HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Fjärrkontroll till datorn
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

stef
Member

241 Posts

Posted - 2003/02/23 :  22:49:54  Show Profile  Visit stef's Homepage Send stef a Private Message
Jag har hört mig för på många ställen om det här ämnet men inte fått några bra svar. Finns det någon här som khar kunskapen?

Jag har en bärbar dator med inbyggt irDA öga. Jag vill använda det till att styra datorn med en fjärrkontroll. Det bästa vore om jag kan använda en gammal fjärris som jag inte gör någon nytta för tillfället. Jag skulle vilja kunna styra winamp och mediaspelaren.

Jag har provat med LIRC och uICE men det verkar inte som de stöder irDA. Går det överhuvudtaget att använda en fjärrkontroll till irDA hör hört lite olika i den frågan.

mvh

| Hemsidan |

Apex
Member

108 Posts

Posted - 2003/02/23 :  23:57:00  Show Profile Send Apex a Private Message
Det här är förstås inte alls rätt forum, men jag kan svara delvis.

Jag vet inte hur det är med ditt öga, och hur det funkar - själv använder jag mig av ett efter byggsats "hemmabyggt". Till det använder jag en f.d. videodosa, vilket funkar utmärkt eftersom man kan programmera helt och hållet vad/hur den ska styra.
För styrändamålet finns en fin plugin till Winamp på http://www.evation.com/software/winamp.html eller det extremt mycket kunnigare (och därtill krångligare) programmet Girder. Det finns på www.girder.nl. Lycka till!

Feminism is the radical notion that women are people.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000