HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vincent SP996
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

pcspel
Starting Member

19 Posts

Posted - 2003/02/13 :  13:04:51  Show Profile Send pcspel a Private Message
Dessa små "söta" monoslutsteg vars förmåga diskuterats på detta forum kommer att recenseras i HiFi&Musik nr3. Ska bli intressant tycker jag, har hört både postitiva o negativa åsikter om dessa. Själv inte lyssnat på dem, får hoppas att Hifi&Musik skriver något intressant iaf...

pcspel
Starting Member

19 Posts

Posted - 2003/02/13 :  13:09:28  Show Profile Send pcspel a Private Message
Färg Svart, Silver
Kanaler 1 monoblock
Effekt 125 watt 8 ohm RMS
Vikt 5 kg
Mått 88 x 234 x 220 mm
Ingångar RCA

Go to Top of Page

geten
Member

320 Posts

Posted - 2003/02/13 :  13:20:11  Show Profile Send geten a Private Message
Var ligger prislappen på dessa block??

// Johan
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/02/13 :  13:22:13  Show Profile Send molsson a Private Message
3 papp stycket. Värda vartenda öre. Har ett par själv.

/marcusoft

No hay banda!!
Go to Top of Page

pcspel
Starting Member

19 Posts

Posted - 2003/02/13 :  13:25:31  Show Profile Send pcspel a Private Message
molsson->Kan du inte berätta lite om dina uttryck o anläggning osv?
Go to Top of Page

geten
Member

320 Posts

Posted - 2003/02/13 :  13:33:50  Show Profile Send geten a Private Message
quote:
Originally posted by molsson

3 papp stycket. Värda vartenda öre. Har ett par själv.

/marcusoft

oj det var inte så farligt! trodde dom skulle vara dyrare...

// Johan
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/02/13 :  14:06:13  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Dom kostar bara 1000kr/st i Hong Kong, tydligen :-(
Ingen som kan åka dit och köpa 6st åt mig?

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/02/13 :  16:35:49  Show Profile Send molsson a Private Message
He he, jag köpte mina i hk. 1200 kr styck.

Pcspel; Min anläggning för närvarande. H/K Avr 45 som försteg, vincent 996 slutsteg, Cambridge DVD 300 dvd/cd och Thiel Cs .5 högtalare. (Jag vet, blandningen suger :()

Effekten av 996 kan enklast beskrivas som, baskontroll och upplösning. H/K'n räckte bevisligen inte till för att driva högtalarna. Efter inkoppling av vincent stramades basen upp betydligt. Dessutom går dom djupare än tidigare, till och med flickvännen tyckte det lät som "en helt ny stereo". Röster står ut bättre ur musikmattan, någoit som jag tolkar som bättre upplösning. Helt enkelt, SATANS BRA. Nästa projekt blir ett vincent försteg..

/Marcusoft

No hay banda!!
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2003/02/13 :  16:43:08  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
Någon som vet hos vem man kan importera billigt och smärtfritt från Tyskland? Förutom Die-Box... för de säljer väl inte 996? Eller?

Edited by - Tank on 2003/02/13 16:50:05
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2003/02/13 :  17:49:47  Show Profile Send Roq a Private Message
quote:
Originally posted by Tank

Någon som vet hos vem man kan importera billigt och smärtfritt från Tyskland? Förutom Die-Box... för de säljer väl inte 996? Eller?

Jag köpte min Vincent SV-233-förstärkare från "Hifi-edition" i Tyskland. Funkade alldeles utmärkt! Jag betalade ca 8000:- för den inklusive frakt och fick den på en vecka (rek. pris 13.000:-).
Jag tror inte de har hela Vincent-sortimentet men det lönar sig att maila och fråga - de verkar inte ha alla grejer på hemsidan. Jag var intresserad av Vincents hörlursförstärkare - den fanns inte på hemsidan men det gick bra att köpa den från dem - också den till bättre pris....
www.hifi-edition.de
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/02/13 :  18:15:31  Show Profile Send KennethS a Private Message
Roq:Är dom tysk priserna som står på den Tyska sidan du visar med moms?

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2003/02/13 :  18:34:02  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
Värdelösa sidor de har, tyskarna. Finns det någon anledning bakom det faktum att de inte publicerar priserna på hemsidan? Verkar onödigt med all denna e-mailtrafik för att fråga efter något som borde stå på hemsidan. Metoden borde helt klart minska försäljningen via sidan.
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/02/13 :  19:03:59  Show Profile Send molsson a Private Message
Tyskarna får inte sätta priserna på hemsidan, då de svenska och danska agenterna har klagat hos den europeeiska agenten. Åtminstonde enligt dieboxhifi.

/Marcusoft

No hay banda!!
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2003/02/13 :  19:14:18  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
Hehe, internationell konkurrens. Kan tyskarna verkligen hålla så mycket lägre pris bara beroende på större kvantiteer? Det är ju milsvid skillnad, ju.
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/02/13 :  19:51:13  Show Profile Send KennethS a Private Message
Vad är det då som står i RÖD text på den länk du skickar med Roq?*Nyfiken*Förstod inte så mycket av sidan. Hur mycket billigare brukar det vara i genomsnitt?

