HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Från spik till musik
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

stef
Member

241 Posts

Posted - 2003/02/20 :  18:46:28  Show Profile  Visit stef's Homepage Send stef a Private Message
Jag är på jakt efter en artikel som heter från spik till musik skriven av Ander Cöster. Den publicerades i Elektronikvärlden nr 4 -12 1995. Det är en artikelserie om sex delar.

Artikeln handlar om att bygga högtalare, jag tycker att den är väldigt bra, perfekt för nybörjare. Jag har läst artikeln tidigare men behöver den igen.

Det vore kanonbra om någon har artikeln i PDF eller något annat. Jag har varit på alla bibliotek i Borås trakten, men där finns den inte.

| Hemsidan |

keso86
Starting Member

23 Posts

Posted - 2003/02/20 :  19:58:23  Show Profile Send keso86 a Private Message
den skulle jag med vilja ha... låter som en vettig sak att ha där hemma i hyllan!!!

STABILT SOM FAN!
Go to Top of Page

stef
Member

241 Posts

Posted - 2003/02/20 :  20:23:36  Show Profile  Visit stef's Homepage Send stef a Private Message
ja, den är skit bra. men det verkar inte som att någon har den...

| Hemsidan |
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/02/20 :  21:20:03  Show Profile Send Nagref a Private Message
Handlar den omhögtalarbyggen?

I så fall har jag den fast om den är sååå bra vet jag inte...

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

stef
Member

241 Posts

Posted - 2003/02/20 :  23:13:47  Show Profile  Visit stef's Homepage Send stef a Private Message
jo, den är visst bra, fast det kanske man inte tycker om man redan kan allt som står det, men det gör inte jag. Det är iallfall den bästa SVENSKA guiden som jag har lyckats hitta. Jag lärde mig mycket av att läsa den.

Finns det någon möjlighet att jag kan få den av dig. Jag håller, som du kanske minns, på med ett skolarbete och behöver den som referens nu när jag ska skriva rapporten.

| Hemsidan |
Go to Top of Page

flintan
Member

663 Posts

Posted - 2003/02/21 :  12:43:53  Show Profile Send flintan a Private Message
Den serien har jag (har haft iallafall) någonstan hemma men jag tror att jag saknar några avsnitt. Den är väl ganska bra men det finns många internetsidor som är minst lika bra.

Linus
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/02/21 :  13:48:46  Show Profile Send Nagref a Private Message
Jag har den bara som kopia (har jag för mig). Ska kolla om den går att kopiera en gång till utan att det blir pannkaka...

Ett tips på något verkligt informativt när det gäller högtalarkonstruktion finns i särtryck att beställa från HiFi-kit för 50 pix eller så...
Men än så får jag väl inte säga utan att någon tar mig i örat!

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

keso86
Starting Member

23 Posts

Posted - 2003/02/22 :  18:14:38  Show Profile Send keso86 a Private Message
det finns en jättebra sida där det står det mesta om högtalar byggen...
http://hem.passagen.se/drkrupp/gk/hifi/

STABILT SOM FAN!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000