Jag har skaffat en edison 60 och nu letar jag efter kompakta högtalare som kommer att funka bra i vardagsrummet.
Jag gillar generellt b&w's ljudsignatur och har provkört den med ett par cm1 s2 (impedans är 8 ohm med en dipp till 4 ohm enligt en mätning jag läst) och det lät riktigt bra, jag upplevde inte att den hade problem att driva högtalarna.
Nu vet jag att b&w inte brukar vara en klockren matchning för en rörförstärkare så därför mottages andra tips tacksamt! :)
Jag har även sneglat på Harbeth P3ESR som säkerligen skulle bli grymt bra men dom kostar lite mer än vad jag tänkt och jag skulle egentligen vilja hålla mig inom 8-12 tkr.
Det lutar åt att skaffa ett par Guru Junior då de passar bäst rent estetiskt och verkar ge mycket välljud (i prisklassen) och en relativt sett kompetent basåtergivning.
Jag lyssnar dessutom på väldigt moderata ljudnivåer och mycket akustisk musik...blues, folk och tidig jazz/ragtime.
Detta blir mitt andrasystem men jag måste säga att edison låter fantastiskt i den mån jag lyssnat än så länge så det kanske blir en omprioritering framöver... :-)