HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Nattliga upptåg...akustiska irrfärder
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author  Topic Next Topic
Page: of 109

Ryssen
100.000-klubben

9036 Posts

Posted - 2025/08/08 :  19:00:35  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
Har haft en massa såna liggande i tjugo år sen jag ropade in ett parti rör för tio kronor på en gårdsauktion. Glödspänningen (15V) stämde bra med de trafolindningar jag hade tillgängliga också.
Alltså hur stort förråd har fuling som bara råkar passa dessutom..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

8413 Posts

Posted - 2025/08/09 :  01:20:11  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Förrådet är inte så stort men det är ganska packat med grejor...

Håller på rensar ut lite nu allt eftersom, vissa grejor kommer helt enkelt aldrig att komma till användning. Har dock gått i tjugo år och haft på känn att de där PL83:orna kommer vara bra att ha en vacker dag

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

8413 Posts

Posted - 2025/08/09 :  23:03:07  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Orkade inte riktigt börja felsöka självsvängningarna efter fem dagars kontinuerligt byggande så igår tog jag en paus, packade ner mitt 4P1L-steg i bilen och åkte norrut för att hälsa på en gammal polare med fina Lowtherhorn. På vägen tillbaka blev det att plocka kantareller, och i brist på svamptork får man väl improvisera med andra värmekällor:

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

9036 Posts

Posted - 2025/08/10 :  11:12:46  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Fick upp en fakta ruta från AI:
AI-översikt
Bilden visar vad som verkar vara ljudutrustning, eventuellt rörförstärkare, placerad i ett sovrum.
De upplysta rörformade komponenterna på de två träbaserade enheterna indikerar att det kan röra sig om rörförstärkare, som används för att förstärka ljudsignaler i ljudsystem.
Rörförstärkare är kända för sin unika ljudkvalitet och används ofta av audiofiler.
Placeringen i ett sovrum framgår av texten "SOVRUM" som syns i bilden, vilket indikerar att detta är en del av heminredningen.
Den synliga grenkontakten och kablarna antyder att utrustningen är ansluten och i bruk.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2844 Posts

Posted - 2025/08/10 :  11:40:22  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Ha ha!

Ja så kan man ju åxå göra

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page
Page: of 109  Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000