M3 SUPER. Jag tycker själv m3 låter dåligt, men det gör inte m3 super.

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/02/13 :  18:51:05  Show Profile Send brumel a Private Message
LCohen vad har hänt med dina poster. Har du blivit degraderad!!!???

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/02/13 :  19:19:49  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
quote:
Originally posted by binmarv

Jag antar att du förväntar dig att jag ska tycka du har helt fel angående OM-6 och att jag ska tycka att det var för jävligt skrivet av dig. De fick ju en massa awards när de kom och det skrevs om dem överallt osv. Men tyvärr måste jag hålla med. Make till tråkigare högtalare får man leta efter. I rätt miljö sägs de trots detta vara supertrevliga. Men nån sån miljö har jag svårt att tänka mig. Jag hade mina i ca fyra-fem år. Kan du förstå ??!!!

PS. Get youre self a job

quote]Originally posted by Jakob_S

quote:
Originally posted by binmarv

Jag har lyssnat på M3 super, signatur och avantgarde. Audiovector är enligt mig världens bästa högtalartillverkare i prisklasslerna. Jag fick upp öronen för dem då jag redan hade mina Mirage OM-6 och alltså inte alls var ute efter nåt nytt. Sen den dagen var jag bara tvungen att göra allt för att få ett par. Jag har även lyssnat massor på Infinity av olika storlekar och prisklasser, liksom hifiklubbens B&W. Audiovector har ett otroliga delningsfilter i sina högtalare och är jämna i frekvensgången. Diskanten är väldetaljerad och luftig, men absolut inte vass. Basen är torr och snabb. Mellanregistret är väldetaljerat. Otroligt roliga och spelglada högtalare som klarar det mesta. Den enda kritik jag kan ge dem är att djupbasen är något frånvarande i de mindre modellerna. Men har du ett rum som är mindre än 30 kvm kan du ändå inte har för mycket djup i basen. Högtalare som presterar mycket i de registren låter hemska i såna miljöer. Hoppas det var till någon inspiration.

Mvh Martin

Jag hade hemma Amphion Xenon ett par dagar nu precis & de har sin -3dB-punkt vid 28Hz... Mitt lyssningsrum är alldeles över 20kvadratmeter & de lät underbart alert i basen, dessutom spelade de ut bas neråt åtminstone 30Hz. Konstigt, de borde ju låtit hemskt i min lyssningsmiljö?

(Mirage OM-6 är en fruktansvärd högtalare, OK att normala högtalare sprider framåt & ger en massa rumsreflexer... Men att ha ett par högtalare som spelar bakåt & åt sidorna också..? För övrigt låter alla Mirage-modeller jag hört precis som andra högtalare låter om man på en billigare förstärkare(alt. japansk) trycker in "Loudness"-knappen - UTAN att man rört någon sådan knapp. Kan förstå att du upplevde Audiovector som ett stort lyft.)

Hälsningar,
Jakob

[/quote]

Hehe, ja, jag förstår... Stackare! Skönt att Audiovector funkade för dig, även om jag inte förstår det.

PS. Jag söker, söker & söker, men jag får ju fan inget! DS.

//Jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/02/13 :  19:23:38  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
quote:
Originally posted by Akhenaton

Jag har lyssnat en jävla massa på Audiovector, och haft ett par stycken hemma en längre tid.

Jag kan sammafatta mina intryck såhär:

M3 låter skitdåligt. Jag upplevde dom som att dom spelade på mig och dom lät bara jobbiga.

M3 super: Stor skillnad mot M3. Abosolut värt pengarna som skiljer från M3. Nu börjar det likna nåt.

M3 signature: Nu börjar det låta bra. Snabb torr bas, neutralt, fin luftig diskant som aldrig blir vass.

M3 Avantgarde: Mycket mycket trevliga. Gör allt bättre än M3 signature. Stor skillnad från m3 signature och är väl värda prisskillnaden, iallfall enligt mig.

Den största välljudsförbättringen/krona får man när man går upp från m3 till m3 super och från m3 signature till m3 avantgarde.

Jag upplevde samma som ovan med stativarna också.

Jag håller inte med Jakob S om att Audiovector låter så dåligt som du tycker. Jag tycker att Amphion låter väldigt likt audiovector, fast med en något mörkare klang. Så jag tycker det är väldigt konstigt att du gillar Amphion och total dissar audiovector. Men som sagt, alla har olika öron.

Jag har på vissa skivor verkligen upplevt natt- & dagskillnader mellan Audiovector M3 Signature & Amphion Xenon. Tycker inte att ljudet varit det minsta likt. Tyvärr har det iofs varit med olika kringutrustning. På olika platser. MEN, jag har ALDRIG känt "åh, vilken bra högtalare! en sådan skulle jag vilja köpa & lyssna på hemma!", NÅGON av gångerna då jag hört Audiovector. Tyvärr.

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

LCohen
Ej medlem längre

304 Posts

Posted - 2003/02/13 :  20:24:59  Show Profile Send LCohen a Private Message
quote:
Originally posted by brumel

LCohen vad har hänt med dina poster. Har du blivit degraderad!!!???

hehe.. va?

"Everybody knows that the naked man and woman, are just a shining artifact of the past
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/02/14 :  08:54:55  Show Profile Send brumel a Private Message
Jag hade bara för mig att du var med på den gamla tiden och måste ha fler än 110 poster. Men jag kan ha fel.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000