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2003/02/14 :  15:48:01  Show Profile Send Roq a Private Message
quote:
Originally posted by KennethS

Roq:Är dom tysk priserna som står på den Tyska sidan du visar med moms?
Vad är det då som står i RÖD text på den länk du skickar med Roq?*Nyfiken*Förstod inte så mycket av sidan. Hur mycket billigare brukar det vara i genomsnitt?

Håller med om att sidorna är lite struliga och svårförståeliga men man har ju sett värre...
Jorå, priserna som står är inklusive moms - i alla fall var det det priset plus frakt jag fick betala. Hmm, har för mig att det gick på strax under 500:- i frakt för min stärkare och då väger den många kilon!!! (17?). Man får tyvärr maila och fråga vad frakten kostar.

"uvp" har jag förstått är "rekommenderat pris"
Det röda (stora) priset är det som gäller.
Om det inte står nåt annat än "uvp"-pris finns det antingen ett "click-price" att trycka på - då får du priset automatiskt direkt mailat till dig. Finns inget sånt får man maila och fråga.

Hur mycket billigare det brukar vara i genomsnitt har jag inte full koll på - min stärkare var ju ordentligt mycket billigare men det verkar variera...har inte kollat hela sortimentet.
De är inte lysande på engelska (om man mailar) så kan man tyska är det mycket vunnet. "Fb" står för fernbedienung = fjärrkontroll - kan vara bra att veta.
Högtalarpriserna är PER STYCK så gör inte som jag och bli upphetsad för jag trodde jag hittat otroliga kap. Dock tror jag det fanns några dyrare Tannoy som ett tag såldes till riktigt bra pris...
/Urban
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2003/02/14 :  15:59:39  Show Profile Send Roq a Private Message
Prisexempel på vad jag mailat och frågat om:
Vincent CD-S3 = 725E = 6.600:- (rek pris 10kkr)
Vincent CD-S6 = 929E = 8.450:- (rek pris 10kkr)
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/02/14 :  16:18:27  Show Profile Send henricsson a Private Message
Inget 996-napp i europa?

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/02/14 :  16:56:32  Show Profile Send KennethS a Private Message
Det är ju ruggiga skillnader mot Tyskland, att dom svenska återförsäljarna inte skäms!Tack för hjälpen Roq!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

redbat
Starting Member

22 Posts

Posted - 2003/02/14 :  17:18:11  Show Profile Send redbat a Private Message
Prissättningen är olika i olika länder, dvs återförsäljarna köper till olika priser. Det är givetvis åt helsicke men så är det.
Som jag ser det finns det två scenarier 1: Alla köper över nätet i Tyskland och de svenska handlarna försvinner eller 2: Alla köper över nätet i Tyskland, många svenska handlare försvinner innan tillverkarna inser att priserna måste vara samma i hela Europa.
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/02/14 :  17:49:58  Show Profile Send KennethS a Private Message
quote:
Originally posted by redbat

Prissättningen är olika i olika länder, dvs återförsäljarna köper till olika priser. Det är givetvis åt helsicke men så är det.
Som jag ser det finns det två scenarier 1: Alla köper över nätet i Tyskland och de svenska handlarna försvinner eller 2: Alla köper över nätet i Tyskland, många svenska handlare försvinner innan tillverkarna inser att priserna måste vara samma i hela Europa.

Tyvärr får det då bli så. Man kan inte räkna med att vi kunder tänker betala stora överpriser för produkter för att handlarna inte konkurrerar med varandra, menar: Nästan alla handlare tar ju SAMMA pris! Ett ord kommer för mej då: KARTELL! Sänk priserna istället för att höja dom så kommer inte ALLA att handlare att gå under..

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

redbat
Starting Member

22 Posts

Posted - 2003/02/14 :  17:56:47  Show Profile Send redbat a Private Message
Oj, vad du tar i. Jag menade att det är bra med lite utländsk konkurrens för att få ner de höga svenska priserna. Tror bara att det kan ta lite tid och att det blir lite jobbigt på vägen med färre seriösa butiker som satsar på lokaler och kunnig personal där man kan lyssna och bilda sig en egen uppfattning.
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/02/14 :  18:16:05  Show Profile Send KennethS a Private Message
Precis vad jag menade!Vart väl lite hårt..Men jag är personligen så TRÖTT på alla dom dom höga priser som hålls uppe av våra svenska butiker. Jag VET vad dom har för marginaler på saker för jag ahr jobbat inom denna handel. Och jag tycker det är skrämmande. Det finns klart med utrymme för sänkningar!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

pcspel
Starting Member

19 Posts

Posted - 2003/02/14 :  20:25:49  Show Profile Send pcspel a Private Message
Tyskland har 15% moms. Inte så himla konstigt att de kan ha lägre priser..
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/02/14 :  21:10:24  Show Profile Send KennethS a Private Message
Jo,men jag kan säga att intjänningen i Sverige i genomsnitt är mer än så....

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

redbat
Starting Member

22 Posts

Posted - 2003/02/14 :  21:22:18  Show Profile Send redbat a Private Message
Det är ju tur annars hade ju inget blivit över till löner, hyra, el, telefon etc.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000