HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Högtalarmatchning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bboyjojje
Semester på egen begäran

36 Posts

Posted - 2015/01/13 :  19:11:46  Show Profile Send bboyjojje a Private Message
Har köpt en NAD 7050d förstärkare och undrar om någon har nån bra idé på matchning av högtalare kring 4000-6000 kr. Jag har utan att lyssna tänkt mig B&W 685 s2. Tacksam input!

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2015/01/13 :  20:18:59  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message
Funkar nog bra med den högtalaren. Högtalare har ett samarbete med själva rummet så det bästa är att låna hem och prova om det nu är möjligt.

Vad är du ute efter för ljud/upplevelse? Har du någon referens?
Go to Top of Page

bboyjojje
Semester på egen begäran

36 Posts

Posted - 2015/01/14 :  09:37:19  Show Profile Send bboyjojje a Private Message
Tack för svar!

Gärna högupplöst och bra separation om det nu är möjligt. Sen är det trevligt om man känner en antydan till bas åtminstone, får gärna kännas lite i kroppen.
Jag lyssnar mycket på singer/songwriters, americana, pop, jazz och lite klassiskt - brett med andra ord. Går från en NAD 320BEE med B&W 602 S3, som
jag kunde uppleva lite murrig och lite för grötig mellan varven.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2015/01/14 :  11:18:12  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Eftersom du upplever den föregående kombinationen som murrig tror jag att du borde bytt förstärkare stället för högtalare.För jag har aldrig hört någon B&W låta murrigt men som Emanuel tidigare i denna tråd föreslår så bör du få möjlighet till att låna hem innan köp. mvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2015/01/15 13:50:16
Go to Top of Page

bboyjojje
Semester på egen begäran

36 Posts

Posted - 2015/01/17 :  18:18:40  Show Profile Send bboyjojje a Private Message
Jag har nu slagit till på ett par B&W 685 S2 och registrerade mig för en gratis provperiod med WIMP Hifi. Låter bättre än tidigare anläggning i mina öron. Jag provade faktiskt inte anläggningen hemma innan och jämförde heller inte med tidigare anläggning, men det kändes rätt i magen. Tack för input!
Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2015/01/17 :  19:07:26  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message
Grattis!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000