HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Krell.. Den absoluta ledaren?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/02/19 :  14:04:30  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

schesus

quote:
Originally posted by ekman

NN synd att dom inte låter därefter bara...

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/02/19 :  14:07:55  Show Profile Send ekman a Private Message
åsikter NN åsikter

min är att vincent inte har något att göra i samma tråd som krell ens
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2003/02/19 :  14:11:27  Show Profile Send Anders47 a Private Message
"Men FPB 300 är enligt vad jag hör ett riktigt skitsteg..."

Samuel, kräver inte sådana tvärsäkra uttalanden litet mer bakgrund?
Betyder det att du har hört andra personer säga att det är skit eller baseras det på din egen lyssning. I det senare fallet borde du beskriva vad det handlar om i stället för att säga skit som för mig inte ger någon som helst information om vad som ev. skulle vara fel med steget. I det förra fallet borde du inte säga något alls.

Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/02/19 :  14:13:10  Show Profile Send ekman a Private Message
det finns ganska många på detta forum som har haft fpb300 och den enda kritiken jag har hört mot det är att det inte är lika bra som den nya Cx serien däremot ska det vara ett mkt bra steg men det går väl att felmatcha som all annan hifi
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/02/19 :  14:30:37  Show Profile Send Rebo a Private Message
FPB 300 är inget skitsteg. Det behöver dock lite tid på sig för att börja låta riktigt bra. Om det nyss har slagits igång så blir man lite lätt besviken på ljudet, men efter ca 20min så låter det mycket bättre.
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2003/02/19 :  14:46:43  Show Profile Send David A a Private Message
Detta gäller dom flesta Krellsteg. När man har varit på semester så gråter man dom första minuterna då steget slagits på igen.
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/02/19 :  14:55:34  Show Profile Send Saro a Private Message
Nä jag har pratat med några om KRELL och de har tyckt att KRELL göra bra produkter med FPB 300 ska tydligen vara någon miss.
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2003/02/19 :  15:00:38  Show Profile Send David A a Private Message
Dom jag pratat med, samt de tester jag läst, tyder inte på att FPB-300 skulle vara sämre än nån annan Krell.
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2003/02/19 :  15:02:52  Show Profile Send David A a Private Message
.... eller man kanske snarare skulle fråga dig VAD som är skit med just FPB-300?
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2003/02/19 :  15:02:55  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Ja men då handlar det väl om sådan andrahandsinformation som man vanligtvis inte bör vidarebefodra om man inte kan verifiera den.

Jag hörde några säga att Linn LP 12 är skit, men det var några andra som sa att den är bäst i världen. Vad skall jag göra? Släppa den "infon" i en tråd och den andra i en annan?
Go to Top of Page

juha
Member

316 Posts

Posted - 2003/02/19 :  15:18:11  Show Profile Send juha a Private Message
Enl min åsikt och säkert Bara min...jag har höga förväntningar på krell, har haft turen att få äga några krellisar och alltid varit nöjd med dessa. Fbp 300 har jag upplevt som bra men inte nått mina förväntningar när man jämfört med andra krell slutsteg, dock är det ett bra slutsteg och efter senaste uppgraderingen verkar det lyft sig rejält.
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/02/19 :  15:31:17  Show Profile Send Johansson a Private Message
Men snälla NN, nu tappade jag all respekt för såväl dina tidigare som dina nuvarande och framtida åsikter. Ge sig till att kalla Dr Pepper för "top of the line"?!?

Att kalla det mänskoföda är till och med det en grov överdrift. Det borde enligt min mening läggas på deponi i väntan på en säker slutförvaringsplats nerborrat 1500 meter i Sibiriens permafrost.

(Observera att jag har rätt och alla som inte tycker som jag har helt fel... )

Krusbärsdricka is king!

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/02/19 :  16:08:59  Show Profile Send ekman a Private Message
haha =) helt rätt Johansson dr pepper är ruggig

permafrost vore ingen dum ide
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/02/19 :  16:09:55  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

ruggigt dålig inställning, pepper är mkt värdigt

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2003/02/19 :  16:38:32  Show Profile Send JMlab a Private Message
Krell är absolut inga dåliga förstärkare men man måste ju relatera
pris i förhållande till väljud (väl medveten om att välljud är subjektivt)har själv haft kav 300 (krells inropare)men har provat
många andra sk high-end märken och slutligen fallit för Audionet
AMPllG2 som flera av mina kompisar med Krell och ML alvarligt funderar på att byta till.
Mvh
JMlab
Go to Top of Page

Siffernisse
Member

276 Posts

Posted - 2003/02/19 :  16:46:05  Show Profile Send Siffernisse a Private Message
quote:
Originally posted by UnholyRishna

När man tittar runt på forumet så kan man ju knappast undgå detta märke.. Krell!!

Är det absolut befogade priser på grejorna eller har de bara fått en ledarstatus som inte ifrågasätts. Är de så mycket bättre än den stora massan?

Erfarenheter, åsikter etc...

Detta är inget angrepp mot märket eller dem som äger deras produkter, jag hade gärna haft krell själv

personligen tycker jag att krell är ett i mängden av skit-märken som dessutom är grovt överprissatta i förhållande till hur de låter. så för mig är märket ointressant.(förutom att när man lyssnat på prylarna så infinner sig alltid ett stort flin när man kommer hem och lyssnar på sin egen anläggning).

