| Author |
Topic  |
|
Atlas
Member

173 Posts |
Posted - 2003/02/21 : 06:13:18
|
Jag hatar å vänta |
Om du tror att du vet allt är du dåligt underrättad..
|
 |
|
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/02/21 : 07:13:15
|
Väntan är förväntningarnas moder...
Pathosförsteget som finns i reportagedelen tog ett år på sig att komma till Sverige. Min Classédac var i Quebec på service. Det tog mer än ett halvår innan den var tillbaka. Väntar på slutsteg från Accuphase. Nu är det nionde veckan...det kan bli nio till. Varför så bråttom... 
|
 |
|
|
Atlas
Member

173 Posts |
Posted - 2003/02/21 : 07:37:18
|
Timbre. Jag önskar att jag hade hälften av din tålmodighet. Då hade livet varit lite enklare 
|
Om du tror att du vet allt är du dåligt underrättad..
|
 |
|
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2003/02/22 : 17:03:09
|
Larsho:
Nätet är ett grovhugget medium, hoppas du inte tog personligen illa upp av mina skriverier, det var ej menat att ta i för mycket.
Snutten: Butiken kanske - som ett flertal andra butiker - läser hififorum?  |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
 |
|
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2003/02/22 : 17:46:34
|
quote: Originally posted by sladd
Larsho:
Nätet är ett grovhugget medium, hoppas du inte tog personligen illa upp av mina skriverier, det var ej menat att ta i för mycket.
Snutten: Butiken kanske - som ett flertal andra butiker - läser hififorum? 
Nejå, men hämnden är ljuv   |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
 |
|
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2003/02/22 : 18:15:25
|
OK, man får gå med helmet resten av livet.... |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
 |
|
|
Snutten
200.000-klubben

3452 Posts |
Posted - 2003/02/22 : 22:31:21
|
quote: Originally posted by sladd
Larsho:
Snutten: Butiken kanske - som ett flertal andra butiker - läser hififorum? 
Hehe jag vet att han i butiken känner till forumet men inte om han läser det. Kan förresten rapportera mina intryck av demoexet: lät inte bra direkt efter inkoppling (inte så förvånande) men efter några timmar hände en hel del. Satte bla på en pianoskiva med musik av Liszt och där kan man tala om ett riktigt piano! Det lät nästan skrämmande när pianisten eldade på, man riktigt hörde att han spelade på "liv och död"! Ska bli kul att lyssna i morgon, det finns ngt med basen som jag inte riktigt köper ännu men vi får se. Sen är ju inte mina högtalare några fullregister (stativ) men de låter tjocka i basen nu. |
 |
|
|
krelle
Member

378 Posts |
Posted - 2003/02/23 : 07:57:01
|
| vad har du för högtalare Snutten? |
 |
|
|
Snutten
200.000-klubben

3452 Posts |
Posted - 2003/02/23 : 18:12:07
|
| Snell Acoustics JIII (köpta 1993) |
 |
|
|
Snutten
200.000-klubben

3452 Posts |
Posted - 2003/02/23 : 18:20:01
|
Kan tillägga att basen låter bättre nu men det finns en viss "skrikighet" någonstans i mellanregistret som jag funderar på om det är stärkaren eller ngt annat. Detta gjorde att jag blev lite tveksam om jag borde satsa på Naim i stället, har inget minne av detta problem med Naim (nait 5) som jag lyssnat på hemma. Annars är I-3 mycket bra och det är lite svårt att komma ihåg gamla ljudminnen och jämföra. Sen tror jag att nya högtalare inte skulle skada för lite mer finess i ljudet men nu är kassan skral . |
 |
|
|
Fisherking
Member

351 Posts |
Posted - 2003/02/23 : 20:14:00
|
Väntade drygt 6 veckor på min LP12:a när jag köpte den bara för att de målade om golvet i fabriken . Jag fick hela tiden uppdateringar om vad som hände och fick behålla min Axis jag bytte in under tiden. De sålde tillochmed Axisen medans den stod kvar hos mig så den gången funkade det bra.
En annan gång väntade jag 10 veckor på en projektor som enligt säljaren skulle finnas i butiken när jag betalade den. (Butiken låg i Stockholm och jag bor i Borås så hela köpet gjordes upp via telefon). Efter 2 veckor hade de visst lovat bort den till någon annan innan jag ringde.
Varje gång jag därefter ringde var de förvånade och sa -Ojdå har du inte fått den än.
Efter några veckor fick jag beskedet att de var slut hos leverantören men om jag kunde tänka mig att betala mer än vad den kostade skulle jag hamna först på listan över väntande kunder. Blev oerhört förvånad och sa att jag hade blivit lovad den för länge sedan och redan betalt vad den kostade.
Efter 10 veckor dök den så upp men jag handlade aldrig mer i den butiken (som förövrigt inte finns kvar).
|
 |
|
|
Snutten
200.000-klubben

3452 Posts |
Posted - 2003/02/23 : 23:49:39
|
Kanske inte så konstigt att butiken inte finns kvar . Lät som en hemsk historia, snacka om dålig kundvård. |
 |
|
Topic  |
|