Måste bara berätta om när jag
besökte en viss krell-återförsäljare.
Jag går runt och tittar i butiken, när ägaren(till butiken) säger att jag ska komma och titta på något! jag går fram, och han pekar på ett krellslutsteg's ringkärnetransformator och utbrister -se vad häftigt ,den är BLÅ!
Jag trodde jag skulle svimma!

beskriver ganska bra vad det handlar om!

mvh/siffernisse

Go to Top of Page

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2003/02/19 :  17:07:48  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
Låter som en trevlig upplevelse Siffernisse
Känns som om det kvittar vilken färg trafon har, såvida den inte är rosa och placerad synligt.

Men vissa handlare gör ju vad som helst.
Vad har du själv för grejor som är så bra att de framkallar et flin

Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)
Go to Top of Page

Steffo
Mr. Wilson

126 Posts

Posted - 2003/02/19 :  17:11:25  Show Profile Send Steffo a Private Message
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO, vad tur att Linn finns!!!! Känns bra att dom frälser oss som är vilse. Känns bra att köpa tex en cd för 200000kr och sen koppla in en gratis signalkabel och tro att man ska få ut 100% av det "roliga", "stampa takten" härliga "musikaliska" ljudet!

Men jag tycker oxå att Ferarri är överskattade och lite väl högt prissatta!, kanske ändrar mig den dan jag har råd att köpa en...

"WILSON, probably the best speaker in the world"
Go to Top of Page

erik
Member

311 Posts

Posted - 2003/02/19 :  17:28:30  Show Profile Send erik a Private Message
quote:
Originally posted by Steffo

OOOOOOOOOOOOOOOOOOO, vad tur att Linn finns!!!! Känns bra att dom frälser oss som är vilse. Känns bra att köpa tex en cd för 200000kr och sen koppla in en gratis signalkabel och tro att man ska få ut 100% av det "roliga", "stampa takten" härliga "musikaliska" ljudet!

Men jag tycker oxå att Ferarri är överskattade och lite väl högt prissatta!, kanske ändrar mig den dan jag har råd att köpa en...

Tacka vet jag att köpa en CD-spelare för 25kkr och en kabel för 50kkr och sen skylla på matchningen. Skit in, skit ut.

/Erik, vill ha en Maranello

Blås på!
Go to Top of Page

Siffernisse
Member

276 Posts

Posted - 2003/02/19 :  17:28:59  Show Profile Send Siffernisse a Private Message
quote:
Originally posted by Steffo

HeHe...
Tror vi har en något frustrerad krell-ägare på forumet som plötsligt blev mycket osäker på sin anläggning!
lugn, du behöver inte vara orolig... eftersom du har råd med "DET DYRA", så måste det ju betyda att du har bättre hörsel än mig också!

Mvh/
siffernisse

Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2003/02/19 :  17:38:06  Show Profile Send David A a Private Message
Siffernisse:
Att tycka att Krells prylar är överprisatta ligger det väl inget fel i. Firman har väl aldrig gjort anspråk på att vara ett lågbudgetmärke heller. Att påstå att ett slutsteg för flera hundratusen är prisvärt kan ju vara ganska magstarkt. Men firmans mål har ju hela tiden varit att vara en i världseliten, vilket dom oxå lyckats bra med. Att avfärda märket som skit, och försöka nervärdera det pga en försäljares spontana uttryck om trafons färg tycker jag är ganska idiotiskt.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/02/19 :  17:43:18  Show Profile Send ekman a Private Message
och helt plötsligt föll den här diskussionen ner på en tämligen låg nivå
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2003/02/19 :  17:57:57  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Nu lugnar vi oss Höj nivån på diskussionen.

Försäljarsnack om att det finns en mängd märken som är skit tycker jag är lite väl otrevligt här på forumet Det har en tendens att leda till otrevligheter och oförskämdheter.

Försök att vara seriösa och inse att Krell och den här mängden av andra skitmärken inte överlever om det skulle vara skit.
Go to Top of Page

Steffo
Mr. Wilson

126 Posts

Posted - 2003/02/19 :  18:03:22  Show Profile Send Steffo a Private Message
Eller som en kompis sa:" Är det inte konstigt att köpa ett koncept istället för att lyssna sig fram?" Börjar nog hålla med honom...

"WILSON, probably the best speaker in the world"
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2003/02/19 :  18:20:26  Show Profile Send oliver a Private Message
Krells prissättning är faktiskt lite magstark det håller jag med om men om man är intresserad och kollar lite hur dom är uppbyggd så ser man att det är definitivt inte skit utan det är kvalitet och ledande inom förstärkar teknologin.Äger själv Krell ur den "billigare" serien KAV 250p försteg samt KST 100 slutsteg nåt som jag är nöjd med och hade råd med. Nypriset på dessa låg på 75000 fick det beg för 22000 pengar som jag troligen nästan får tillbaka om jag skulle sälja inom rimlig tid.Ingenting på dessa saker har nånsin krånglat slutsteget är från -94 och försteget från -99.Har lyssnat i olika affärer och mässor på långt mycket dyrare saker av olika tillverkare och har hittills inte imponerats utan tycker att mitt låter väl så bra.Allting är ju ändå relativt.

Skeptiker
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000